تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۹
استاندار سيستان و بلوچستان دو اصل مهم در رويكرد مديران برای مكاتبات و پی گيری های كشوری را تمركز زدايی و مرزمحوری عنوان کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه حضور مردم موجب امنيت می شود، اظهار داشت: نقاط خالی از جمعيت در مرز مهمترين تهديد به شمار می آید كه بايد شناسايی و مسدود گردد.
هاشمی افزود: امروز صرفا انسداد فيزيكی معنا ندارد و بايد اشراف به دستاوردهای نوين مبنای كار قرار گيرد. بايد ديدبانی هوشمند را مبنای كار قرار داده و از توان ماهواره ای كمک بگيريم تا وجود حاشيه امن از سرباندها گرفته شود.
وی تاكيد كرد : تمركز زدايی و مرزمحوری باید دو اصل مهم در رويكرد مديران در مكاتبات و پی گيری های كشوری باشد.
این مسئول در خصوص مراكز درمان و ترک اعتياد بیان کرد: در زمینه ترک اعتیاد همسویی و مشاركت اداراتی چون تربيت بدنی و فنی و حرفه ای بايد پررنگ شود و ساير دستگاههای اجرايی نيز در اين راستا بايد نقش داشته و مشاركت نمايند.
هاشمی ضمن اشاره به برگزاری همايش بزرگ معتمدين و سران طوايف در استان در آينده ای نزديک در خصوص آثار و تبعات مواد مخدر گفت : هدف از برگزاری اين همايش بهره گيری از توان مردمی و مشاركت دادن كليه اقشار واستفاده از ظرفيت انسانی در راه مبارزه با مواد مخدر است.
وی افزود: باتوجه به رويكرد اصلی ما در مبارزه با مواد مخدر كه مبارزه با سلاح فرهنگی و اجتماعی است در اين همايش بر نقش گروههای فرهنگی ، ادبی ، هنری و بانوان و مادران تاكيد خواهيم داشت.
هاشمی اظهار داشت: اگر سياست ما در امر مبارزه با قاچاق كالا ، سوخت و مواد مخدر تمركز زدايی و مرز محوری نباشد، باخته ايم لذا اصلی ترين رويكرد ما رويكرد فرهنگی و اجتماعی است.
استاندار درپایان خاطر نشان کرد: بازپروری خردسالان و كودكانی كه ناخواسته در اين مسير قرار گرفته اند بايد جزو مهم ترين اقدامات قرار گيرد.
انتهای پیام/0852
https://www.asrehamoon.ir/vdchv6nq.23nxvdftt2.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما