تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
یک جوان 29 ساله سیستانی توانسته 23 اختراع داخلی و چهار اختراع خارجی در زمینه های الکترونیک، مکانیک و هوافضا به نام خود ثبت و مدال های بین المللی دریافت کند.
ثبت 27 اختراع داخلی و بین المللی دستاورد جوان 29 ساله سیستانی/ اشتغالزایی هدف اصلی مخترع جوان
به گزارش عصرهامون، امروز جوانان خلاق و با استعداد این مرز و بوم همواره با نوردیدن پله‌های افتخار برای اقتدار ایران اسلامی در جهان در حال تلاش و تکاپو هستند، جویندگان علم و دانشی که همواره در صفوف کسب علم و دانش از هم پیشی می گیرند، امروز استان سیستان وبلوچستان خطه دلیر مردان و شیر زنان و جوانان جویای علم و دانش پابه پای رشد فزاینده علم و دانش جهان حرکت کرده و هیچگاه از این مسیر باز نمانده و همواره سخن‌ها برای گفتن دارد.
یکی از جوانان این استان احمد فدایی است که تا امروز توانسته چندین اختراع را به نام خود ثبت و مدال های طلای بین المللی دریافت کند.
 
از ثبت 23 اخترع داخلی تا ثبت 4 اختراع بین المللی
این جوان 29 ساله سیستانی در رشته الکترونیک درس خوانده و اختراعاتش هم در زمینه الکترونیک، مکانیک و هوافضا است به گونه ای که دارنده سه مدال طلا و دو تندیس افتخار و دیپلم افتخار در نمایشگاه اختراعات کشور کره جنوبی-سئول، دارنده جایزه برتر اختراعات کشور رومانی مدال طلای اختراعات و تکنولوژی های نو در سوئیس ژنو، دارنده جایزه ویژه اختراعات کشور روسیه دارنده مدال طلا و جایزه ویژه اختراعات کشور لهستان، کسب دو مدال طلای مسابقات اختراعات کویت، کسب مدال طلا و دیپلم افتخار از کشور تایوان، ثبت ۲۳ اختراع داخلی و ۴ اختراع بین المللی و  غیره می باشد.
عناوین ناچیزی که گفته شد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌ جوان سیستانی و بلوچستانی است که با تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد توانسته خود را بالا بکشد و ثابت کند که آبادی ایران جزء جدایی ناپذیر از وجود جوانانش است.
فدایی این مخترع جوان در مسابقات جهانی اختراعات کویت که زیر نظر سازمان ملل و فدراسیون جهانی مخترعین با دعوت مستقیم امیر کویت انجام شد توانست در بین ٣۶ کشوری که حضور داشتند مدال طلای مسابقات و همچنین جایزه ویژه دو طرح در حوزه الکترونیک و محیط زیست را کسب کند.

هیچ وقت به مهاجرت و فعالیت در کشوری دیگر فکر نکردم
وی صاحب یک شرکت دانش بنیان است که کارهایش را در آن تولید می کند در این راستا تاکنون دعوت نامه های زیادی از کشورهای مختلف برایش ارسال شده اما سیستان وبلوچستان را هیچوقت رها نکرده زیرا هدف اصلی وی افتخار آفرینی و ایجاد اشتغال در استان و کشور خودش است به همین دلیل هیچ وقت به مهاجرت و فعالیت در کشوری دیگر فکر نکرده است.
بزرگترین آرزوی این مخترع جوان این است که استان سیستان وبلوچستان به حد و جایگاهی برسد که مردمش در سطح کشور به عنوان مردم شرور و فقیر مطرح نشوند بلکه به عنوان مردمی متمدن معرفی شوند.
فدایی سیستانی بودن را مانع و عامل پیشرفت خود می داند؛ و دلیلش این است که فرزند سیستان وبلوچستان بودن یعنی پشتوانه نداشتن و حمایت نکردن؛ می گوید در تهران و سایر استان های بزرگ مراکز و بودجه بیشتری در این زمینه وجود دارد اما در این استان مسئولین بیشتر درگیر مسائل پایه ای همچون آب و غیره هستند چیزهایی که حق مسلم مردم هر جامعه می تواند باشد تا وقتی وضعیت این است مسئولین به فکر مخترع و مخترعین نخواهند بود.
اشتغالزایی برای خود و دیگران سخن پایانی این مخترع جوان است که می گوید جوان موفق جوانی است که بتواند با توجه به جامعه ای که در آن زندگی می کند متفاوت و مثمر ثمر واقع شود، به فکر میز و صندلی نباشد زیرا نیاز کنونی جامعه ما کارآفرینی و جوانان کارآفرین است.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcc1iqsm2bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما