تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
نائب رئیس تعاونی تاکسی داران زاهدان گفت: متاسفانه دولت هیچ گونه حمایتی از تعاونی های تاکسی داران نمی کند و این امر رانندگان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
وعده های توخالی مسئولان در حمایت از رانندگان/ اسقاط اجباری هزار دستگاه تاکسی
عیسی گمرکی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: در اخبار و سخنرانی های مسئولان شنیده می شود که قول های زیادی برای رانندگان تاکسی ها می دهند اما پس از گذشت مدتی هیچ یک از آنها عملی نشده و رانندگان تاکسی نیز بر مشکلات شان افزوده می شود.
وی ادامه داد: حدود یک سال و نیم قبل از طریق تعاونی تاکسی داران موفق شدیم تا تعدادی لاستیک و باطری خودرو را تهیه کرده و با شرایط مناسب به رانندگان ارائه دهیم اما در طول این مدت و به دلیل عدم حمایت های دولتی و نبود نقدینگی در تعاونی هیچ خدمت خاصی به قشر ضعیف راننده نشده است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات جدی پیش روی رانندگان، تامین لاستیک مناسب برای خودروهای آنهاست که در خصوص تهیه آن هم نه سازمان صنعت، معدن و تجارت و نه استانداری هیچ اقدامی نکرده است.
به گفته گمرکی؛ رانندگان تاکسی های شهری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما از خدمت رسانی به شهروندان دست برنمی دارند و این در حالی ست که حتی از سبد حمایتی که دولت اعلام کرده نیز بی بهره مانده اند که در این راستا هم رایزنی هایی با کمیته امداد، استانداری، فرمانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است که تاکنون این پیگیری ها هم بی نتیجه مانده و جواب قانع کننده ای نداده اند.
وی به بی توجهی شدید به قشر راننده اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه دولت تمامی کسانی که زیر 3میلیون تومان درآمد دارند شامل این بسته حمایتی می شوند اما شاهدیم که این قشر هیچ بهره ای از سبد حمایتی دولت نبرده اند و حتی یک سایت و محلی برای ثبت نام آنها نیز اعلام نشده است که جا دارد مسئولان نسبت به این موضوع پیگیری ویژه ای داشته باشند.
وی بیان کرد: تا حدود دو ماه قبل رانندگان تاکسی سهمیه سوخت 500 لیتری داشتند که از آن سهمیه هم 50 لیتر کسر کردند و داغی بر دلشان گذاشته شد که در این خصوص هم با نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و معاون فرماندار زاهدان رایزنی هایی انجام شد و قول های مساعدی دادند که متاسفانه این قول مسئولان هم بی نتیجه مانده است.
وی به رشد فعالیت تاکسی های اینترنتی و موبایلی در زاهدان اشاره کرد و گفت: تردد زیاد رانندگان شخصی که در قالب تاکسی اینترنتی فعالیت می کنند هم به یکی دیگر از مشکلات این قشر تبدیل شده است چرا که دیگر کمتر کسی تمایل دارد تا از این خودروهای ثبت شده و معتبر استفاده کند که اصلی ترین دلیل آن هم تعرفه پایین تر این تاکسی ها است.
نائب رئیس تعاونی تاکسی داران زاهدان افزود: مشکلات رانندگان تاکسی در زاهدان به حدی بود که حدود هزار دستگاه خودرو که شامل طرح فرسوده میشد در قالب این طرح به طور اجباراً و از سرناچاری رانندگانش اسقاط و همین منبع درآمد آنها نیز قطع شد.
انتهای پیام/
 
 

 
https://www.asrehamoon.ir/vdcizqazqt1auy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما