تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۵۳
استاندار در بازدید از اداره کل محیط زیست مطرح کرد؛

حفظ جلوه های دیدنی هامون تا مکران؛ نیازمند نگاه پر مهر هموطنان

احمدعلی موهبتی گفت: انتظار می رود مردم فهیم سیستان و بلوچستان ضمن قدر نهادن به زیبایی ها و نعمات خدادادی هامون تا مکران به منظور حفظ و حمایت طبیعت و حیات وحش استان کوشا باشند
حفظ جلوه های دیدنی هامون تا مکران؛ نیازمند نگاه پر مهر  هموطنان
به گزارش عصرهامون، احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از اداره کل محیط زیست گفت: نامگذاری 17 تا 22 خرداد ماه با شعار " جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران" به عنوان هفته محیط زیست، اقدامی ارزنده و نشانگر جایگاه مهم این نهاد در آهنگ توسعه پایدار و ارائه خدمات هر چه کیفی تر به محیط زیست و آیندگان است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی است تا از فعالیت های خالصانه و شبانه روزی حافظان محیط زیست در عرصه های مختلف طبیعت، تجلیل و قدردانی شود.

موهبتی بیان کرد: جلوه های زیبا و دیدنی سیستان و بلوچستان از دریای عمان تا دریاچه هامون در فصول مختلف که امسال به لطف خدا مزین به بارش نعمات و آبگیری سدها، رودخانه ها و دریاچه های استان شده است ضرورت همراهی جامعه و مردم با محیط زیست در امر حفاظت از محیط، عدم تخریب پوشش گیاهی، عدم شکار حیات وحش و دیگر اقدامات حمایتی و حفاظتی را دو چندان ساخته است.

استاندار گفت: انتظار می رود مردم فهیم سیستان و بلوچستان ضمن قدر نهادن به این زیبایی ها و نعمات خدادادی به منظور حفظ و حمایت طبیعت و حیات وحش استان کوشا باشند و هر شهروند خود را یک محیط بان بداند.

وی ضمن قدردانی از زحمات کلیه پرسنل محیط زیست در سراسر استان و اتفاقات خوب و بزرگ در این راستا همچون تدقیق مرز مناطق بعد از 50 سال در جنوب استان و اقدامات موثر در تالابهای استان بویژه تالاب هامون ادامه داد: از دیگر مأموریت های محوری و اساسی محیط بانان سخت کوش ارائه خدمات در شرایط و مقاطع بروز بحران های طبیعی از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی بوده و از این جهت، تلاش حافظان محیط زیست غیرقابل انکار است.

موهبتی افزود: در این مجال از تلاش تک تک دوستداران محیط زیست، کارشناسان و محیط بانان سخت کوش و مجاهد سیستان و بلوچستان در مقابله با هرآنچه که به محیط زیست و سلامت محیط آسیب می رساند، قدردانی می کنم و از آستان خداوند متعال مسئلت دارم تا همه ما را موفق و مؤید بدارد.

وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در خصوص بازدید سر زده موهبتی، استاندار استان از این اداره کل شد گفت: محیط زیست استان امروز میهمان موهبتی استاندار استان بود و این اقدام قابل ارج، و قدردانی استاندار نشان از دیدگاه ایشان نسبت به اهمیت مباحث زیست محیطی و حاکی از روحیه محیط زیستی وی دارد.

وی ادامه داد: این امر مکررا در جلسات و اقدامات و حمایت های استاندار از مجموعه اداره کل محیط زیست استان در سراسر سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده و اقدامات خوب و موثر امروز در حوزه محیط زیست در استان نتیجه پیگیری ها، نظارت و توجه ویژه مقام عالی استان به مقوله حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdkk0ffyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما