تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان؛

بیشینه سرعت باد در زاهدان به 58 کیلومتر بر ساعت رسید

محسن بستانی گفت: باد با سرعت 58 کیلومتر بر ساعت زاهدان را در نوردید.
بیشینه سرعت باد در زاهدان به 58 کیلومتر بر ساعت رسید
محسن بستانی، سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک از روز گذشته در نواحی مرکزی و غربی استان آغاز شد که بر اساس گزارش ایستگاه های 24 ساعته بیشترین سرعت آن در زاهدان به 58 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با اشاره به تداوم وزش باد تا فردا ادامه داد: وزش این باد تغییر به خصوصی در شرایط کیفی و دید افقی مرکز استان ایجاد نکرده است اما روز گذشته برای چند ساعت شعاع دید افقی در زاهدان به هشت هزار متر رسید.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان این که در شبانه روز گذشته کمینه دید افقی در نصرت آباد نیز به هزار و 500 متر رسید افزود: در سال گذشته 63 روز باد با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت و بیشتر در نصرت آباد گزارش شد.

محسن بستانی با اشاره به این که تعداد روزهای با باد بیش از 54 کیلومتر بر ساعت در زاهدان نیز به 59 روز رسید گفت: زابل با 244 روز بیشترین روز بادی با این سرعت را در استان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، وزش این بادها ظرفیت خوبی برای تولید انرژی های تجدید پذیر ایجاد کرده که می توان انرژی پاک قابل توجهی از آن به دست آورد، ضمن این که مهرستان ظرفیتی جدید برای استفاده از این انرژی است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdzx0foyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما