تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه وضعیت استان در حوزه امنیتی قابل قبول است، گفت: وضعیت فوق مرهون همکاری و مشارکت مردم و تلاش های دستگاه های امنیتی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج است.
وضعیت سیستان وبلوچستان در حوزه امنیتی قابل قبول است/از انهدام ۷۵باند سازمان یافته مواد مخدر تا دستگیری ۱۶ نفر از عناصر اصلی سرشبکه ها
به گزارش عصرهامون، سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وضعیت استان در حوزه امنیتی قابل قبول است، بیان کرد: از یک سو با هوشمندی و هوشیاری مردم و مشارکت خوب بزرگان طوایف، ریش سفیدان ونخبگان، و از سوی دیگر با تلاش های دستگاه های امنیتی، نیروی انتظامی،  سپاه و بسیج وضعیت امنیتی در استان مطلوب است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه جرائم با کسب رتبه۳۴ آخرین رتبه کشوری را به خود اختصاص داده و این مهم کارنامه استان را در حوزه انتظامی در وقوع جرائم درخشان کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد:  یکی از چالش های استان موضوع مواد مخدر، سلاح، جرائم متاثر از مرز و کشورهای همجوار است، یقینا بهترین همکار در این عرصه  اصحاب رسانه هستند چرا که حس امنیت را به مردم القا می کنند.

انهدام ۷۵  باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: انهدام ۷۵ باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر، کشف بالغ بر ۱۳۲تن مواد مخدر، دستگیری ۱۶ نفر از اعضای اصلی و سرشبکه ها از جمله اقدامات پلیس در استان است.

وی در تکمیل مطلب فوق با اشاره به اینکه انتظامی استان از نظر دستگیری سرشبکه های قاچاق موادمخدر رتبه اول را در کشور دارد، گفت: وارد کردن ضربه اقتصادی و بالا بردن هزینه برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ از اهداف این سازمان است به طوری که پارسال ۸۰۶ دستگاه خودرو خارجی، داخلی و تیزرو از قاچاقچیان کشف شده است.

طاهری تصریح کرد: افزایش ۳۲ درصدی دستگیری اشرار، ۹ درصدی کشف سلاح و افزایش ۱۷ درصدی انهدام باندهای قاچاق سلاح از دیگر موفقیت های پلیس استان در سال گذشته بود که در این عملیاتها ۲ هزار سلاح غیر مجاز کشف شد.

وی کاهش تیراندازی و نزاع مسلحانه، کاهش ۲۲ درصدی نزاع های جمعی غیر مسلحانه، افزایش ۲ درصدی کشف سرقت های عادی، افزایش ۱۴ درصدی کشف خودروها و افزایش ۱۷ درصدی کشف سرقت های مسلحانه را از جمله فعالیتها و عملکرد ماموران انتظامی استان در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: افزایش ۷۴ درصدی کشف سرقت به عنف، ۸۰ درصدی سرقت های عادی، کاهش ۵۰ درصدی قتل و افزایش کشف قتل های جدید و معوقه و متلاشی شدن ۳۲ باند سرقت عادی از دیگر موفقیت های پارسال پلیس سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: کشف ۴۸۶ میلیارد تومان کالای قاچاق پلیس این استان را موفق ترین سازمان در مبازره با قاچاق کرده است.

سرقت و کلاهبرداری بیشترین جرائم استان 

این مقام مسئول افزایش ۵۹ درصدی کشفیات محموله های قاچاق، افزایش هشت درصدی کشف باندهای قاچاق کالا و کشف بیش از ۱۰ میلیون لیتر موادسوختی را از عمده فعالیتهای فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: رفع تصرف ۷۸۷ هزار و ۵۹۱ مترمربع اراضی دولتی از دیگر عملکردهای انتظامی استان است.

وی اضافه کرد: وقوع تصادفات دغدغه همه مسئولان کلان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب است که با تلاش های انجام شده پارسال تصادفات منجر به فوت در استان ۲۸ درصد کاهش داشته، این در حالیست که بیش از ۹۰ درصد راه های استان دوطرفه بوده،و از نظر تجهیزات دوربینی و زیر ساخت ها نیز ضعیف است.

طاهری عملکرد پلیس فتای استان را نیز موفقیت آمیز توصیف کرد و اظهار کرد: ۹۸ درصد پرونده های ارجاعی به پلیس فتا استان کشف شده و به سرانجام رسیده است.

فرمانده انتظامی استان بیشترین جرائم استان را سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و سایبری عنوان کرد و افزود: از ۸۷ پرونده ارجاعی به پلیس فتا ۸۴ پرونده کشف شده است.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcewf8zfjh8epi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما