تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
جروز الم پست نوشت 2 مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به منظور گفتگو با جان کری ، درباره سندی که انتظار می رود وی در آینده‌ای نزدیک برای تعیین مبنای مذاکرات با فلسطینی‌ها عرضه کند، راهی واشنگتن شدند.
مذاکره کنندگان ارشد رژيم صهيونيستی برای ملاقات با کری به واشنگتن رفتند
مذاکره کنندگان ارشد رژيم صهيونيستی برای ملاقات با کری به واشنگتن رفتند
به گزارش عصر هامون،به نقل از جروز الم پست، این روزنامه نوشت ۲ مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به منظور گفتگو با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره سندی که انتظار می رود وی در آینده ای نزدیک برای تعیین مبنای مذاکرات با فلسطینی ها عرضه کند، راهی واشنگتن شدند.

این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز که به منظور شرکت در اجلاس داووس به سوئیس می رود با کری ملاقات خواهد کرد. کری نیز به منظور شرکت در گفتگوهای صلح سوریه راهی سوئیس خواهد شد. انتظار می‌رود مذاکره کنندگان فلسطینی نیز هفته آینده برای ملاقات با کری به واشنگتن سفر کنند.

مقامات دیپلماتیک اسرائیل گزارش‌های فلسطینی‌ها را درباره برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی در عقبه با حمایت ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به منظور ارائه این سند در اواخر ماه را رد کردند و صرفا گفتند این فرآیند در حال انجام است.

در همین حال نتانیاهو روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه اسرائیل گفت:" رویکرد نامتوازن و تک‌بعدی برخی کشورهای اروپایی در قبال مناقشات فلسطین - اسرائیل، صلح را از دسترس دور می کند."

نتانیاهو همچنین به تصمیم هفته گذشته سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) برای لغو نمایشگاهی با مضمون رابطه بین مردم یهود و سرزمین اسرائیل اشاره کرد و با حالتی طعنه آمیز گفت:" دلیلی که برای لغو این نمایشگاه ارائه شد این بود که به مذاکرات فلسطین و اسرائیل صدمه می زند."

وی ادامه داد:" این نمایشگاه به مذاکرات صدمه نمی زند. مذاکرات بر مبنای واقعیت و حقایقی است که هیچ وقت مضر نیست. اما آنچه به مذاکرات صدمه می زند احضار سفرای اسرائیل در کشورهایی خاص بر سر موضوعاتی بی اهمیت و در عین حال تخلفات قابل توجه و بدون پاسخ تشکیلات خودگردان فلسطین است."

اظهارات نتانیاهو به تصمیم هفته گذشته انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا برای احضار سفرای اسرائیل در اعتراض به تصمیم اخیر این رژیم برای ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین و حومه شمالی بیت المقدس فرای مرزهای سال۱۹۶۷ بیان شد.

اسرائیل نیز در اقدامی متقابل سفرای این کشورها را در تل آویو به نشانه اعتراض احضار کرد و گفت این کشورها رفتار مشابه اسرائیل با اقدامات خرابکارانه تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال اسرائیل یا مشارکت نیروهای امنیتی این تشکیلات در اقدامات تروریستی ندارند.

نتانیاهو تاکید کرد:" این رویکرد یک جانبه به ترویج صلح کمک نمی کند بلکه آن را از دسترس دورتر می سازد."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت این گونه اعتراضات علیه اسرائیل خودداری تشکیلات خودگردان را در دستیابی به پیشرفت در مذاکرات با به وجود آوردن این برداشت که بابت اقداماتشان پاسخگو نخواهند بود،را تشدید می کند.

بعد از گذشت ۶ ماه از مذاکرات فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، همچنان گمان می رود شکاف عمیقی بین ۲ طرف درباره همه موضوعات از جمله مرزها، موضوعات امنیتی، آوارگان و مسئله شناسایی و همچنین نحوه حل و فصل مناقشات درباره ادعای حاکمیت بر بیت المقدس وجود دارد.

لنتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcfmmdj.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما