رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در طی 6ماه اول امسال، 2 هزار و 39 گزارش مردمی از طریق ستاد خبری این سازمان در سطح استان دریافت شده است.
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: با مشارکت مردم در طول 6ماه اول امسال، دو هزار و 39 گزارش مردمی از طریق ستاد خبری این سازمان در سطح استان دریافت شده که از این تعداد، هزار و 400 مورد به صورت تلفنی و از طریق سامانه 124، تعداد 83 مورد کتبی، تعداد 338 مورد حضوری و 19 مورد از طریق پورتال سازمان بوده که از کل این گزارشات دریافتی، 874مورد منجر به کشف تخلف، 950 مورد متخلف شناخته نشده، تعداد 136 مورد دردست بررسی و 79 مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است.
وی ادامه داد : در این مدت بیشترین شکایات مردمی مربوط به گرانی بوده و هیچ گونه گزارشی در خصوص کمبود کالا دریافت نشده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: در این مدت، تعداد 90 هزار و 764 بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شده که از این میزان، تعداد 3 هزار و 97 پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
میرشکار در خصوص بازرسی در رابطه با قاچاق کالا طی این مدت نیز خاطر نشان کرد: تعداد 11 هزار و 508 بازرسی با محوریت قاچاق کالا در سطح استان صورت پذیرفته که منجر به تشکیل 146 پرونده تخلف شده است.
وی بیان کرد: طی مدت 6 ماه اول امسال، تعداد بازرسی ها در کل استان در بخش انبارها و سردخانه ها به تعداد 613 مورد می باشد که از این میزان، 583 مورد مربوط به انبار ها و 30 مورد نیز مربوط به سردخانه ها بوده است.
وی تصریح کرد: در بخش آرد و نان نیز طی این بازه زمانی 3هزار و 997 بازرسی در سطح استان صورت پذیرفت که منجر به تشکیل 148 پرونده تخلف شده است.
وی گفت: در این مدت علاوه بر بازرسی های متداول، تعداد 8 طرح نظارتی تخصصی از جمله طرح های نظارتی ویژه نوروز، محصولات زراعی ، ماه مبارک رمضان، مصالح ساختمانی، طلا و جواهر، بازگشایی مدارس، قند و شکر و حمل و نقل مسافر برگزار شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: مردم می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان و غیره را از طریق تماس تلفنی باشماره 124 ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ( ازساعت 6صبح الی 13 و 16 الی 19 پاسخگویی اپراتور و از ساعت 19 به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری و کتبی گزارشات خود را ارائه کنند، پس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرد که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.