تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
ارتش سوريهارتش سوريه العالم - ارتش سوریه در درگیری با گروه های مسلح سلاح های سبک، سنگین و نیمه سنگینی مانند موشک های ساخت اسرائیل و موشک های زمین به هوای استینگر آمریکایی را به غنیمت گرفته است.
كشف موشك هاي اسرائيلي در مقر تروریست های سوريه
كشف موشك هاي اسرائيلي در مقر تروریست های سوريه
به گزارش عصر هامون،به نقل ازشبکه العالم ؛ درچنین شرایطی کارشناسان معتقدند گروه های مسلح در سوریه قادر به تولید گاز شیمیایی سارین هستند گازی که قبلا از آن در مناطق مختلف این کشور استفاده کرده بودند.

"ریاض صقر" کارشناس سیاسی سوری در مصاحبه با شبکه العالم گفت: طرف های خارجی که از گروه های تروریستی فعال در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، هر نوع اسلحه ای را با بُردهای مختلف مانند موشک زمین به زمین گراد و خمپاره در اختیار این گروه ها می گذارند.

صقر افزود: این طرف ها همچنین سلاح های حرارت یاب مانند موشک های ضدزره و ضد هوایی به گروه های تروریستی می دهند.درگیری داعش (دولت اسلامی عراق و شام ) و "ارتش آزاد سوریه" منجر به تسلط داعش بر انبارهای تسلیحات و مهمات ارتش آزاد سوریه شد انبارهایی که حاوی سلاح های ساخت اسرائیل، ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی است.

گزارشگر شبکه العالم اعلام کرد : سلاح هایی که ارتش سوریه در چند منطقه به غنیمت گرفته است، نشان می دهد که تعدادی از طرف های منطقه در مسلح کردن گروه های تروریستی دست دارند، زیرا برخی از این سلاح ها مانند موشک اسرائیلی" لاو" و موشک استینگر در ارتش های خاصی به کار می رود.

"بسام ابوعبدالله" محقق راهبردی سوری نیز اعلام کرد: کشورهای غربی خصوصا آمریکا و انگلیس می خواهند همه امکانات و توانمندی های سوریه را نابود کنند.

ابوعبدالله افزود : کشورهای غربی می دانند که سلاح هایشان هم اکنون به دست القاعده و تکفیری ها افتاده است و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بارها به کشورهای غربی درباره عواقب دست یابی القاعده و تکفیری ها به انواع اسلحه هشدار داده بود.

گروه های تروریستی از سلاح های غیرقانونی نیز استفاده می کنند. براساس تحقیقات سیمور هرش خبرنگار آمریکایی، جبهه النصره از تکنولوژی و امکانات تولید مقدار انبوه گاز سارین برخوردار است. این گروه مسلح از گاز سارین در منطقه غوطه شرقی استفاده کرد و غرب نظام سوریه را به استفاده از این گاز سمی متهم کرد تا در معرض محکومیت ها و انتقادهای بین المللی قرار گیرد.

انتهای پیام /۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcf0ydj.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما