تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
رئیس جهاد کشاورزی سراوان گفت: در نظارت‌های صورت گرفته در روزهای نخست بازار نوروز و ماه مبارک رمضان در سراوان ۱۲ پرونده برای خبازی‌های متخلف تشکیل شد.
تشکیل ۲۲ پرونده و پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در سراوان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون؛ ایرج رستم زهی در گفتگو با خبرنگار شستون با اشاره به اینکه تنظیم بازار، نظارت و توزیع محصولات کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است، بیان کرد: با توجه به آزادسازی اقلام و حذف ارز ترجیحی، بعضی از اقلام خود از جمله: روغن، مرغ زنده، مرغ منجمد، برنج، شکر و… که دولت برای اینکه با همان قیمت تمام شده و با ارز مبادله‌ای دست مردم برسد، تنظیم بازار را در این اقلام انجام می‌دهد که بر اساس نیاز شهرستان پس از تامین کالاها اقدام به توزیع کردیم.

وی افزود: از آنجایی که نظارت برعهده وزارت جهادکشاورزی است و طبق پایش میدانی پیرامون اعتراضات مردمی مبنی بر گران فروشی، سه تیم برای گشت نظارتی تشکیل و در هفته حداقل دو گشت نظارتی از بازار با حضور نمایندگانی از اداراتی همچون تعزیرات، صمت، مجموعه فرمانداری و جهاد کشاورزی به صورت مستمر انجام شده که پرونده‌های متعددی در رابطه با گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور و همچنین عدم نصب نرخنامه تشکیل شده است.

به گفته این مقام مسئول برخی از افراد سودجو از فرصت تعطیلات عید نوروز و همزمان بودن ماه مبارک رمضان سوءاستفاده کرده و بعضی اقلام خوراکی به خصوص بحث بازار میوه و تره‌بار را افزایش دادند که با ورود جهادکشاورزی و حمایت و پشتیبانی نیروهای امنیتی، دادستان شهرستان، همکاری اداره صمت و تعزیرات و سپاه پاسداران توانستیم گشت‌های تعزیراتی را علاوه بر گشت‌های جهادکشاورزی انجام دهیم که منجر شد در دو روز هشت واحد میدان میوه و تره‌بار را پلمب کنیم.

رستم زهی ادامه داد: همچنین مراکز عرضه مواد پروتوئینی، گوشت قرمز و سفید و قنادی‌ها نیز مورد بازدید قرار گرفتند که برای تعدادی از واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پرونده تشکیل شد.

وی گفت: با همکاری تولیدکنندگان و پشتیبانی فرمانداری و دستگاه‌های متولی توانستیم حدود ۳۰ درصد قیمت هر کیلو گوشت سفید گرم (مرغ زنده) را با قیمت کمتر از سال گذشته به دست مردم برسانیم و با کمک اتحادیه تعاون روستایی میوه شب عید را برای مردم تامین کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی سراوان تصریح کرد: یکی دیگر از اعتراضات مردمی در زمینه شلوغی نانوایی‌های سطح شهر بود که تهیه نان را با مشکل مواجه کرده بود اما با ورود به موقع گشت‌های نظارتی ۲۰ کیسه آرد حمایتی از یک نانوایی آزادپز توقیف شد، سه مورد کم فروشی از خبازی‌های سطح شهر مشاهده که یک مورد منجر به صدور رای تعزیرات شد.

رستم زهی با اشاره به اینکه ساعت کار خبازی‌ها لحظه‌ای توسط سامانه رصد می‌شود تا نظارت به صورت مستمر صورت گیرد، تصریح کرد: در خصوص روستائیان با توجه به آزادسازی مرحله سوم نان، آرد به صورت خام از طریق شبکه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد از جمله سازمان تعاون و اداره امور عشایری، برای روستائیان و عشایر به وسیله کارت‌هایشان شارژ می‌شوند که مرحله اول از ۲۵ اسفند شارژ شده است.

وی اذعان کرد: در رابطه با نانوایی‌ها ۱۲ پرونده، عدم رعایت موازین بهداشتی ۲ پرونده و میوه و تره‌بار هشت پرونده تشکیل شده است که این هشت پرونده میوه و تره‌بار به علت گران‌فروشی و عدم ارائه فاکتور بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: از شهروندان سراوانی که در ایام تعطیلات نوروز به دلیل گران فروشی برخی افراد سودجو در مضیقه قرار گرفتند عذرخواهی می‌کنم کما اینکه همکاران بنده تلاش کردند تا در طول تعطیلات که شعار ما این بود «جهادکشاورزی تعطیل نیست» اکیپ‌های بازرسی به صورت مستمر انجام شود.

رستم زهی تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده گران‌فروشی، عدم ارائه نرخنامه و… با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند، اگر نرخنامه در دید مشتریان نبود به «سامانه تلفنی ۱۲۴» گزارش دهند، مأموران اداره جهادکشاورزی و اداره صمت رسیدگی فوری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdfj0f9yt0kk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما