تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۰
امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: تورم ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی قشر کم درآمد جامعه را با مشکلات بیشتری مواجه می کند.
افزایش قیمت حامل های انرژی مشکلات اقتصادی بیشتری را بر مردم تحمیل می کند
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون ، مولوی ریگیان پور در گفت و گو با خبرنگار لادیز درباره افزایش قیمت حامل های انرژی ، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، افزایش قیمت حامل های انرژی ضربه بزرگی به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است و باعث افزایش فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه خواهد شد.
وی بابیان اینکه دولت در کنترل بازار موفق نبوده است، افزود: بدون شک افزایش قیمت حامل های انرژی باعث افزایش تورم و گرانی سایر کالاها در بازار می شود و در این میان هزینه مضاعفی بر دوش قشر ضعیف جامعه می گذارد و این در شرایطی است برخی از اقشار جامعه در تامین معیشت روزانه خود نیز ناتوان هستند و بدون شک تورم ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی زندگی این قشر از جامعه را با مشکلات بیشتری مواجه می کند.
وی ثبات در اقتصاد کشور را در ارتباط مستقیم با قیمت حامل های انرژی دانست و خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت حامل های انرژی، زمینه برای فرصت طلبی برخی سودجویان و افزایش قیمت اجناس در بازار فراهم می شود که این موضوع قدرت خرید مردم را بیش از پیش کاهش داده و مشکلات اقتصادی زیادی را بر مردم تحمیل می کند.
مولوی ریگیان پور با اشاره به مشکلات تورم و بیکاری در کشور، تاکید کرد: در شرایطی که افزایش روز افزون بیکاری در کشور گریبان گیر بسیاری از مردم به خصوص جوانان سیستان و بلوچستان شده است افزایش قیمت حامل های انرژی ممکن است سبب تعطیلی کارگاه ها و کارخانجات کوچک شده و افراد بیشتری را بیکار کند بنابراین بهتر است دولت به جای افزایش قیمت حامل های انرژی با افزایش اشتغال از طریق توسعه بازارچه های مرزی و توسعه صادرات فکری برای حل مشکلات اقتصادی جامعه کند.

انتهای پیام/ش https://www.asrehamoon.ir/vdcjvyevauqeytz.fsfu.html
منبع : لادیز
نام شما
آدرس ايميل شما