تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۲
رئیس‌جمهور در دیدارِ نخست وزیر سوریه گفت: خطرناکترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، در سوریه اجتماع کرده‌اند و معضل تروریسم و افراطی گری برای همه جهان و به خصوص ملت‌های منطقه خطرناک خواهد بود.
ضرورت تلاش كشورهای جهان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه
ضرورت تلاش كشورهای جهان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه
به گزارش عصر هامون،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "حسن روحانی" با اشاره به اینکه اکنون خطرناکترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، در سوریه اجتماع کرده‌اند، تاکید کرد: معضل تروریسم و افراطی گری برای همه جهان و به خصوص ملت‌های منطقه خطرناک خواهد بود و همه کشورها باید برای مقابله با این خطر تلاش کنند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک وسیع دولت برای جلوگیری از وقوع جنگ در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی فعال بود و تمام تلاش‌ها و مساعی خود را به کار گرفت تا از تحمیل جنگ به منطقه و به سوریه جلوگیری کند.

رئیس جمهور با اشاره به رایزنی و گفتگوهای خود با رؤسای کشورهای تاثیرگذار جهانی و منطقه‌ای در این خصوص که سوریه بتواند با کمترین هزینه و بدون جنگ از این وضعیت عبور کند، یاد آور شد: البته دولت و ملت سوریه نیز هوشمندانه بهانه را از قدرت‌های بزرگ گرفتند تا جنگ و حمله نظامی در این کشور رخ ندهد.

رئیس جمهور با تاکید براقدامات کشورمان در رایزنی با کشورهای همسایه در خصوص کاهش مصائب و مشکلات مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی از همه همسایگان خود خواسته است تلاشهای انسان دوستانه را برای کاستن از آلام مردم سوریه بکار بندند و خود نیز در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دکتر روحانی درادامه با دوست و برادر خواندن ملت سوریه، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه تهران و دمشق در همه زمینه ها تحیکم و توسعه یابد.

در این دیدار همچنین وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم رئیس جمهور، دولت و ملت سوریه به دکتر روحانی، توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ را تبریک گفت و افزود: این توافق، یک پیروزی تاریخی برای رهبری، رییس جمهور و ملت ایران است که تاثیرات مثبتی هم در شرایط منطقه و همچنین در اوضاع جهانی برجای خواهد گذاشت.

نخست وزیر سوریه همچنین تلاش‌های دولت جدید در ماه‌های اخیر در سطح جهانی را تجلی گر پیروزی صلح و نرمش قهرمانانه دانست و گفت: این دستاوردها، بیانگر مقاومت ملت ایران، هدایت رهبری و تدبیر دکتر روحانی بود که منجر به تضمین حق طبیعی ایران در مورد دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح آمیز شد.

وائل الحلقی همچنین حادثه زلزله بوشهر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان کشورمان شد را به رئیس جمهور و ملت ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcdjs0o.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما