تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما با کشور پاکستان به دلیل همجواری و اشتراکات قومی و مذهبی همواره در ارتباط هستیم و این ارتباط باید با سرمایه گذاری‌های مشترک با این کشور توسعه پیدا کند.
سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه توسعه یابد
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، محمد کرمی روز شنبه در نشست با تعدادی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی استان که در محل پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی انجام شد که امیدواریم در سال جدید اقدامات بهتری در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انجام دهیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان پیشانی ورودی جمهوری اسلامی ایران است بنابراین باید اقداماتی متناسب با شرایط استان انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه در ورود و خروج مرزها یک هماهنگی مطلوب بین دستگاه های ذیربط برقرار شده که نشان از قدرت در تصمیم گیری ها دارد.

وی ادامه داد: ما همواره با پاکستان در ارتباطیم و این ارتباط باید با سرمایه گذاری های مشترک توسعه پیدا کند.
کرمی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام در استان جزو خسارات به شمار می‌روند چرا که موجب کاهش بهره‌وری خواهد شد.

وی تصریح کرد: واگذاری هر یک از فعالیت‌های اقتصادی به پیمانکاران مستلزم زمان بندی دقیق است و با ترک تشریفات باید به سرعت پیش برود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: پایانه مرزی میلک باید به سرعت رشد پیدا کند و روزانه هزاران دستگاه از این پایانه تردد و آسیای میانه و چین از این طریق به دریا متصل شود.

وی تصریح کرد: مرز باید به مرکز صادرات و واردات تبدیل شود و در این راستا باید از ظرفیت جوانان و نوجوانان و ایده‌های خلاق آنها برای توسعه تجارت بهره‌گیری کرد.

کرمی ادامه داد: مشارکت مردم اهمیت به سزایی دارد چرا که مردم قدرت عظیمی در اقتصاد محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: مشکل بیکاری باید از جامعه برطرف چرا که تمام معضلات اجتماعی از همین موضوع نشات می‌گیرد بنابراین باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: واردات به استان باید به گونه‌ای باشد که با افزایش ارزش افزوده مجدد به سایر کشورها صادر شود.

وی ادامه داد: فعالیت مرز ها باید به صورت شبانه روزی شود همچنین بازارچه های محلی نیز فعال شدند که تاثیر فراوانی در توسعه صادرات و واردات دارد.

کرمی تاکید کرد: امروز شاهدیم که قدرت‌های استکباری نمی‌خواهند پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان را ببینند به همین دلیل از هر راهی دست به خرابکاری و ایجاد ناامنی می‌زنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcefv8zejh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما