تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
امام جمعه شهرستان هیرمند خبر داد؛

رفع مشکلات مردم هیرمند تا اول ماه محرم

این روزها جلسات وبازدیدهای متعدد و متوالی درمنطقه سیستان وشهرستان هیرمند مرکز بحران های اخیر در جریان است.
رفع مشکلات مردم هیرمند تا اول ماه محرم
رفع مشکلات مردم هیرمند تا اول ماه محرم
به گزارش عصر هامون، این جلسات در حالی برگزار می شود که مشکلات مردم و منطقه هر روز در حال افزایش است . شرایط سخت زندگی بسیاری از ساکنان روستاها را برآن داشته است تا محل زندگی چندین وچند ساله خویش را با دنیایی خاطرات از روزهای آبادانی ترک نموده وبه منظور تامین معیشت خانواده هایشان به دیگرها شهرستانهای مجاور کوچ نمایند .
اکنون در شهرستان هیرمند و بخشهای سیستان نیارمندیها رو به فزونی است که به جهت عدم زمینه اشتغال بسیاری از خانواده ها قادر به تامین نیازمندیهای ضروری واولیه زندگی خود نیستند .
این درحالی است که مسئولین نیز تمام عزم خود را جزم نموده اند تا حداقل گره ای از مشکلات موجود در منطقه را مرتفع نمایند . هرچند بسیاری از این گره ها نیز با دستان همین مسئولین گشوده خواهد شد که از نمونه های بارز و آشکار آن می توان شروع بکار مجدد بازارچه ای مرزی گمشاد وگلشاه و اشتغال تعداد کثیری از مردم منطقه را یاد کرد .تنها بازارچه فعال در منطقه پایانه مرزی میلک است که تعدادی اندک در آن مشغول بکار می باشند .
در همین راستا امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های نماز عید سعید قربان از اقدامات موثر ونشستهای کارشناسی شده به منظور رفع مشکلات مردم منطقه تا اول ماه محرم خبر داد . با اینکه این روزها مردم منطقه با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم میکنند و در فرمایشات وی به نوع مشکل اشاره ای نگردید اما انتظار میرود در مرحله نخست مشکل معیشت مردم رفع گردد هرچند همین امر نیز نیازمند اقدامات موثر ، اعتبارت خاص و تلاشهای گوناگونی در رسیدن به هدف است زیرا اشتغال در منطقه به کلی از بین رفته است وتنها گزینه جهت تامین معیشت مردم پرداخت کمکهای بلا عوض از محل درآمد فروش سوخت است . که انتظار میرود ضمن تحقق این مهم در ابتدای امر از مهاجرت روستائیان جلوگیری گردد .
وی تشکیل کار گروهی خاص و تلاش همه مسئولان امر وکارشناسان تعیین شده را به منظور حل مشکل تا رسیدن به نتیجه مطلوب ونهایی از مصوبات مهم این نشستها عنوان داشت وخواستار جدیت ودقت در اجرای مصوبات را از سوی مسئولین امر خواستار گردید چرا که در صورت هر گونه کوتاهی برخوردهای جدی صورت خواهد گرفت .
با این اوصاف امید است تلاشهای مسئولین نتیجه داده ومردم منطقه را به زندگی دوباره در سیستان امیدوار نماید .
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcgzt9t.ak9w34prra.html
منبع : ندای هیرمند
نام شما
آدرس ايميل شما