تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴
انتشار گزارش بازرسان تسليحات شيميايي سازمان ملل متحد که به حملات با گاز سارين از سوي نيروهاي " شورشي " اشاره دارد در واقع بيش از پيش دروغ هاي دولت باراک اوباما رئيس جمهور امريکا را درباره مقصر دانستن مسئوليت سوريه در حملات شيميايي 21 اوت گذشته در منطقه غوطه در حومه دمشق نشان مي‌دهد.
دروغ‌هاي واشنگتن درباره سوریه لو رفت
دروغ‌هاي واشنگتن درباره سوریه لو رفت
به گزارش عصر هامون، به نوشته پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست، به نظر مي رسد واشنگتن از اين حادثه به عنوان بهانه‌اي براي طرح برنامه حمله خود عليه اين کشور با هدف تغيير حکومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه استفاده کرد.

گزارش روز پنجشنبه گذشته سازمان ملل متحد به دنبال انتشار مقاله سيمور هرش روزنامه نگار سرشناس در " لندن ريويو آف بوکس" فاش کرد دولت باراک اوباما تعمدا اطلاعات را دستکاري کرده است تا از آن به عنوان دليلي نادرست عليه دولت سوريه و دست داشتن ارتش آن در حملات غوطه استفاده کند.

وي به نقل از مقامات اطلاعاتي و ارتشي سابق و کنوني امريکا به تشريح کذب بودن اطلاعات مرتبط با حملات ۲۱ اوت گذشته و نيز پنهان کردن گزارش هاي اطلاعاتي موجود درباره توانايي توليد و استفاده شبه نظاميان جبهه النصره از گاز اعصاب سارين در حمله غوطه ، مي پردازد.

گزارش ۸۲ صفحه اي تسليحات شيميايي سازمان ملل متحد بر اساس تحقيقات ميداني از چندين منطقه که گفته مي شود تسليحات شيميايي در آنجا از سوي دولت سوريه يا دولت هاي امريکا ، فرانسه و انگليس مورد استفاده قرار گرفته ، ارائه شده است.

بازرسان در اين تحقيقات خود به بررسي و تحليل نمونه هاي زيست محيطي و خاک اين مناطق از جمله آزمايش نمونه مو ، ادرار ، خون و بافت افراد براي يافتن نشانه هايي از استفاده مواد شيميايي و نيز مصاحبه با بازماندگان ، شاهدان ، کارکنان پزشکي پرداختند.

اين بازرسان در گزارش خود چنين نتيجه گرفتند علاوه بر حمله غوطه ، دست کم چهار حمله احتمالي ديگر با گاز سارين در سوريه صورت گرفته است. در سه موارد از اين حملات ، سربازان ارتش سوريه قربانيان اين حملات مرگبار بودند و در حمله چهارم اين غيرنظاميان بي دفاع بودند که هدف حمله قرار گرفتند. اما حتي در يک گزارش آنان نيامده است که حملات شيميايي عليه شورشيان صورت گرفته است.

دو مورد از اين حملات شيميايي تاييد شده در بحبوحه تشديد ناآراميها درباره حملات شيميايي در سوريه صورت گرفته است. يعني در تاريخ ۲۴ اوت ، سه روز پس از حمله به غوطه و زماني که باراک اوباما خود را براي حمله نظامي امريکا عليه سوريه آماده و دولت سوريه را به گذر از " خط قرمز" و استفاده از گاز سارين عليه غيرنظاميان اين کشور متهم مي کرد.

آن چه که در گزارش سازمان ملل متحد به عنوان " حمله اي نسبتا کوچک" توصيف شده ، از سوي شاهدان و منابع پزشکي به خوبي تاييد شده است و حتي نمونه هاي خون مقامات سوري که از سوي بازرسان سازمان ملل متحد گردآوري شده است ، نشانه هاي مثبتي از سارين را نشان مي‌دهد.

در اين گزارش و در تشريح ماجرا آمده است : گروهي از سربازان مشغول پاکسازي برخي ساختمان هاي تحت کنترل نيروهاي مخالف بودند. حدود ساعت ۱۱ به وقت محلي گلوله باران شديدي از سوي مخالفان صورت گرفت و پس از آن از شنيدن صداي انفجار کوتاهي و انتشار بوي گاز بسيار نامطبوعي خبر دادند. سربازاني که در فاصله نزديک از اين محل قرار داشتند علائم خاص و عجيبي را تجربه کردند.

يک روز پس از اين حمله در تاريخ ۲۵ اوت، گاز سارين بار ديگر در مقياس کوچک عليه سربازان سوري در شهر اشرفيه استفاده شد. بازرسان بار ديگر از وقوع حمله شيميايي خبر دادند و آن را تاييد کردند اما هرگز از آنها خواسته نشد تعيين کنند چه کساني مسئول چنين حملاتي هستند.

تنها نتيجه اي که در اين ميان مي توان گرفت اين است که شورشيان مورد حمايت امريکا مسئول چنين جرايم جنگي هستند که به شکل استفاده از حملات شيميايي عليه سربازان و غيرنظاميان سوري صورت گرفته است.

چنين اقداماتي در واقع با هدف تغيير مسير ناآراميها و تلفات آنها در ميادين نبرد صورت گرفته است که زمينه را براي مداخله هاي نظامي فرانسه ، انگليس و امريکا به سبک ليبي براي سرنگوني حکومت بشار اسد و روي کار آوردن مخالفان مورد حمايت امپرياليست بر سر قدرت ، فراهم مي کرد.

در واقع مي توان گفت دولت باراک اوباما تعمدا درباره حملات غوطه دروغ گفت تا زمينه را براي از ميان برداشتن مانع ديگري بر سر اهداف امپرياليستي امريکا در اين منطقه غني از نفت و انزواي بيشتر ايران در آستانه حمله نظامي احتمالي عليه اين کشور، فراهم کند.

اما سرانجام اوباما در پي اختلاف نظرات شديد در داخل دولتش و نيز مخالفت‌هاي عمومي مردم امريکا و کشورهاي جهان با به راه افتادن جنگي ديگر در خاور ميانه، از طرح حمله خود به سوريه عقب نشيني کرد.

واشنگتن سرانجام با طرح روسيه درباره انهدام تسليحات شيميايي سوريه و باز شدن راه گفتگوها با دولت ايران موافقت کرد. انگيزه اصلي چنين تغيير موضعي در واقع تمايل اين کشور براي معطوف کردن توجه خود به آسيا و جنگ بالقوه عليه رقيب بين المللي امپرياليسم امريکا يعني چين بود.

افشاگري هاي جديد مربوط به دروغ هاي دولت باراک اوباما درباره سوريه در واقع بيشتر نقش مجرمانه رسانه هاي امريکايي و بين المللي را نشان مي دهد. ده سال قبل نيز دولت جرج دبليو بوش رئيس جمهور وقت امريکا درباره وجود تسليحات کشتار جمعي در عراق دروغ گفت و رسانه‌هاي جمعي نيز از چنين ادعايي حمايت کردند.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcjy8ex.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما