تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
ابوالفضل احمدزاده، معاون حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: با رستوران ها، فست فودها و مراکز عرضه گوشت و فرآورده های دامی متخلف به هیچ عنوان مسامحه نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد امنیت غذایی مردم مورد تهدید این افراد قرار گیرد.
هشدار جدی دستگاه قضا به مراکز فرآورده های غذایی/ معدوم سازی لاشه های بدون برچسب در فروشگاه های زنجیره ای
به گزارش عصرهامون، صبح امروز نشست خبری ویژه بازار عید سعید قربان با حضورمهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان و ابوالفضل احمدزاده معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در اداره کل دامپزشکی برگزار شد.

مهدی حسینی در ابتدای این نشست به بیان عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون بیش از 6 میلیون و 700 هزار راس دام، 225 هزار مورد پایش بیماری های دامی، 224 هزار مورد سم پاشی بدن دام و بیش از 570 هزار مترمربع سم پاشی جایگاه دام از مهمترین اقدامات به شمار می رود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز  بیش از 2 میلیون و 400 هزار راس دام واکسینه شدند، همچنین162 هزار مورد پایش بیماری های دامی،101 هزار مورد سم پاشی بدن دام و بیش از 263 هزار مترمربع سم پاشی جایگاه دام در دستور کار بوده است.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: 65  گروه دامپزشکی ثابت و سیار در بحث نظارتی و بازرسی در روز عید قربان بر ذبح دام نظارت می کنند.

وی با ابراز نگرانی از کشتار دام در معابر عمومی، گفت: کشتار دام در معابر عمومی و در هر مکان غیر از کشتارگاه ممنوع است اگرچه در روز عید قربان با توجه به فرهنگ و سنت مردم، برخی کشتار دام را در منزل انجام می دهند، ولی توصیه می شود که کشتار دام به کشتارگاه ها سوق داده و از کشتار دام در معابر خوداری شود.

به هیچ کس اجازه تهدید امنیت غذایی مردم را نمی دهیم

ابوالفضل احمدزاده، معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه این نشست به بیان سه مطلب اشاره کرد و گفت: فرایند نظارت شرعی و بهداشتی مکمل هم هستند، در این شهر به نظارت بهداشتی بسنده نمی کنیم و نظارت شرعی در بین برادران و خواهران اهل سنت و تشیع که مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته و یکی از نکات وفاق دینی است، در ایام عید قربان تشدید می یابد.

وی ادامه داد: با رستوران ها، فست فودها و مراکز عرضه گوشت و فرآورده های دامی متخلف به هیچ عنوان مسامحه نخواهیم کرد و اگر امنیت غذایی مردم در تضاد با این منافع باشد با آن مقابله می کنیم، به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت غذایی مردم مورد تهدید این افراد قرار گیرد.

معاون حقوق عامه دادستانی مرکز تاکید کرد: شایسته نیست گوشتی به مردم عرضه شود که فرآیند ذبح شرعی در آن طی نشده و از طرفی برچسب دامپزشکی را نداشته باشد.

احمد زاده خاطر نشان کرد: مبارزه با یکسری سنت ها که در برخی از شهرها شکل گرفته مانند ذبح دام و طیور در ملاءعام به هیچ عنوان برازنده شهر نیست در این زمینه ساماندهی برخی از مراکز در دستور کار است؛ امسال با همکاری اداره کل دامپزشکی و شهرداری تیمی در اختیار ما قرار گرفته که "میدان کوزه" یا همان "بازار مشترک" را در وهله اول طی بازه زمانی سه ماه ساماندهی کنیم؛ مبارزه ما با کسب و کار حلال نیست بلکه با آن چیزی است که درتضاد با سلامت و بهداشت عمومی و امنیت غذایی مردم باشد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchiwnzz23nkxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما