تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۹
پروژه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در شهر بنجار با حضور مسئولین شهرستان به بهره‌برداری رسید.
پروژه فیبر نوری در شهر بنجار به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از اوشیدا، باتوجه‌به اینکه توسعه بخش زیربنایی از جمله ارتباطات و اینترنت از مسائل اساسی جامعه است و مشکلات اینترنت و قطعی خطوط اینترنت از گلایه‌های شهروندان شهر بنجار بود در مهرماه ۱۴۰۲ کلنگ طرح ملی فیبر نوری که با حضور علیرضا ملاشاهی فرماندار زابل و مسئولین شهرستان به زمین زده شده بود؛ اما بعد از گذشت ۵ ماه از کلنگ‌زنی این طرح و پروژه به اتمام رسیده تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سید حسن قریشی، رئیس مخابرات شهرستان زابل در حاشیه افتتاح بهره‌برداری از طرح فیبر نوری در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: طرح فیبر نوری در شهر بنجار باتوجه‌به سرقت‌های کابل تلفن ثابت به همت فرماندار ویژه شهرستان زابل در دستور کار قرار گرفت و با اجرای ۷ هزار متر حفاری داخل خود شهر با دستگاه ترینجر به‌صورت کامل شهر بنجار زیرپوشش قرار داده شده است.

 وی افزود: پوشش ftth که همان فیبر خانگی است و تلفن‌های ثابت روی این بستر قرار داده می‌شود و تلفن‌های قدیم جمع می‌شود و اینترنت فیبر نوری مبتنی بر کابل‌های فیبر نوری است؛ در این دستگاه از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به‌جای آن، کابل‌های فیبر نوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند که با پهنای باند بالاتر و سرعت خیلی بالاتر می‌توانند مردم بزرگوار و شریف بنجار استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکار در منطقه، افزود: اجرای این طرح در مهرماه و در دولت سیزدهم آغاز و سرعت گرفته است و برای بهره‌مندی ۸۰۰ خانوار در شهر بنجار ظرفیت آن از این زیرساخت در دستور کار است که ۵۰ مورد آن نصب شده است.
 
وی تصریح کرد: به‌صورت رایگان سیم‌کشی انجام می‌شود و شهروندان می‌تواند تلفن را روی بستر ftth داشته باشند و درواقع مردم مودم را هم می‌توانند از طریق اداره مخابرات تهیه کنند و با تعیین سرویس مودم را به‌صورت یک‌ساله و اقساط روی قبضشان اضافه شود.

 قریشی تأکید کرد: این طرح با اعتباری بالغ ۴ میلیارد تومان که به‌صورت کامل در سطح شهرستان انجام شده است و از مردم عزیز شهر بنجار خواهشمندیم تا باتوجه‌به این که در واقع تکنولوژی سرعت خیلی بالا انجام شده سریع‌تر هم مراجعه و ثبت‌نام کنند تا بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند.

 رئیس مخابرات شهرستان زابل ادامه داد: به دلیل استفاده اینترنت فیبر نوری از سیگنال‌های نوری، کیفیت و سرعت بیش‌تری نسبت به ADSL و VDSL دارد و می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون درنظرگرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارائه دهد. فیبر نوری می‌تواند سرعت‌های دانلود و آپلودی بیش از یک گیگابایت ارائه کند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcg7u9q3ak93q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما