تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
مقامات شرکت خدمات ميادين نفتي «ودرفورد اينترنشنال» اعلام کردند اين شرکت مبلغ 253 ميليون دلار جريمه را به دولت آمريکا پرداخت خواهد کرد.
آمريکا شرکت «ودرفورد» را بابت بی‌توجهی به تحريمهاي ايران جريمه کرد
آمريکا شرکت «ودرفورد» را بابت بی‌توجهی به تحريمهاي ايران جريمه کرد
به گزارش عصر هامون،به نقل از خبرگـزاري رويترز، اين مبلغ جريمه از سوي شرکت «ودرفورد» به دولت آمريکا بابت جرايمي پرداخت خواهد شد که از جمله آنها مي توان به بي توجهي به تحريمهاي اعمال شده عليه ايران و سوريه و اعزام شرکاي تجاري به سفرهاي مجاني براي تماشاي رقابتهاي جام جهاني فوتبال اشاره کرد.

شرکت «ودرفورد» به جرايمي از قبيل صادرات تجهيزات نفت و گاز به ايران، سوريه، سودان و کوبا در تناقض با تحريمهاي اعمال شده عليه اين کشورها و همچنين صادرات کالاهاي ممنوعه هسته‌اي به ونزوئلا و مکزيک محکوم شده است.

سه شرکت تابعه «ودرفورد» اتهامات خود را پذيرفتند.

با اين وجود دادستانها توافق کردند در صورتي که شرکت «ودرفورد» نظارت خود را در اين خصوص افزايش دهد، اين اتهامات را لغو کنند.

اتهامات مطرح شده عليه «ودرفورد» همچنين شامل موارد نقض «قانون منع ارتشا در فعاليتهاي بازرگاني خارجي» و همچنين نقض قوانين صادرات مي شود.

شرکت مذکور همچنين از سوي «کميسيون اوراق بهادار و بورس» آمريکا و وزارت خزانه داري و وزارت بازرگاني اين کشور به ارتکاب جرايم مدني متهم شده است.

تحقيقات فدرال مربوط به تخلفات شرکت «ودرفورد» به سال ۲۰۰۷ باز مي گردد.

«کميسيون اوراق بهادار و بورس» در اين باره اعلام کرد رفتارهاي ناقض قوانين اين شرکت از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۱ نيز ادامه داشت.

دفتر مرکزي شرکت «ودرفورد» در سوييس قرار دارد، اما عمده فعاليتهاي آن در هيوستون آمريکا انجام مي شود.

اين شرکت طي چند سال اخير در معرض اتهامات شديدي از سوي چندين آژانس آمريکايي قرار داشته است.

مسئولان شرکت «ودرفورد» پيشتر طي ماه کنوني ميزان جريمه اي را که بايد بابت اين تخلفات پرداخت کند پيش بيني کرده بود. اين مبلغ جريمه شامل ۱۰۰ ميليون دلار بابت تجارت با کشورهاي مورد تحريم و ۱۵۳ ميليون دلار بابت پرداخت رشوه و تخلف در برنامه نفت در برابر غذاي عراق تخمين زده شد.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcfcxdj.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما