تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۴
به دلیل عدم تحقق وعده‌ها در خصوص حق‌آبه سیستان باعث شد استیضاح وزیر در صحن علنی مجلس کلید خورد.
به دلیل عدم تحقق وعده‌ها در خصوص حق‌آبه استیضاح وزیر امور خارجه را کلید زدم
حبیب الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص طرح استیضاح وزیر امور خارجه در مجلس بیان کرد: به کرات در دور قبل و این دوره مجلس در رابطه با حق‌آبه و آب پایدار سیستان مطالب زیادی بیان شد و از وزیر خارجه دولت قبل و همچنین از وزیر خارجه دولت فعلی در صحن علنی مجلس طرح سؤال و حتی تذکر در این رابطه دادم.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه بار‌ها قول داد که مشکل را حل می‌کنیم و پیوسته در اخبار اعلام می‌کنند مشکل حق‌آبه را با افغانستان حل کردیم و حل خواهیم کرد ولی عملاً اتفاقی رخ نداده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس با اشاره به عدم تحقق وعده‌های وزیر امور خارجه در خصوص حق آبه سیستان تصریح کرد: آخرین راهی که در وضع موجود برای وزیر و دولت دارم استیضاح وزیر امور خارجه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: حرف‌هایی که تاکنون وزیر امور خارجه در خصوص حق‌آبه بیان کرده برای بنده به‌عنوان نماینده مردم قابل قبول نبوده است.

وی اظهار کرد: حق رأی در این خصوص برای همه نمایندگان مجلس فراهم است.

دهمرده همچنین گفت: در رابطه با مسئله آب پایدار از وزیر نیرو نیز طرح سؤال شده است اما هنوز به استیضاح اقدام نکردم و تنها وزیری که استیضاح آن در این خصوص اغاز کرده‌ام وزیر امور خارجه است.

انتهای پیام/ س https://asrehamoon.ir/vdcfv1dytw6dt0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما