تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
59 تروریست داعش در عملیات ارتش عراقی در مناطق بوبالی، برجغار و خالدیه در استان انبار کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
75 تروريست داعش در الانبار کشته و زخمی شدند/ شمار تروریست‌های فلوجه 300 تن اعلام شد
75 تروريست داعش در الانبار کشته و زخمی شدند/ شمار تروریست‌های فلوجه 300 تن اعلام شد
به گزارش عصر هامون،به نقل از خبرگزاری سوریه، فرماندهی نیروی زمینی ارتش عراق همچنین اعلام کرد : در این عملیات، همچنین دو تن از سرکردگان داعش به نام های احمد کمالی، سرکرده تروریست ها در استان انبار و وحید معیوف، امیر به اصطلاح امور شرعی گروه داعش بازداشت و شش خودروی آنها به اتش کشیده شد. نیروهای ارتشی و قبیله‌ای همچنان در اطراف شهر فلوجه مستقرند.

فرماندهی کل قوای عراق اعلام کرد: به دلیل تحصن گروه های مسلح در مناطق مسکونی فلوجه، از حمله به این شهر خودداری می کند اما قبایل انبار تهدید کرده اند: به زودی برای پاکسازی فلوجه از وجود تروریست ها به مرکز فلوجه حمله خواهند کرد.

منابع قبیله ای شمار تروریست های مستقر در فلوجه را حدود ۳۰۰ تروریست که بعضا تبعه کشورهای عربی هستند ، اعلام کردند.

منابع استانداری انبار هم گفتند : گروه های مسلح ، فرماندار شهر فلوجه را ربودند و فرمانده پلیس این شهر هم ناپدید شده است.

فرماندار و فرمانده پلیس فلوجه ، هر دو از اهالی شهر فلوجه هستند. پیش بینی میشود ، گروه داعش انها را ربوده است. این در حالی است که موج فرار مردم از استان انبار همچنان ادامه دارد.
سازمان های غیر دولتی گفته اند : بیش از دوازده هزار نفر به دلیل جنگ در این استان و قرار دادن مردم به عنوان سپر تروریست ها ، این استان را ترک کرده اند.

گروه های تروریستی نیز برای جلوگیری از فرار مردم به سوی استان کربلا ، پل الروضه گذرگاه اصلی منطقه النخیب کربلا به استان الانبار را منفجر کردند.

فرماندهی نیروی زمینی عراق همچنین خبر ورود صد و پنجاه خودروی حامل هفتصد تروریست اتباع عربی به استان انبار را تکذیب کرد.

فرماندهی نیروی زمینی عراق گفت : مرزهای عراق با کشورهای سوریه ، اردن و عربستان تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و تروریست های عربی نمی توانند در شرایط کنونی وارد عراق شوند.

در همین حال فرماندهی گارد مرزی عراق گفت : حمایت از مناطق مرزی داخل خاک سوریه هم به طور موقت به عراقی ها واگذار شده است.

سرهنگ صلاح سلمان فرمانده تیپ پانزدهم گارد مرزی عراق گفته است : به دلیل شرایط خاص ، مرزبانان سوری ، مناطق مرزی را ترک کردند و به داخل سوریه انتقال یافتند و ارتش عراق برای حفظ مرزهای مشترک در داخل عراق و داخل سوریه به طور موقت ، پاسگاه های مرزی سوریه را نیز اداره می کند تا از ورود و خروج تروریست ها به سوریه و بر عکس جلوگیری کنند.

این اقدام نشان می دهد که ارتش عراق توانسته است : کنترل امور امنیتی مناطق حساس در مرزها را بدست گیرد.

در همین راستا و در ادامه شکست های پی در پی گروه تروریستی داعش در صحرای انبار ، خبرها از شکافی عمیق میان سران داعش حکایت دارد.

منابع خبری عراقی گفته اند: ابو محمد جورانی سرکرده داعش در سوریه ، رسما از گروه تروریستی داعش به رهبری ابو بکر بغدادی خارج شده است.

وی این اقدام را به دلیل بازداشت اکثر سران داعش در عراق اعلام کرد.

امروز نیز اعلام شده است که ماموران کردستان عراق ، دو تن دیگر از سران گروه تروریستی داعش را که سعی داشتند از استان صلاح الدین فرار کنند و به کردستان عراق بروند ، بازداشت شدند.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcbwfba.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما