تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
مولوی عبدالله کرد گفت: امام حسین (ع) نزد اهل سنت جایگاه ویژه ای دارد و موجب اهل سنت است و این عمل را با نامگذاری فرزندان خود به نام های حسن، حسین و علی نشان داده اند.
به گزارش عصرهامون؛ مولوی عبدالله کرد امام جمعه اهل سنت حضرت نبی اکرم (ص) مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: اهل سنت در خصوص از دست دادن بزرگان دین صبر را پیشه می کنند و مسیر شهادت آنها را برای مردم مشخص می کنند تا شهدای راه اسلام و دین همواره در اذهان مردم باقی بمانند.

وی افزود: امام حسین (ع) نزد اهل سنت جایگاه ویژه ای دارد تا جاییکه همواره در خطبه های نماز جمعه از امام حسن (ع) و حضرت اباعبدالله به عنوان سید جوانان اهل بهشت یاد می شود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اهل سنت اسم فرزندان خود را حسن، حسین، علی نامگذاری می کنند که این امر نشان از جایگاه، ارادت و احترام اهل بیت (ع) نزد پیروان اهل سنت است‌

مولوی کرد با بیان اینکه نهضت عاشورا معطوف به شیعه یا اهل سنت نیست بلکه متعلق به تمام آزادی خواهان جهان است، خاطر نشان کرد: سرور و سالار شهیدان مقابل ظلم و طاغوت زمان استقامت کرد، که این عمل نشان از ایمان امام حسین(ع) داشت.

وی گفت: در آن زمان یزید ادعای مسلمانی و اسلام داشت اما امام حسین (ع) ثابت کرد اگرچه برخی ها به ظاهر پیرو دین اسلام هستند اما نباید مقابل ظلم کوتاه آمد و به همین دلیل در این مسیر همراه نزدیکان و یاران با وفایش به شهادت رسید‌.

امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت نبی اکرم (ص) مهرستان اذعان کرد: امام حسین (ع) برای احیای فریضه مهم امر با معروف و نهی از منکر و استحکام پایه های اسلام قیام کرد، چرا که در آن زمان هرج و مرج رواج پیدا کرده و اسلام به انحراف کشیده شده بود.

مولوی کرد گفت: وظیفه داریم راه امام حسین (ع) را ادامه بدهیم، قناعتی که امام در زندگی داشت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و همواره از خودگذشتگی امام حسین (ع) که در عین مظلومیت برای دین اسلام، ترویج قرآن و سنت پیامبر قیام کرد را یادآور شویم چرا که نام ایشان تا قیامت جاویدان خواهند ماند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccexqse2bq048.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما