تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۶
 اتفاقی که سند جنایت تاریخی وهابیت است؛

 تخریب قبور ائمه بقیع (ع) از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام

 هشتم شوال سالروز حادثه تلخ تخریب قبور ائمه بقیع (ع) یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ اسلام است.
 تخریب قبور ائمه بقیع (ع) از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» هشت شوال، مصادف با سالروز تخریب قبرستان بقیع در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت است، روزی که به «یوم الهدم» معروف است و از آن به‌عنوان غم‌انگیزترین روزهای تاریخ اسلام و به‌ویژه شیعه یاد می‌شود، روزی که مظلومیت اهل‌بیت عصمت و طهارت بار دیگر نمایان می‌شود.
 
 سالروز حادثه تلخ تخریب قبور ائمه بقیع (ع) روزی است که برای همیشه در سینه‌ها باقی می‌ماند و هر سال که فرامی‌رسد، دل هر شیفته‌ای را غرق در ماتم می‌کند، حزن و اندوهی که به‌واسطه جریان وهابیت جهان اسلام را فراگرفت، خاطره‌ای تلخ که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
 
 حجت‌الاسلام احمد محمودی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با تسلیت هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) با اشاره به اینکه قبرستان بقیع یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌هایی است که ردپای آن در تاریخ پیداست، بیان کرد: تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که بر اساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت.
 
 وی با بیان اینکه علت اصلی تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیان جهل آنان به اسلام و اصرار بر این جهالت است، ادامه داد: تفکر ارتجاعی وهابیگری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع (ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند.
 
 این کارشناس مذهبی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) که فرموده‌اند «از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه چهارده شب است، محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می‌شوند» تصریح کرد: در روایتی دیگر از آن حضرت آمده که در روز قیامت، هفتاد هزار تن با صفات نیکو از بقیع محشور می‌شوند، ایشان به کسانی که در بقیع دفن شوند، بشارت داده که شفاعت خواهند شد.
 
 محمودی خاطرنشان کرد: سالروز تخریب بقیع برمی‌گردد به موضوعی که وهابیت به‌قصد توهین به مقدسات شیعیان و جهان اسلام به این قبرستان حمله کردند، به‌خصوص برای تخریب قبور ائمه بقیع چهار امام بزرگوار ما و قبرهایی که منسوب به برخی افراد مثل مادر حضرت علی (ع) و قبوری که قداست و احترام خاصی داشت از جمله عباس عموی پیامبر (ص) بود.
 
 وی افزود: نکته دیگری که از عوامل اقدام وهابیت می‌توان برشمرد این است که با این اقدامات خواستند در میان مسلمانان ایجاد رعب و وحشت کرده و پایه‌های حکومت خودشان را محکم کنند، جریان هشت شوال برای شیعیان خیلی سخت‌تر است، چراکه چهار امام شیعه در آنجا بودند.
 
 این پژوهشگر دینی تصریح کرد: حقیقت موضوع این است که سخت‌تر از تخریب ساختمان قبور ائمه بقیع، به تعبیر مقام معظم رهبری که در اردیبهشت ۱۳۹۲ وقتی داعش قبر صحابی جلیل‌القدر حجربن‌عدی را تخریب کردند، فرمودند چیزی که تلخی این حادثه را مضاعف می‌کند وجود افرادی دارای این افکار پلید و عقب‌مانده در میان امت‌های اسلامی است که این گونه به بزرگان و چهره‌های نورانی جهان اسلام و صدر اسلام توهین می‌کنند.
 
 این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برنامه دشمن از تخریب قبور ائمه بقیع و آثار اسلامی اسلام زدایی است و تنها به فرقه‌سازی اکتفا نمی‌کند اظهار کرد: وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع به دنبال این بودند که حقایقی که آثار تاریخی و باستانی آن بر روی زمین وجود داشت و قابل‌اثبات علمی بود را از بین ببرند تا چیزی برای نسل‌های آینده نماند برنامه استعمار یک برنامه درازمدت است، تا در آینده اسلام فقط یک اسطوره باشد و حقیقت اصلی آن از بین برود.
 
 محمودی گفت: تخریب قبور ائمه بقیع (ع) فاجعه جان‌گدازی بود، قبر چهار امام معصوم و قبور بسیاری از بزرگان تخریب شد، ولی در تاریخ فراموش نمی‌شود و روزی می‌رسد که شاهد شکوه و جلال این جایگاه و قبرستان بقیع باشیم.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc04qs02bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما