تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۱
اکثر شهرهای کشور برفی و بارانی شد؛

هجوم ادامه‌دار ریزگردها بر سر زاهدانی‌ها

دومین ماه از زمستان در حالیکه در اکثر شهرهای کشور شاهد بارش برف و باران هستیم در زاهدان نعمت طوفان بر سر مردم بارید.
هجوم ادامه‌دار ریزگردها بر سر زاهدانی‌ها
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، در دومین ماه از زمستان باد و طوفان مهمان خانه‌های مردم شهر زاهدان شد در حالی که در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور مردم از نعمت برف و باران بهرمند می‌شوند مردم این شهر از نعمت گردو غبار بهره می‌گیرند.

در حالی روز گذشته را سپری کردیم که بارش خاک و گردوغبار باعث قطعی برق برخی منازل و حضور گردو غبار در خانه‌های و کاهش سطح دید شهروندان زاهدانی شد.

آگاهی در ارتباط با طوفان، میزان خسارات را می‌تواند تا حدودی کاهش دهد از همین رو توجه به گزارش‌های هواشناسی و اگاهی در ارتباط با اقدامات لازم اهمیت زیادی دارد.

در روزهای طوفانی از فعالیت‌هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای داخل خانه می‌شود مثل سرخ کردن غذا، جارو کشیدن، روشن کردن شمع و عود و شومینه با استفاده از سوخت چوب، خانه تکانی و… خودداری کنید.

تا حد امکان سعی شود از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنید و در صورت ابتلا به بیماری قلبی، تنفسی و آسم، در فضای باز فعالیت ننموده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری شود.

کاهش تردد خودروهای تک سرنشین در روزهای طوفانی
کودکان و سالمندان جدا از حضور در سطح شهر خودداری کنند، تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین در این روزها کاهش پیدا کند.

در صورت خروج از منزل، حتماً از ماسک مناسب جهت جلوگیری از تنفس هوای آلوده و همچنین از عینک مناسب، استفاده شود، کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتماً از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند، از مصرف سیگار و قلیان اجتناب کنید.

از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم زدن و دویدن در فضای آزاد و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری کنید، به دلیل محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جوی به هیچ وجه در ارتفاعات توقف نکنید.

مصرف لبنیات، میوه وسبزیجات سموم بدن را دفع می‌کند
در روزهای طوفانی به علت وجو گردوغبار بالا در هوا مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات دفع سموم را از بدن افزایش می‌دهد، تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود.

کلیه در و پنجره و منافذ ساختمان محل زندگی، خانه و محل کار کاملاً بسته نگه داشته شود و از باز و بسته کردن غیر ضروری آن خودداری کنید، اگر در محل سکونت از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌شود فیلترهای آن را به موقع تمیز و جایگزین شود.

و در صورت مواجهه با تنگی نفس و مشکلات قلبی _ عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

باد شدید با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت عصر جمعه زاهدان را درنوردید
محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت عصر روز جمعه زاهدان را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۵۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در بخش نصرت آباد بیشینه سرعت باد به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را درایستگاه هواشناسی تا ۵۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی تصریح کرد: طبق هشدار هواشناسی، سطح نارنجی جوی (شماره ۳۰) تا شنبه در نواحی مرکزی و غربی باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

وی در پایان توصیه کرد: شهروندان از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و در ترددهای جاده‌ای، پرهیز از کار در ارتفاعات، محافظت از گلخانه‌ها و محصولات احتیاط کنند.

خسارت‌های طوفان روز گذشته در زاهدان موارد جزوئی بوده
افشین فلاح قاسمی، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: در پی طوفان شدید روز گذشته در زاهدان خسارت وارده به صورت جزئی و در چند مورد ایمن‌سازی تیرهای چراغ برق، محکم‌سازی تابلو و… گزارش شده است که همه موارد با حضور همکاران برطرف شده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcgz39quak93y4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما