تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
کمبود تجهیزات و نبود خودروهای بروز از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی در زاهدان است.‏
کمبود تجهیزات و نبود خودروهای بروز؛ دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، آتش‌نشانی شغلی پر استرس و دغدغه‌ای است که علاوه بر تمام مشکلات موجود، عدم تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری از هرگونه حوادث این مشکلات را دوچندان کرده است.

شهرستان زاهدان به‌عنوان کلان‌شهر هنوز از داشتن بسیاری تجهیزات و امکانات لازم آتش‌نشانی از جمله بالابر، داشتن خودروهای به‌روزتر با سرعت و قدرت مانور بالا محروم است.

اگر حادثه‌ای سنگین رخ دهد جان مردم به خطر می‌افتد؛ زیرا که این تجهیزات است که حرف اول را در کنترل حادثه می‌زند و باید در نظر داشت چنانچه بخواهیم در وقوع حوادث خدمات بهتری بدهیم به تجهیزات بهتر و پیشرفته‌تری نیاز داریم؛ ولی متأسفانه چندین سال است تأمین تجهیزات موردنیاز آتش‌نشانی این شهر از حیطه اصلی وظایف مسئولان مربوطه خارج شده است.

سرعت، دقت و داشتن تجهیزات و امکانات از ضرورت‌های موفقیت در آتش‌نشانی و از وظایف مهم آتش‌نشانان است که موجب تسریع در انجام مأموریت‌ها می‌شود.

شغل آتش‌نشانی شغلی که به‌صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است که علاوه بر اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به داشتن تجهیزات و امکانات موردنیاز اهمیت بیشتری داده شود.

عمده مشکلات سازمان آتش‌نشانی زاهدان کمبود تجهیزات است

ابراهیم شهریاری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه وجود تجهیزات و ماشین‌آلات بروز از الزامات ارتقای کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی به شهروندان است، بیان کرد: تأمین تجهیزات موردنیاز سازمان آتش‌نشانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: عمده مشکلات سازمان آتش‌نشانی زاهدان، کمبود تجهیزات و نبود خودروهای بروز است که قیمت این تجهیزات بسیار گران بوده و باتوجه‌به اینکه ظرفیت این ارگان محدود است می‌طلبد تا دستگاه‌های متولی کمک کنند تا امکانات و تجهیزات مدرن و به‌روز مجهز کنیم.

به گفته شهریاری؛ تجهیزات آتش‌نشانی زاهدان باتوجه‌به کلان‌شهر بودن قابل‌قیاس با شهرهای بزرگ نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در خصوص استهلاک تجهیزات و دیگر مشکلات آتش‌نشانان، ادامه داد: کادر زحمت‌کش سازمان از دو بعد در مضیقه هستند، یکی ناایمن بودن ملزومات و فضاهای شهری و دیگری ضعف تجهیزات است، همچنین ابزارهای مورداستفاده کهنه و قدیمی هستند و نیاز به تعویض و به‌روزرسانی دارند.

وی گفت: اتفاقات و مأموریت‌ها نسبت به بقیه کلان‌شهرها همان است؛ اما باتوجه‌به اینکه در شهر زاهدان مواد سوختنی فله‌ای بیشتری وجود دارد می‌طلبد شهروندان توصیه‌های ایمنی را بیشتر در نظر بگیرند.


انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcezv8zfjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما