تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
گزارشی از زنگ خطر جولان شخصیت ها و نمادهای غربی همراه دانش آموزان ؛

نمادهای غربی همدم دانش آموزان در ماه مهر / وقتی نوشت افزارهای ایرانی جذابیت ندارد

اندر حکایت بوی ماه مهر و آمیخته شدن آن با رنگ و بوی نوشت افزارهای بی فرهنگ غربی که انگار هر سال در یارانه شهریور و مهرماه خانوادهها جا خوش کردند .
نمادهای غربی همدم دانش آموزان در ماه مهر / وقتی نوشت افزارهای ایرانی جذابیت ندارد
نمادهای غربی همدم دانش آموزان در ماه مهر / وقتی نوشت افزارهای ایرانی جذابیت ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از اوشیدا، در شهریور ماه بازار فروش لوازم التحریر، کیف، کفش و نوشت افزار رونق دو چندانی پیدا می کند و خانوادهها برای تهیه این اقلام روانه بازارهای خرید شده و پس از گشت و گذار طولانی بدون در نظر گرفتن بسیاری از نمادهای غربی و بدور از فرهنگ اسلامی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز مدرسه فرزندان خود می کنند.
همین هفته گذشته بود که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران دولت فرمودند" دو کار اساسی و اصلی است که باید انجام بگیرد؛ یکی تولیدات فرهنگی سالم در زمینه‌های مختلف، و یکی جلوگیری از تولیدهای مضر و به‌اصطلاح متاع و کالای مضرّ فرهنگی… در همه‌ی دنیا مراقبت از محصولات فرهنگی و کتاب و مانند اینها وجود دارد… پس بنابراین خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از خوراک فرهنگی ناسالم و مضر، اساس کار است»
این فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در واقع هشداری برای مدیران و مسئولینی است که ردای فرهنگی جامعه را بر تن نموده اما آنچه که از وضعیت و واقعیت فرهنگی جامعه دیده می شود،در بسیاری از مسائل جامعه با معیارهای اسلامی فاصله پیدا کردیم از جمله نوع ارتباطات کلامی که دید و بازدید خانوادهها منتهی به واتس آپ،وایبر ،فیسبوک و انواع شبکه های اجتماعی شده است ،نوع پوشش مردان و زنان جامعه به سمت الگو برداری از فرهنگ تهی غرب رفته و هر روز شاهد جولان مدهای عجیب و غریب توام با آرایش های خارج از عرف اسلامی هستیم.از اینها که بگذریم از محصولات فرهنگی همچون کتاب و نوشت افزار که کشور را پادگان محصولات خارجی نموده و بازهم از این باغ بری می رسد....

اندر حکایت بوی ماه مهر و آمیخته شدن آن با رنگ و بوی نوشت افزارهای بی فرهنگ غربی که انگار هر سال در یارانه شهریور و مهرماه خانوادهها جا خوش کردند .
با این وجود فروشگاههای لوازم التحریر سیستان و شهر زابل همانند روال گذشته خود، با نمادهای غربی از جمله بتمن، پاپ اسفنجی، انگری بردز، باربی و … سبک زندگی غربی را ترویج می دهند ، در حالی کشور خودمان سرشار از نمادهای اصیل ایرانی اسلامی است.
رنگ و لعاب و جذابیتی که این لوازم التحریر دارد ناخودآگاه کودک و نوجوان محصل را به سمت خود جذب می کند و این مسئله باعث تقویت نمادهای غربی و تضعیف و دور ماندن نمادهای اصیل و اسلامی در خانواده می گردد

برات حمیدیان استاد معارف اسلامی دانشگاههای زابل و کارشناس علوم تربیتی در این خصوص گفت: باید از ریشه مسائل فرهنگی را اصلاح کرد و به فرهنگ سازی در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی پرداخته شود.
وی افزود: تولیدات فرهنگی غربی است که پایه های خانواده را نشانه گرفته و امروز باعث انحرافات، طلاق و مشکلات دیگری در جامعه شده است.
حمیدیان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده‌ها برای خرید لوازم مدرسه باید نمایشگاه‌هایی دایر شود که محصولات ایرانی اسلامی را با قیمت مناسب در اختیار خانوادهها قرار دهد تا این طرز فکر و فرهنگ در بین خانوادهها ترویج شود.
این کارشناس علوم تربیتی گفت: خانواده‌ها نیز باید در هنگام انتخاب لوازم‌التحریر‌ها برای فرزندانشان به تصاویر آن‌ها توجه کنند. چرا که‌ تصاویر موجود بر روی لباس، لوازم‌التحریر و کیف دانش‌آموزان، ‌حامل یک پیام به مخاطب است و دانش‌آموز با دیدن تصاویر درج شده روی کیف، ‌تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.
 


وی عنوان کرد: در صورتی که تصویر روی لوازم‌التحریر یا کیف، ‌ مثبت بوده و پیام سازنده تربیتی داشته باشد، ‌ اثرات مثبتی بر دانش‌آموز می‌گذارد و در غیر این صورت، آثار منفی تربیتی بر دانش‌آموز به همراه خواهد داشت.
استاد معارف اسلامی دانشگاههای زابل تصریح کرد: نوشت افزارها با طرح های غربی فسادهای بسیاری از جمله بی بند و باری، خشونت، پوچی و غیره را ایجاد می‌کند و نوشت افزارها با طرح ایرانی فرهنگ غنی ایرانی، پوشش و حجاب را القا می‌کند.
حمیدیان در پایان خاطر نشان کرد: وقتی بازار کشور از لوازم التحریری با طرح‌های خارجی که شخصیت های بسیاری از آنها در کارتون های تلویزیونی نشان داده می شود، دانش آموز ترغیب به خریدن آنها می‌کند. در حقیقت کشورهای غربی برای تخریب فرهنگ و هویت بومی مان برنامه ریزی کرده و ابتدا شخصیت های تلویزیونی خلق می کنند و سپس لوازم التحریر و کیف و حتی کفش آن شخصیت ها را وارد بازار می‌کنند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdccs4qm.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما