تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶
امام جمعه موقت زابل گفت: امشب شب قدر است اگر در شب قدر اندازه لطف خدا به خودمان را درک‌ کنیم، آنگاه این شب می‌تواند بهتر از هزار شب باشد.
شب قدر شب لطف خداوند بهتر از هزار شب است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قاسم هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: اگر در شب قدر اندازه‌ها را درک کنیم به این معنا که اندازه لطف خدا به خودمان را درک و توانایی‌های خودمان را به‌اندازه نعمت‌هایی که خدا به ما ارزانی داشته بدانیم شب قدر ما قدر دانسته شده است. امشب، شب قدر است، برای کسی که قدر لطف خدا به خوش را بداند. تقوا بهترین زاد و توشه و ذخیره انسان در آخرت و دنیا است.

 وی ادامه داد: با درک این نعمت‌ها و لطف‌های خدا به خودمان آنگاه این شب می‌تواند بهتر از هزار شب باشد که ما با دانستن قدر، منزلت، اندازه و جایگاه خودمان و نعمت‌هایی که خداوند به ما لطف کرده است راهی به‌سوی آینده‌ای مقدر شده و مملو از خوبی‌ها، زیبایی‌ها و نیکی‌ها پیدا کنیم. اما شب‌های قدر را قدر بدانیم مراقب باشیم دچار تصویف نشویم وقت مناجات و توبه را به تأخیر نیندازیم به سوره قدر توجه کنیم.

 وی با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی افزود: روز جمهوری اسلامی توسط مردم با ۹۸ درصد انتخاب شد دارای مبانی و پشتوانه قوی دینی و شرعی و عقلی است. آن ایده امام خمینی که مردم رأی دادند مبانی شرعی و دینی و قرانی و عقلی دارد. اسلامیت نظام بدین معناست که حاکمیت تشریع از آن خدای قادر متعال است و این حکومت الهی است و تمام ارکان و قوانین بر اساس شرع پیاده شوند و همه در چهارچوب شرع اسلام باشد.

 امام‌جمعه موقت زابل تصریح کرد: جمهوریت یعنی نقش و نظر و رأی مردم اصل اساسی است و همه‌جا در انتخاب مسئولین از صدر تا ذیل باید اعمال شود. از اصل پایه‌گذاری تا دوام استحکام نظام الهی مردم باید نقش ایفا کنند.
 حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: جمعه آینده روز قدس است باتوجه‌به اتفاقات و حوادث غزه که بیش از چهل هزار نفر شهید گذشته همه در راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین حضور داشته باشیم.

 وی ادامه داد: دو نکته مهم عرض کنم استفاده دشمن از ابزارهای مختلف برای ضربه به اسلام و ولایت و امامت گاهی با جنگ‌های تحمیلی مثل جمل صفین نهروان اجازه ندادند حضرت علی علیه‌السلام طعم نظام الهی ولایت را به مردم بچشاند.

 وی افزود: اما یکی دیگر از ابزار دشمن برای ضربه‌زدن به اسلام استفاده از مسلمانان مسلمان نما و خشک‌مغز برای ضربه‌زدن به اسلام است. خوارج را ببینید برای ازپای‌درآوردن نظام اسلامی کمر بستند امیرالمؤمنین راهنمایی کردند، ولی نشد و با ذوالفقار حیدری همه را از بین بردند. اما از باقیمانده‌ها دشمن نیز استفاده کرد و امام را به شهادت رساندند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdccsmqss2bqeo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما