تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
سفر معنوی حج، آغازی برای یک عاشقانه معنوی با معبود الهی است.
سفر حج، سرشار از معنویت و آغازی برای زدودن غبار از دل است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حج فرصتی برای زدودن غبار سفر به سرزمین وحی و حضور در اماکن مقدس شهر‌های مدینه منوره و مکه مکرمه از آرزو‌های دیرینه هر مسلمانی است، سفری که سرشار از معنویت و حس عاشقی با معبود را دارد.

یکی از فرائض بزرگ اسلامی حج است که به‌صورت جمعی صورت می‌گیرد، وقتی موسم حج فرامی‌رسد شور و نشاط عجیبی در دنیای اسلام به وجود می‌آید، شوق زیارت‌خانه خدا و آرامگاه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام دل هر مسلمانی را شیفته حضور در این سرزمین نورانی می‌کند.

پیر و جوان، از هر قوم و نژادی همه‌وهمه با یک لباس در سرزمین وحی گرد خانه معبود می‌گردند، آن‌هایی که موفق به انجام این سفر سراسر معنوی و خدایی شده‌اند، می‌دانند در این روز‌ها حاجیان سرتاپا مشتاق لحظه در آغوش کشیدن خانه معبود هستند، به‌راستی که حاجی شدن هم صفایی وصف‌ناشدنی دارد.

سفری که با اشک شوق زائران و حسرت و دلتنگی جاماندگان آغاز می‌شود.
سفر حج سفر عاشقانه‌ای است که هم بعد ظاهری و هم بعد باطنی دارد و اعمال و مناسک حج ظاهر این سفر و توحید، تقرب و اتصال به خداوند، باطن این سفر معنوی است.

بیش از هزار و ۸۰۰ زائر از سیستان و بلوچستان به حج اعزام می‌شوند
از استان سیستان و بلوچستان امسال نیز بیش از هزار و ۸۰۰ زائر عازم سرزمین نورانی وحی می‌شوند.

خسروی مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امسال هزار و ۸۲۱ نفر از استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند بیان کرد: از این تعداد هزار و ۵۹۱ زائر از فرودگاه بین‌المللی زاهدان در قالب ۷ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر فرودگاه زاهدان برای نخستین‌بار از فرودگاه چابهار اعزام زائر خواهیم داشت که دراین‌خصوص ۲۳۰ نفر از طریق این فرودگاه به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: برنامه اعزام زائران از سیستان و بلوچستان از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ خردادماه انجام می‌شود.

صادق‌زاده رئیس پلیس فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: باتوجه‌به گنجایش کم پارکینگ‌ها جهت پارک خودرو از همراهان زائران خواسته می‌شود، خداحافظی را از منزل انجام و حداقل حضور را در فرودگاه داشته باشند.

وی همچنین افزود: ۱۴ قلم دارو طبق قوانین کشور عربستان ممنوعیت دارد و اگر زائری دارای بیماری خاصی است حتماً نسخه پزشک را با خود همراه داشته باشد.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcg7q9qyak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما