تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل مطرح کرد:

برگزاری شب‌های قدر در ۱۰۰ مسجد فعال شهرستان زابل

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: در ایام شب قدر با حضور طلاب و مبلغین برنامه‌های محوری ماه رمضان و لیالی قدر در ۱۰۰ مسجد فعال در سطح شهرستان زابل اجرا می‌شود.
برگزاری شب‌های قدر در ۱۰۰ مسجد فعال شهرستان زابل
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جانعلی ظریف صیادی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: شب نوزدهم، نخستین شب از شب‌های بافضیلت قدر است، شب قدر یا لیلةالقدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدر شدن امور انسان‌ها است.

 وی گفت: در شب نوزدهم مقدرات انسان مشخص می‌شود و در شب بیست ویکم که ویژگی خاصی دارد، قدر و اندازه و شخصیت انسان مشخص می‌شود و شب بیست و سوم تأثیر بسیار زیادی در فرداهای انسان دارد.
 شب قدر شبی است که در عظمت، فوق تصور و از هزار ماه برتر است. ازآن‌جهت وصف قدر درباره آن آمده که تمام مقدرات سال در این شب رقم می‏خورد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش فوق‌العاده عبادت در شب قدر، این شب را همچنان در میان شب‌های ماه مبارک رمضان مخفی و ناشناخته نگه داشته است؛ بدین جهت که مردم به همه این شب‌ها اهمیت دهند. چنان‌که خداوند رضایت خود را در میان انواع طاعات پنهان کرده تا مردم به همه طاعات روی‌آورند و غضبش را در میان معاصی پنهان کرده تا از همه بپرهیزند، دوستانش را در میان مردم مخفی کرده تا همه را احترام کنند، اجابت را در میان دعاها پنهان کرده تا به همه دعاها روی‌آورند.
 
 وی با اشاره به این‌که در ۱۰۰ مسجد فعال امسال مراسم لیالی قدر برگزار می‌شود، افزود: مسجد مرحوم شریفی (ع)، گلزار شهدا، دارالمؤمنین، مصلی المهدی زابل، مسجد قدس، و سایر مساجد به‌عنوان مکان‌های شاخص اجرای مراسم لیالی قدر هستند.

 حجت‌الاسلام ظریف صیادی تأکید کرد: ۱۵۰ مبلغ خواهر و برادر در مساجد شهرستان زابل و ارگان‌های فرهنگی مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند و همچنین در شب‌های قدر هم برنامه‌های مخصوص این شب‌ها در شهر و روستا برگزار می‌کنند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم به‌صورت جزء خوانی در تمامی مساجد در حال برگزاری است و نشست‌های تبلیغی توسط مبلغین فرهنگی و اعزامی در شب‌های لیالی قدر هم به مناسبت ۱۲ فروردین و جنایات رژیم صهیونیستی و روز جهانی قدس برگزار می‌شود.
انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcgqu9qnak93y4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما