تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۹
رضا راحت دهمرده گفت: ۲ هزار و هشتصد پرونده مربوط به فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است و تاکنون بیش از ۳۳ هزار شناسنامه برای فاقدین شناسنامه که هویت آن ها تایید شده صادر شده است.
۲۸۰۰ پرونده مربوط به فاقدین شناسنامه در حال بررسی است/ ثبت بیش از ۹۵ درصد موارد فوتی و تولد در سیستان و بلوچستان
رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: مشکل فاقدین شناسنامه مربوط به سالیان سال در استان و کشور است که اینگونه افراد مدعی ایرانی بودن هستند.

وی ادامه داد: تاکنون هشت هزار پرونده تعیین تکلیف و هزار پرونده رد تابعیت شده اند که برای آن دسته افراد که هویت آنان تایید شده شناسنامه صادر شده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس تاکنون بیش از ۳۳ هزار شناسنامه برای فاقدین شناسنامه صادر شده و هم اکنون ۲ هزار و هشتصد پرونده در استان در حال بررسی است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مبنا و اساس خدمات رسانی در تمامی دستگاه ها سند و شناسنامه سازمان ثبت احوال کشور است ‌و این سازمان ر به عنوان یک دستگاه مکانیزه بالغ بر ۱۰۰ خدمت ارائه می کند. 

راحت دهمرده تصریح کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی موجود در دست مردم، تولید و انتشار آمار حیاتی اهداف اصلی ثبت احوال است و اقدامات ثبت احوال به ترتیب راه اندازی ادارات جدید است تا سطح دسترسی مردم به ثبت احوال را تسهیل کنیم.

ثبت بیش از ۹۵ درصد موارد فوتی و تولد در سیستان و بلوچستان 

وی عنوان کرد: همچنین راه اندازی نمایندگی در بیمارستان های شاخص استان  که در محل تولد نوزاد، شناسنامه صادر و تحویل شود یکی دیگر از اقدامات است، در دهه ۸۰ فقط ۵۰ درصد ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت می رسید و با ایجاد نمایندگی در بیمارستان ها این رقم اکنون به ۹۸ درصد رسیده و همچنین این رقم در وفات هم از ۴۰ به ۹۵ درصد رسیده است. 

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در خصوص اتقان اسناد هویتی اولین اقدام آرشیو اسناد موجود در ثبت احوال است، زیرا اسناد ثبت احوال سند رسمی هستند و ۱۲۰ سال باید نگهداری و حفظ شوند که در این اقدام پنج میلیون سند در استان اسکن شده و هم اکنون در هر نقطه از استان و کشور قابل بهره برداری و خدمات رسانی به مردم است. 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: کارت هوشمند ملی یکی از اقدام های بزرگ ثبت احوال در کشور است که هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت استان کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند و صدور آن با توجه به مشکلات موجود در کشور روند کندی داشته است که امید است با رفع مشکلات موجود روند صدور آن به روز شود. 

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: با توجه به بروزرسانی لحظه ای پایگاه ثبت احوال، تولید آمار و اطلاعات به صورت آنلاین و به روز صورت می گیرد و تمامی دستگاه ها هم اکنون به صورت آنلاین از پایگاه ثبت احوال بهره برداری می کند.

انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcenz8zxjh8exi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما