تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان:

۴۰ واحد مسکن محرومین پروژه ترنج شهر زاهدان افتتاح شد

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از بهره‌برداری ۶۳۰ طرح عمرانی در استان خبر داد.
۴۰ واحد مسکن محرومین پروژه ترنج شهر زاهدان افتتاح شد
 بیک مداح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از برکات شجره طیبه انقلاب نامید و گفت به برکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روستاهای کشور رنگ رونق و آبادانی گرفته است و نرخ مقاوم‌سازی در روستاها تا سال ۱۴۱۰ به ۱۰۰ درصد رسیده و هیچ سازه غیرمقاومی در روستاها وجود نخواهد داشت .

 وی افزود: طرح هادی به‌عنوان مهم‌ترین سند توسعه روستایی برای تمامی روستاهای استان تهیه شده و ۴۰ درصد روستاها نیز در شرف بازنگری طرح مطابق نیازهای جدید هستند .

 بیک مداح با اشاره به نهضت آسفالت روستایی در استان تصریح کرد: با اعطای سهمیه قیر رایگان و تخصیص اعتبارات ملی و استانی توانستیم در بیش از ۷۰۰ روستای استان طرح‌های آسفالت را به انجام برسانیم و در سه سال گذشته رقم اجرای آسفالت را به عدد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع و شاخص برخورداری روستایی را به ۲۱ درصد و رتبه کشوری بنیاد مسکن استان را به رتبه دوم ارتقا دهیم.

 وی ادامه داد در سال گذشته یک هزار و ۷۹۰ قطعه زمین به روستاییان واگذار و ۵ هزار و ۴۹ جلد سند تک‌برگ مالکیت برای هم استانی‌های عزیز در شهرها و روستاهای استان توسط بنیاد مسکن استان صادر گردیده است.

بیک مداح با اشاره به بحران‌های طبیعی در استان و سیل‌های مخرب در امسال و سنوات قبل، بیشترین حجم کاری بنیاد مسکن استان را بازسازی خسارات و خرابی‌های وارده، هم‌زمان با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و مکان‌یابی برای احداث روستاهای جدید دانست و گفت: سال گذشته ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شده و شاخص مقاوم‌سازی به ۴۸ درصد ارتقا یافته است و در دهه بنیاد امسال نیز شاهد افتتاح ۳۶۵ واحد مقاوم‌سازی شده هستیم.

وی با ابراز تأسف از سیل اخیر در جنوب استان خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجارب سیل‌های گذشته و اقدامات پیشگیرانه در احداث سیل‌بندها و تعریف رمزهای ارتفاعی مناسب، شاهد خسارات کمتری نسبت به سنوات پیش بودیم .

 مدیرکل بنیاد مسکن استان دررابطه‌با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: ۴ هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی در قالب این طرح در استان ساخته شده است و در دهه بنیاد ۱۹۲ واحد در شهرهای سوران، دلگان، نیک‌شهر، چابهار، سراوان و مهرستان به مردم واگذار می‌شود.

 وی ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه سکونتگاه‌های بین شهر و روستا به‌عنوان الگوی شهرهای آینده را بسیار مثبت خواند و گفت: تجربیات ارزشمند بنیاد در شناخت المان‌های معماری شهری و روستایی و وجود مطالعات خاک‌شناسی و محیطی، بنیاد مسکن را به بهترین گزینه برای اجرای این طرح‌ها بدل ساخته است .

 وی اضافه کرد: احداث زیرساخت‌های شهرک ویلایی شهریار از سال پیش توسط بنیاد مسکن و دستگاه دیگر آغاز شده و امیدواریم ذیل اهداف هوشمندسازی، معیشت محوری و سلامت محیط‌زیست، آن را به نمونه موفق کشوری تبدیل کنیم .

 بیک مداح در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از اجرای موفق طرح‌های ساماندهی حاشیه شهرهای زابل، زاهدان و چابهار سخن گفت و اجرای ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در حاشیه چابهار و ۴۰۰ هزار مترمربع در محلات زابل را اقدامی بزرگ در تغییر بافت ناکارآمد این مناطق و الحاق آنها به بافت شهری مناسب دانست و از آمادگی بنیاد برای ساماندهی حاشیه شهر زهک و ایرانشهر خبر داد .

 مدیرکل بنیاد مسکن استان در پایان خدمت به روستاییان، محرومین و آحاد جامعه را افتخار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه کلیه نهادها و مسئولین استانی و تخصیص اعتبارات مناسب، روند اجرای طرح‌های عمرانی با سرعت بیشتری تداوم یابد.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcdoj0f9yt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما