تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
خطیب نمازجمعه شهر علی‌اکبرگفت: شب قدر شب شکرانه بزرگ‌ترین نعمت و ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) بزرگ‌ترین مصیبت جهان اسلام است.
شب‌قدر شب شکرانه بزرگ‌ترین نعمت است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ضمن سفارش به تقوای الهی بیان کرد: هدایت مثل ماسک هوای هواپیما است که اول باید خودمان به صورتمان بزنیم بعد کمک کنیم که دیگران هم به‌صورت بگذارند. مثل غریق نجاتی است که اول باید مراقب باشد خودش غرق نشود، آن وقت به کمک غریق برود. راه‌ورسم بهره‌مندی از هدایت، یک شاهراه است؛ و آن «مخالفت با هوای نفس» است.


خطیب جمعه شهر علی‌اکبر با اشاره به یوم‌الله ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران، این هنر را کرده که بت‌های عظیم تخیلی را شکسته، و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است و این خود از یک ملت بی عِدّه و عُدّه کافی، معجزهای است که به ید قدرت الهی تحقق‌یافته است جمهوری اسلامی، نتیجه ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی و دقت نظر امام خمینی (ره) در انتخاب تعبیر «جمهوری اسلامی» است.


لطفیان سرگزی ادامه داد: انقلاب، انقلاب اسلامی است. عده‌ای اصرار دارند که بگویند «انقلاب»؛ اسم اسلام را نمی‌خواهند بیاورند، از اسم اسلام می‌ترسند، از اسم انقلاب اسلامی می‌ترسند. اسلام، پایه‌ومایه و همه محتوای انقلاب ما است؛ البتّه اسلام ما اسلام ناب است، اسلام وابسته به تفکّرات انحرافی و غلط و عوامانه و ابلهانه افرادی مثل تکفیری‌ها نیست؛ اسلام مبتنی بر عقل و نقل - اسلام عاقلانه - اسلام متّکی به قرآن، اسلام متّکی به معارف نبوی و معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام).


خطیب نمازجمعه در ادامه بیان کرد: ۱۳ فروردین روز طبیعت نکتهٔ مهمی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی می‌کنند که از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است و بسیاری از این ظرفیت‌ها با غفلت دست‌اندرکاران تاکنون بی‌استفاده یا کم استفاده مانده است. امسال را رهبر حکیم انقلاب اسلامی، سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند. حقیقت این است که حضور و مشارکت مردم، همیشه و همه‌جا و در همه عرصه‌ها نجات‌بخش و علاج دردهای اجتماعی بوده و هست.


وی تأکید کرد: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد بنابراین یکی از مسائل مهم ما باید این باشد که استعدادهای مردم، ابتکارهای مردم، ظرفیت‌های گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور بکنیم.
اگر از توانایی ملت در قضیهٔ اقتصاد استفاده بشود وضع معیشت مردم حتماً بهتر خواهد شد، وضع تورّم حتماً بهتر خواهد شد. هرجا مردم وارد شده‌اند ما پیشرفت کرده‌ایم. در دفاع مقدس مردم وارد شدند، پیروز شدیم؛ در مسائل اقتصادی هم همین است. ما پیروز خواهیم شد.


لطفیان سرگزی با اشاره به ۱۸۰ روز مقاومت غزه و دستاوردهای راهبردی آن و دعوت به شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس گفت: رژیم غاصب در طول این ۷۶ سال در پی کسب و تقویت مشروعیت خود بود؛ اما اکنون و با طوفان الاقصی نه‌تنها مشروعیت نیم‌بند خود را در جهان ازدست‌داده بلکه «موجودیت» او نیز با خطر محو و انهدام روبروست. «بحران موجودیت» جدی‌ترین بحران امروز رژیم غاصب است.


خطیب جمعه شهر علی‌اکبر با اشاره به شب قدر؛ شب شکرانه بزرگ‌ترین نعمت و ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) بزرگ‌ترین مصیبت جهان اسلام گفت: یکی از ریشه‌های اصلی انحراف‌های پدیدآمده در صدر اسلام، به‌ویژه در حکومت امیرمؤمنان علیه‌السلام انحراف خواص بوده است خواص دوران امیرالمؤمنین علیه‌السلام، خواص طرف‌دار حق؛ یعنی کسانی که حق را می‌شناختند، اکثرشان کسانی بودند که دنیا را بر آخرت ترجیح می‌دادند. نتیجه این شد که امیرمؤمنان بالاجبار سه جنگ به راه انداخت؛ عمر چهار سال و نه ماه حکومت خود را دائماً در این جنگ‌ها گذراند و عاقبت هم به دست یکی از آن آدم‌های خبیث به شهادت رسید.


لطفیان با اشاره به‌روز نهج‌البلاغه گفت: در نسخه شفابخش نهج‌البلاغه، سه مؤلفه اساسی برای ساحت‌های فردی و اجتماعی وجود دارد: تقوا، زهد، بصیرت. است. اگر جامعه نبوی (ص) با تربیت‌های علوی (ع) به تقوای اجتماعی، زهد اجتماعی و بصیرت عمومی دست می‌یافت، بشریت امروز درگیر ابتلائات متعدد نبود

وی افزود: باتوجه‌به شعار سال، باید مردم را در فعال‌سازی هرچه بیشتر منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم. خوشبختانه منطقه آزاد سیستان شکل گرفت و هیئت‌مدیره آن مشخص شد که باتوجه‌به شرایط خوب این منطقه امیدواریم شاهد تحولی عظیم در این خطه باشیم مناطق آزاد سیستان و بلوچستان باید به‌گونه‌ای باشند که تمام مردم برای خرید به این استان سفر کنند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcb8zb8grhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما