تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
فروشندگان برای فروش محصولات در بازار بدون مشتری، به تخفیفهای آن چنانی رو آورده اند؛

سایه «کمپین نخریدن» این بار بر سر بازار مواد غذایی

شواهد نشان می‌دهد، موضوع کمپین «نخریدن خودروهای صفر» به دیگر بازارها سرایت کرده و بازار مواد غذایی هم خالی از مشتری شده است.
سایه «کمپین نخریدن» این بار بر سر بازار مواد غذایی
سایه «کمپین نخریدن» این بار بر سر بازار مواد غذایی
به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون،هر چند در بازار خودرو از وزیر گرفته تا مدیران عامل خودروساز داخلی نسبت به کمپین نخریدن واکنش نشان دادند و از مشتریان خود عذرخواهی کردند و با قول و وعده هایی در حال حاضر حسابی به تکاپو افتاده اند و به دنبال جلب رضایت مشتری و فروش محصولاتشان هستند، اما به نظر می‌رسد، این وضعیت در بازار کالاهای اساسی نیز در حال شکل گرفتن است.
بسیاری از فعالان بازار مواد غذایی اذعان می‌کنند، سایه کسادی بر بازارشان سایه افکنده و مثل گذشته چندان رونقی ندارد و از مشتری خبری نیست.
با گشت و گذری در فروشگاه‌های سطح شهر و بویژه فروشگاه‌های بزرگ و 
زنجیره ای، نوشته ها و بنرهای «تخفیف» آن هم با رنگ و لعابی خاص اولین چیزی است که نظر هر مراجعه کننده ای را به خود جلب می‌کند که حکایت از آن دارد که فروشندگان تلاش می‌کنند، در بازار بدون مشتری، کالاهایشان را هر طوری شده به فروش برسانند.
خرید به اندازه ضرورت
محبی، یکی از فروشندگان فروشگاه 
زنجیره ای در شهر به خبرنگار ما می‌گوید: میزان فروش کالاها کاهش یافته و دیگر مثل گذشته مشتریان زیاد خرید نمی کنند و فقط به اندازه ضرورتشان آن هم با احتیاط فراوان این کار را انجام می‌دهند.
وی به سبدهایی که برخی از مشتریان به سمت صندوق فروشگاه حمل می‌کنند، اشاره می‌کند و می‌گوید: شما با دیدن آنها و مقدار کالایی که درون این سبدها قرار گرفته می‌توانید وضعیت فروش این فروشگاه را حدس بزنید.
تخفیفهایی برای جلب مشتری
جلالیان، یکی دیگر از فروشندگان اضافه می‌کند: در حال حاضر اغلب تولیدکنندگانی که کالاهای خود را برای فروش به این فروشگاه عرضه می‌کنند، به این موضوع واقفند و تخفیفهایی را برای کالاهای خود در نظر می‌گیرند.
وی به بنر تخفیف فروش رب اشاره می‌کند و می‌گوید: روی بنر برای جلب مشتری نوشته شده، به ازای هر سه قوطی رب، یک قوطی به طور رایگان عرضه می‌شود و این به منزله این است که شما می‌توانید از 25درصد تخفیف بهره ببرید.
وی اظهار می‌دارد: در این فروشگاه از 10 تا 50 درصد تخفیف برای کالاهای در نظر گرفته شده و فروشندگان انتظار فروش بیشتری را با این رویه دارند، اما به نظر می‌رسد برآورده شدن این انتظار چندان آسان نباشد.
وی خاطرنشان می‌کند: مراجعه کنندگان به فروشگاه عموماً سراغ کالاهایی می‌روند که از تخفیف بیشتری برخوردار باشد و این گواه این است که مشتریان به دنبال خرید کالای ارزان‌تر هستند.
تکاپو برای فروش بیشتر
مسؤول خرید یکی از فروشگاه‌های
 زنجیره ای می‌گوید: این روزها میزان فروش کاهش یافته که به نظر من، این امر را باید در کاهش قدرت خرید مردم جست و جو کرد.
وی می‌افزاید: بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی نیز از کاهش فروش محصولات خود در فروشگاه‌ها سخن می‌گویند.
وی تصریح می‌کند: در گذشته میزان فروش مایحتاج ضروری مردم در این فروشگاه بهتر بود، اما در حال حاضر شاهدیم که مصرف کنندگان خرید جزئی می‌کنند.
قربانی یکی از بنکداران مواد غذایی در خصوص وضعیت بازار می‌گوید: در حال حاضر بازار چندان رونقی ندارد و تولیدکنندگان در پی مشتری 
هستند.
وی می‌افزاید: بازار مواد غذایی هم مثل بازار خودرو شده، به طوری که به نظر می‌رسد، مردم تصمیم گرفته اند در مقابل گرانی کالاها، خرید نکنند!
وی اظهار می‌دارد: تولیدکنندگان مواد غذایی این روزها با تخفیفهای بالایی کالاهای خود را عرضه می‌کنند و آنها نیز تلاش می‌کنند با هر روشی که شده کالاهایشان را بفروشند و هزینه هایشان را تأمین کنند.
وی تصریح می‌کند: به نظر من اگر همین روند ادامه یابد، شاهد اعمال تخفیف بیشتر در قیمت مواد غذایی خواهیم بود و به دنبال آن تولیدکنندگان مجبورند که تولیدات خود را ارزان تر عرضه کنند.
تلنگری برای متولیان بازار
به هرحال به نظر می‌رسد، کاهش میزان خرید روزانه مصرف کنندگان به منزله کاهش قدرت خرید مردم باشد و هم اینکه با این روش، مصرف کنندگان قصد دارند نارضایتی خود را از گرانی مواد غذایی اعلام کنند.
با این حال بازار بدون مشتری مواد غذایی تلنگری است برای متولیان بازار که با نظارت بیشتر بر قیمتها و به کاری گیری روشهای منطقی به بهبود و رونق بازار کمک کنند تا مصرف کنندگان نیز با خیالی آسوده تر مایحتاج خود را تهیه کنند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcj8iea.uqex8zsffu.html
منبع : قدس آنلاین
نام شما
آدرس ايميل شما