تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
 حضرت علی‌اکبر (ع) شایسته‌ترین الگو برای جوانان جهت رسیدن به مسیر سعادت، سربلندی و عزت همه‌جانبه است.
 حضرت علی‌اکبر (ع) الگویی برجسته برای جوانان امروز است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حضرت علی‌اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) در یازدهم شعبان سال ۳۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد.

 از جمله ویژگی‌های مهم حضرت علی‌اکبر (ع) شباهت ایشان به پیامبر بود به‌گونه‌ای که هرکس که پیش از آن با رسول اکرم (ص) دیدار داشت، وقتی ایشان را می‌نگریست، شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) را نظاره می‌کرد. در روایات از امام حسین (ع) آمده است هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می‌شدیم به چهره او می‌نگریستیم.
 
 آن حضرت اولین شهید عاشورا از بنی‌هاشم بود، شجاعت و دلاوری حضرت علی‌اکبر (ع) و رزم‌آوری و بصیرت دینی و سیاسی او در سفر کربلا به‌ویژه در روز عاشورا تجلی کرد.
 
 حضرت علی‌اکبر (ع) نمونه بارز یک جوان بود، جوانی که به همه جهانیان درس آزادگی و فداکاری آموخت و با شجاعت و بی‌باکی از اعتقادات خود دفاع کرد و جان خود را در این راه نثار کرد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا پیری، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان با بیان اینکه ولادت حضرت علی‌اکبر و نام‌گذاری آن به‌عنوان روز جوان فرصت مناسبی برای بازنگری همه جوانان در زمینه‌های رشد و تعالی راه حضرت علی‌اکبر (ع) است، بیان کرد: آن حضرت مناسب‌ترین و شایسته‌ترین الگو برای جوانان جهت رسیدن به مسیر سعادت، سربلندی و عزت همه‌جانبه است.
 
 وی افزود: جوانی که امروز بتواند در مقابل هجوم فرهنگی و جنگ روانی دشمن اصول‌دین، عفت و حیای خود را حفظ کند پیرو واقعی حضرت علی‌اکبر (ع) است.
 
 پیری تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) جوانی حق‌گرا و ولایت‌مدار بود و از عظمت، شجاعت و شخصیت والایی در بعد اخلاقی، سیاسی و نظامی برخوردار بود.
 
 این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه علی‌اکبر (ع) جوانی خوش‌سیما، خوش‌زبان و دلیر بود و از جهت خلق‌وخو شبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم (ص) بود اظهار کرد: آن حضرت شجاعت و رزمندگی را از جدش علی بن ابی‌طالب (ع) به ارث برده و جامع کمالات و محاسن بود.
 
 پیری ادامه داد: آن حضرت بـر حق‌مداری و دفاع از اسلام تا پای جان تأکید کرد و با شهادت خود فضایل اخلاقی بسیاری را برای آیندگان به یادگار گذاشت.
 
 وی خاطرنشان کرد: ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) فرصتی مناسبی برای جوانان است تا باشخصیت و ویژگی‌های اخلاقی ایشان آشنا شوند و در اوج جوانی در مسیر حفظ ولایت و امامت گام بردارند.
 
 این کارشناس مذهبی گفت: در این روزها که دشمنان با تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب به دنبال ترویج آسیب‌های اجتماعی، بی‌اخلاقی و بی‌حجابی در ایران اسلامی هستند و در این راه جوانان را نشانه گرفته‌اند نیاز است تا جوانان با الگوگیری از جوان دشت کربلا به سمت سعادت و پاکی پیش روند و نقش‌های شوم دشمن را نقش‌برآب کنند.
 
 این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان کرد: در روایت داریم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وقتی حضرت علی‌اکبر را به میدان جنگ فرستاد فرمود «من کسی را به میدان جنگ می‌فرستم که شبیه‌ترین افراد به پیامبر است»، و ایشان هم به لحاظ ظاهر و هم در اخلاق و رفتار به پیامبر اکرم (ص) نزدیک است.
 
 پیری افزود: پیامبر با ستمگران، ظالمان، کفار و دشمنان دین مبارزه کرد تا حکومت الهی را در جامعه پیاده کند، و لذا حضرت علی‌اکبر نیز با همین نگاه به دنبال مبارزه با ظلم و طاغوت بود تا حکومت الهی را پیاده کند.
 
 وی ادامه داد: امروز باید جوانان ما با الگوگیری از جوان امام حسین (ع) به دنبال مبارزه با ظلم و کفر باشند و علاوه بر اینکه خود را از لحاظ اخلاقی رشد می‌دهند باید جامعه را از لحاظ اخلاقی رشد دهند.
 
 کارشناس مذهبی گفت: اگر جوانان از این الگوی ارزشمند فاصله بگیرد خدای‌ناکرده به سمت بی‌بندوباری و کم‌رنگ‌شدن ارزش‌های دینی کشیده می‌شوند، لذا توجه و عمل به سیره حضرت علی‌اکبر (ع) که همان اقامه دین الهی است جوان ما را به سمت ارزش‌های اسلامی و الهی و زندگی سعادتمندانه سوق می‌دهد.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcg3u9q7ak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما