تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۶
نداشتن جایگاه سوخت CNG در شهرستان زابل، باعث شده مردم زمان طولانی را در صف‌های طویل بنزین سپری کنند که این موضوع باعث اعتراض و مشکلاتی برای رانندگان شده است.
گلایه مردم از نبود جایگاه CNG در سیستان
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، طی روزهای گذشته کاهش مقدار سوخت بنزین سبب افزایش استفاده از گاز CNG برای سوخت خودروها شد که باتوجه‌به عدم افزایش قیمت CNG، این مورد برای رانندگان بسیار باصرفه‌تر است.

 این در حالی است که نبود جایگاه CNG در شهرستان زابل به یک مشکل برای شهروندان تبدیل شده است و یا توجه به پایین‌بودن سهمیه بنزین خودروها ادامه فعالیت رانندگان غیرممکن شده و تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به‌ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند، این در حالی است که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان به‌شدت به تکاپو افتاده‌اند و برخی از مردم هم  مشکلات کاهش سهمیه بنزین هستند.
 
 برخلاف سایر نقاط کشور شهرستان زابل از داشتن جایگاه CNG محروم بوده است که این امر به‌خودی‌خود باعث افزایش هزینه‌های زندگی رانندگان در زابل شده و نبود جایگاه عرضه سوخت سی‌ان‌جی برای سوخت‌گیری خودروها علاوه بر افزایش بار مالی برای رانندگان به‌ویژه تاکسیرانان باعث افزایش مصرف بنزین در شهرستان زابل می‌شود.

 یکی از رانندگان شهرستان زابل دراین‌خصوص به خبرنگار ما گفت: انسداد مرز، خشکسالی‌ها، بی‌آبی، پدیده ریزگردها مهاجرت گسترده مردم سیستان را در برداشته است که این امر به‌خودی‌خود به مشکلات اقتصادی در شهرستان زابل افزوده است؛ بنابراین افراد زیادی با مشکل بیکاری مواجه هستند که در این راستا راحت‌ترین و دردسترس‌ترین شغل جابه‌جایی مسافران درون‌شهری است که مشکلات فراوانی را هم برای تاکسی‌داران و رانندگان شخصی ایجاد کرده است.
 
 یکی دیگر از تاکسی‌داران شهرستان زابل نیز بیان کرد: نبود جایگاه CNG هزینه‌های رانندگان را به‌شدت افزایش داده چرا که مجبور به خرید بنزین با قیمت آزاد و چندین برابر به‌جای گاز بوده و در نتیجه هزینه‌ای سنگینی را بر دوش رانندگان تحمیل می‌کند درحالی‌که اگر این چنین جایگاه‌هایی در شهرستان زابل راه‌اندازی شود از هزینه سوخت و همچنین صف‌های طویل بنزین کاسته خواهد شد.

 رضایی یکی دیگر از شهروند سیستانی گفت: نبود جایگاه CNG سال‌هاست که به یک معضل برای رانندگانی که خودرو دوگانه‌سوز دارند تبدیل شده است؛ اما تاکنون هیچ اقدامی برای راه‌اندازی جایگاه سوخت CNG این شهر از سوی مسئولان انجام نشده است.
 
جایگاه CNG تا پایان سال در زابل به بهره‌برداری می‌رسد

 محمد پودینه، شهردار زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: درخواست مجوز ساخت جایگاه CNG در پایان سال ۱۴۰۰ به شهرداری ابلاغ شده است و تسریع در راه‌اندازی جایگاه سی‌ان‌جی به نفع مردم است و ما نیز پیگیر مستمر راه‌اندازی این جایگاه هستیم.
 
 پودینه افزود: اقدامات لازم برای احداث جایگاه سوخت انجام شده و البته به دلیل مشکلات فنی چند ماهی کار ساخت سازه جایگاه دچار وقفه شد که بعد از پیگیری ناظرین برای بازدید از تهران حضور پیدا کردند و مشکل فنی آن حل شده است.

 وی ادامه داد: مراحل ساختمان اداری به اتمام رسیده، فقط نمای ساختمان و محوطه اطراف جایگاه که شروع شده و به‌زودی انجام می‌شود.

 شهردار زابل خاطرنشان کرد: برای اجرای این جایگاه هیچ اعتباری به شهرداری داده نشده است و از محل درآمدهای شهرداری تا کنون نزدیک به ۴ میلیارد تومان جهت ساخت جایگاه هزینه شده است و امیدوار هستیم بعد از اتمام سازه که تجهیزات پمپ و تأسیسات آن از طریق شرکت گاز تحویل می‌شود در مراحل اتمام است و تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.
 
 پودینه گفت: همه توان و تلاش شهرداری از ابتدای اجرای این طرح همکاری و همراهی با مجری طرح بوده و در خصوص اخذ استعلامات و رفع مشکلات به وجود آمده در مدت اجرا تاکنون نهایت همکاری را در شهرستان داشته‌ایم.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcb50b88rhb0wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما