تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
این روزها که بسیاری از کارهای روزمره با اینترنت و استفاده از دنیای مجازی صورت می گیرد در بسیاری از کشور های پیشرفته شاهد حرکت دولت ها به سمت رایگان شدن اینترنت هستیم.
به گزارش سرویس گروه فضای مجازی عصر هامون، گاهی میزان پهنای باند خریداری شده توسط شرکت های اینترنتی از ارتباطات زیرساخت در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار می گیرد که این امر در نهایت موجب ایجاد ترافیک بیشتر و در نتیجه کاهش سرعت و کیفیت اینترنت برای همه خریداران می‌شود،این کار یعنی کم فروشی اینترنت.
 
 
کم  فروشی به اینترنت هم رسید!
 
کم فروشی اینترنت راه های مختلفی دارد مانند: قرار دادن حجم کمتر نسبت به حجم خریداری شده به کاربران که به آن حجم‌خوری هم می گویند، افت سرعت اینترنت در زمان دانلود به ویژه در ساعات شب که برخی از ارائه دهنده های نت،اینترنت رایگان یا با قیمت کمتری ارائه می‌کنند،اشتراک‌گذاری پهنای باند محدود به کاربران به صورت همزمان، عدم ارائه اطلاعات واقعی سرعت به مشتری و ارائه تبلیغات دروغین است.
 
گاهی حجم اینترنت ها هم خیلی سریع به اتمام می رسد که تغییر طرح‌های درون شرکتی از جمله علت های آن است و قطع مکرر اینترنت از عمده‌ترین مشکلات کم فروشی محسوب می شود چراکه شرکت های ارائه دهنده اینترنت برای این قطعی حاضر به پرداخت جریمه و خسارت نیستند.
 
 
کم فروشی اینترنت هر روز بیشتر می شود
 
 
در همین راستا، تیرماه سال‌ گذشته رضوانی،معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با افزایش کاربران نیاز به پهنای باند بیشتر در کشور داریم اما در حال حاضر هم پهنای باند در کشور کم نیست و عوامل دیگری همچون کم‌فروشی اینترنت به نسبت پهنای باند در کیفیت اینترنت موثر است.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تخلف در فروش پهنای باند بیش از حد مجاز از سوی شرکت مخابرات ایران در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، گیلان و مازندران خبر داد و اعلام کرد: بررسی و ارزیابی‌های انجام شده از وضعیت و تناسب پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکت‌های مخابرات استانی نشان می دهد در این 10 استان فروش پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات ایران بیش از حد مجاز بوده و این موضوع کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را در این استان‌ها در پی داشته است.
 
گروهی از کاربران اعلام کرده‌اند اینترنت خریداری شده از سوی برخی از شرکت‌ها، با بسته‌ای که آن‌ها پیش از خریداری اعلام کرده‌اند مطابقت ندارد.بر اساس مصوبه‌ای که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده است، سرویس ADSL در ایران باید با ضریب اشتراک ۱ به ۸ ارائه شود اما گاهی این ضریب از سوی اپراتور ارائه‌دهنده تغییر می‌کند.
 
 
کم  فروشی به اینترنت هم رسید!

طبق اعلام این سازمان؛ تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس اینترنت پرسرعت موظف هستند سامانه سنجش سرعت و کیفیت را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود راه‌اندازی کنند تا به این ترتیب احتمال تقلب در فروش اینترنت از سوی این اپراتورها کاهش پیدا کند.

بیشتر شرکتهای PAP، ISP، ISDP در وب‌سایت خود لینکی را با عنوان سنجش سرعت اینترنت قرار داده‌اند، اما در این نوع اعلام سنجش نیز به نوعی "کم فروشی اینترنتی" صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcceiqe.2bqox8laa2.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما