میزان فروش خودرو در بازار این کشور طی سال 2013 از رقم 20 میلیون دستگاه گذشت و شاهد نرخ رشدی حدود 14 درصد بود.
به گزارش عصر هامون،به نقل از خبرگزاری فرانسه، "انجمن تولید کنندگان خودرو چین" در این باره اعلام کرد میزان فروش خودرو در بازار این کشور که از سال ۲۰۰۹ به بعد بزرگترین بازار خودرو جهان شمرده میشود، ۱۳.۹ درصد رشد پیدا کرد و به رقم ۲۱ میلیون و ۹۸۰ هزار دستگاه خودرو رسید.
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی انجمن تولید کنندگان خودرو چین، میزان فروش خودروهای شخصی در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال گذشته ۱۵.۷ درصد افزایش داشت و به رقم ۱۷ میلیون و ۹۳۰ هزار دستگاه رسید.
بازار بزرگ خودرو چین از اهمیت فوق العادهای برای شرکتهای خودروسازی خارجی برخوردار است و به عنوان جایگزینی برای بازارهای کم رونق اروپایی تلقی میشود.
رشد میزان فروش خودرو در چین در سال ۲۰۱۲ برابر با ۴.۳ درصد بود که علت این رقم اندک نیز رشد اقتصادی پایین این کشور، محدودیت شمارهگذاری خودرو در برخی شهرها و همچنین اختلافات به وجود آمده میان پکن و توکیو در خصوص فروش خودروهای تولید ژاپن بود.
بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، میزان فروش خودروهای تولیدی "ژاپن" در این کشور در سال ۲۰۱۳ به رقم دو میلیون و ۹۳۰ هزار دستگاه بالغ شد. این در حالی است که رقم مذکور برای شرکت آمریکایی "جنرال موتورز" برابر با سه میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه اعلام شد که در مقایسه با سال ۲۰۱۲، حاکی از رشد ۱۱ و چهار دهم درصدی است.
شرکت خودروسازی "فورد" نیز در سال ۲۰۱۳ در بازار چین توانست بیش از ۹۳۵ هزار دستگاه خودرو تولیدی خود را به فروش برساند.
رسانههای چین پیشتر در ماه دسامبر گزارش دادند اقتصاد این کشور که در حال حاضر بزرگترین اقتصاد جهان شمرده میشود که در سال ۲۰۱۳ با نرخ رشدی حدود ۷.۶ درصد روبرو شد. انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcaiwny.49n0y15kk4.html