تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
مبین علی میر از رکورد بی سابقه صادرات کالا از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود که ۲.۵ میلیون تن کالا در سال جدید از طریق این بازارچه ها صادر شود.
رکورد بی سابقه صادرات کالا از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان/پیش بینی صادرات ۲.۵ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۱
مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با وجود همه کارشکنی ها و تنگ نظری های اعمال شده بر بازارچه های مرزی شاهد توسعه چشمگیر صادرات و واردات از بازاراچه های مرزی سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: صادرات از بازارچه‌های مرزی استان به رقم بی سابقه یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۶۷ تن رسیده که نسبت به سال ۹۹، ۳۳ درصد رشد داشته، این میزان صادرات از زمان تشکیل بازارچه ها بی‌سابقه بوده است و در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که هیچ وقت حتی زمانی که تحریم نبودیم یا تعهدات ارزی هم وجود نداشت، به این رکورد نرسیدیم، اضافه کرد: برای سال جدید صادرات حداقل دو میلیون و پانصد هزار تن کالا در برنامه است که یقین دارم از این رقم  هم عبور خواهیم کرد.

وی گفت: در زمینه واردات نیز سال گذشته  از محل ارز حاصل از صادرات پیله وران حدود ۹۳ هزار و ۹۶۱ تن کالا از  وارد شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد هفت هزار و ۲۰۶ درصدی را نشان می دهد.

میر ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که این خود افتخاری دیگر برای بازارچه‌ها محسوب می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcj8mevyuqexhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما