تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
با حمايت از کارفرمايان طرح کمیته امداد؛

بیش از 880 نفر از مددجویان کمیته امداد مشغول به کار شدند

مديرکل حرفه آموزي و کاريابي کميته امداد امام خميني(ره) گفت: در شش ماهه نخست امسال بيش از 123 هزار و 782 نفر از مددجويان تحت حمايت کمیته امداد از آموزشهاي فني و حرفه اي اين نهاد بهره مند شده اند.
بیش از 880 نفر از مددجویان کمیته امداد مشغول به کار شدند
بیش از 880 نفر از مددجویان کمیته امداد مشغول به کار شدند
مهر علي حق گويان در گفتگو با عصر هامون با اشاره به آموزشهاي فني و حرفه اي اين نهاد در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: بيش از ۳۹ هزار و ۲۷۸ نفر از مددجويان از آموزشهاي فني و حرفه اي بلند مدت در رشته هاي مختلف با همکاري مراکز آموزش فني و حرفه اي،آموزشگاه هاي بخش خصوصي و سازمان فني و حرفه اي کشور و آموزشگاه هاي متعلق به کميته امداد امام خميني(ره) بهره مند شده اند.
وي با اشاره به بهره مندي ۶۱ هزار نفر از مددجويان از آموزشهاي فني و حرفه اي کوتاه مدت در شش ماهه نخست امسال،افزود: اين آموزشها به صورت انفرادي و يا گروهي به منظور ارتقاي سطح دانش فني و افزايش بازدهي و توسعه نگرشها و مهارت هاي عمومي کسب و کار و افزايش توانايي هاي مجريان طرحهاي خودکفايي صورت گرفته است.
وي از بهره مندي ۱۹ هزار و ۶۸۶ نفر از دانش آموزان مقطع دبيرستاني از آموزشهاي فني و حرفه اي خبر داد و يادآور شد: اين آموزشها در جهت يادگيري فن و حرفه با توجه به علائق،استعداد و نياز بازار کار طي همکاري با سازمان آموزش فني و حرفه اي با اولويت خوابگاه هاي دانش آموزي،اردوگاه ها و کانون هاي فرهنگي و آموزشگاه هاي بخش خصوصي انجام پذيرد.
مديرکل حرفه آموزي و کاريابي کميته امداد امام خميني(ره) به آموزش هاي استاد شاگردي وبهره مندي بيش از ۳ هزار و ۸۱۸ نفر از مددجويان از اين آموزشها در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در اين آموزشها،شايستگي هاي مربوط به يک شغل از استادکار به شاگرد در يک دوره آموزشي در محل اشتغال استادکار منتقل مي شود.
حق گويان با اشاره به تعامل و حمايت از کارفرمايان طرح،خاطر نشان کرد: در اين طرح درصدي از حق بيمه سهم کارفرما در مدت يکسال با هدف فراهم کردن بستر لازم براي ايجاد انگيزه در کارفرمايان و کارآفرينان جهت به کارگيري و استخدام مددجويان پرداخت مي شود که از اين طريق ۸۸۸ نفر در شش ماهه نخست امسال مشغول به کار شده اند.
وي با بيان اينکه طرح کاريابي براي مددجويان براساس پرداخت حق الزحمه به موسسات کاريابي خصوصي به منظور يافتن مشاغل مناسب براي مددجويان جوياي کار صورت مي گيرد،اظهار کرد:در اين طرح، مددجو طبق نظريه مشاوره شغلي جهت انجام اقدامات کاريابي و معرفي به کارفرمايان،طبق قوانين و مقررات مربوطه به يکي از موسسات کاريابي که با اين نهاد داراي توافق نامه هستند،معرفي مي شود که بر اين اساس در شش ماهه نخست امسال براي ۹ هزار و ۵۰۱ نفر کاريابي صورت گرفته است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcj8yex.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما