تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۵
مراسم تاسوعای حسینی در سیستان و بلوچستان برگزار شد؛

در سوگ علمدار کربلا/ اینجا همه اشک ماتم می ریزند

مردم سیستان و بلوچستان همزمان با دیگر نقاط کشور در دومین تاسوعای کرونایی به عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداختند.
در سوگ علمدار کربلا/ اینجا همه اشک ماتم می ریزند
به گزارش عصرهامون؛ مردم سیستان و بلوچستان همزمان با دیگر نقاط کشور در دومین تاسوعای کرونایی به عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداختند.

در این مراسم که امسال در شهرستان های مختلف استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، عزاداران حسینی با برپایی اجتماعات سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گریستند.

این مراسم امسال به دلیل شیوع گسترده گونه دلتای ویروس کرونا در فضای باز همراه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

بر این اساس عزاداران حسینی از پخش نذورات بدون بسته بندی مناسب و برپایی ایستگاه های صلواتی چای و شربت خودداری کردند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند.

مشتاقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با راه اندازی هیئت های عزاداری در روز تاسوعای حسینی در پهناورترین استان ایران به عزاداری پرداختند و شور و اشتیاق عشاق حسینی را به نمایش گذاشتند.

عزاداری تاسوعای حسینی شیفتگان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ندای "لبیک یا حسین"، "یا ابوالفضل (ع)" ، " ای اهل حرم میر و علمدار نیامد" را سر دادند.
 

در زاهدان نیر مردم ولایتمدار همزمان با روز تاسوعای حسینی (ع) که به نام علمدار دشت کربلا حضرت اباالفضل العباس مزین شده، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عزاداری امام حسین (ع) و یارانش پرداختند.
 

 
مردم ولایت مدار شهرستان زابل نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز تاسوعای حسینی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند و با توجه به شیوع ویروس کرونا با حداکثر فاصله اجتماعی و با استفاده از ماسک در عزای سقای دشت کربلا و سرور و سالار شهیدان به سوگ نشستند.
 

 
در سراوان نیز عزاداران حسینی در عزای سومین ستاره آسمان امامت و ولایت و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند و با برپایی اجتماعات سینه زنی و زنجیرزنی در فضای باز و رعایت شیوه نامه ها یهداشتی و استفاده از ماسک به عزاداری پرداختند.
 

 
عزاداران حسینی در خاش در روز تاسوعا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در فضای باز سوگوار شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش شدند.

انتهای پیام/ 
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdch-vnzz23nk6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما