تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان خبر داد:

تدارک ۸۷۰ پایگاه در سیستان و بلوچستان برای جمع‌آوری فطریه روزه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۸۷۰ پایگاه برای جمع‌آوری کفاره و زکات فطره روزه‌داران این استان تدارک‌دیده‌شده است.
تدارک ۸۷۰ پایگاه در سیستان و بلوچستان برای جمع‌آوری فطریه روزه
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان، مهدی عبادی بیان کرد: هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید فطر ۸۷۰ پایگاه ثابت و سیار شهری و روستایی آماده جمع‌آوری فطریه و کفارات در سیستان و بلوچستان است که مردم مؤمن و روزه‌دار استان می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به صندوق‌های پیش‌بینی شده در میعادگاه‌های نمازجمعه، حسینیه‌ها، مساجد و دیگر مراکز تعیین شده تحویل دهند.

 وی با اشاره به اینکه در میادین منتهی به محل برپایی نماز روز عید فطر نیز پایگاه‌های جمع‌آوری مستقر شده و آماده دریافت فطریه روزه‌داران است تصریح کرد: روی صندوق‌های صدقات معابر برچسب فطریه حک شده و هم استانی‌هایی که تمایل به پرداخت نقدی فطریه دارند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین کد دستوری «ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۵۴ ستاره پنج مربع» برای این امر در نظر گرفته شده که مردم استان می‌توانند با شماره‌گیری این کد در تلفن همراه، به‌راحتی فطریه و کفارات خود را پرداخت کنند.

 وی عنوان کرد: برای عید سعید فطر یک اتفاق جدید در سیستان و بلوچستان شکل‌گرفته و آن پرداخت زکات فطریه و کفاره توسط مردم با دستگاه‌های کارت‌خوان نانوایی‌هاست که تا سه روز بعد از عید فطر قابل‌پرداخت است همچنین طرح "نذر نان" با این دستگاه‌ها در طول سال برقرار است.

 عبادی با بیان اینکه ستاد احیای زکات با نظارت نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان و کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شده است که مبالغ جمع‌آوری شده در صندوق‌ها با حضور نمایندگان شمارش و به‌حساب بانک واریز و پس از آن بین دو دستگاه تقسیم و در نهایت مستقیماً به‌حساب مددجویان واریز می‌شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfvcdyvw6dvya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما