تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
بزودی نمایشگاهی تحت عنوان پاییزه در اکثر شهرهای استان برپامی گردد، بدلیل نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس، این نمایشگاه وظیفه دارد، مایحتاج دانش آموزان اعم از نوشت افزار، کیف و کفش را تامین کند.
عوارض هولناک استفاده از لوازم التحریرهای غربی بر دانش آموزان
عوارض هولناک استفاده از لوازم التحریرهای غربی بر دانش آموزان
به گزارش عصر هامون، کارشناس امور تربیتی در رابطه با توانایی های بشمار ذهن انسان به خبرنگار سیب و سوران؛ گفت: بسیاری از ما ایرانیان به مدد فعالیت های عمومی چند سال اخیر روانشناسان مثبت گرا و فعالین این عرصه با عملکرد و رموز ضمیر ناخودآگاه آشنا هستیم، مهمترین مسئله در رابطه با مغز انسان، شباهت آن به آیس برگ، یا همان کوه یخی است؛ عمدتا کوههای یخی اگر ۱۰۰ متر ارتفاع داشته باشد تنها ۱۰متر آن قابل مشاهده است و ۹۰متر دیگر آن در زیر آب پنهان شده است، این درحالیست که قدرت و قوت این کوه یخ بسته به همان۹۰ متر پنهان از دید ما است.

احسان فلاحی افزود: مغز انسان مانند این آیس برگ است، اگر مغز را به۱۰ قسمت تقسیم کنیم تنها یک دهم آن بعنوان ضمیر ناخودآگاه و قوه ی عاقله قابل دسترسی مستقیم توسط افکار و احساسات است،و نه دهم اش ضمیر ناخودآگاه است.

وی ادامه داد: ضمیر ناخودآگاه بمنزله ستون و قوت بخش خودآگاه ذهن انسان است، شیوه ی عمل این ضمیر اینچنین است که شما می توانید بطور غیر مستقیم و تنها با تکرار طوطی وار و حتی بدون تمرکز آن را برای تحقق آینده ای نزدیک برنامه ریزی کنید.

فلاحی افزود:شما می توانید با تکرار یک عبارت تاکیدی آن را به ضمیر ناخودآگاه تلقین نموده و پس از مدتی با شگفتی دریابید به مقصدی رسیده اید که روزگاری تنها آرزویش را در سر می پروراندید.

همچنین این کارشناس امور تربیتی در خصوص تاثیر تصاویر تلقینی بر ذهن انسان اظهار داشت: آنچه بیش از هر چیز حتی استفاده از عبارات تاکیدی بر ذهن و روان شما تاثر می گذارد استفاده از تصاویر تلقینی است.

وی افزود: بعنوان مثال اگر شما آرزوی سفر به مکه مکرمه را در سر داشته باشید، می توانید با نصب تصاویر کعبه بر دیوار اتاق ها در منزل، تصور حضور در مکه را در ذهن قوی تر کرده و اعمال و جهات خود را ناخودآگاه برای دست یافتن به ان تنظیم کنید.

کارشناس امور تربیتی ادامه داد: کودکان و نوجوانان قدرت تخیلی به مراتب قوی تر از بزرگسالان دارند، و به همین دلیل خطرات طرح ریزی ضمیر ناخودآگاه بیش از هرچیز آنان را تهدید می کند.

فلاحی افزود: اگر از طرح هایی با تصاویر غربی و تحریک کننده در لوازم التحریر فرزندان مان استفاده کنیم، بدلیل اینکه این لوازم التحریر بمدت یکسال همراه این دانش آموزان است و هرروز باان روبرو می گردند، طرح آنها در ضمیر ناخود آگاه کودکان ثبت شده و اعمال و جهات آنها را به آن سمت سوق می دهد.

وی در خصوص شایع ترین اختلالات و عوارض استفاده از این لوازم التحریرها در دانش اموزان گفت: بطور خلاصه اسطوره سازی غلط، تربیت نسلی بی بند و بار و بزهکار، تربیت دخترانی لمپن و پسرانی جسور اما کوته فکر، بلوغ زودرس، دلزدگی از فرهنگ ها و آداب خودی، گوشه گیری و ازهم پاشیدن کانون خانواده، گوشه ای از عوارض و آثار سوء استفاده از این لوازم التحریرهاست.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcf0ydj.w6d0eagiiw.html
منبع : سیب و سوران
نام شما
آدرس ايميل شما