تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
دهها هزار فرانسوی روز گذشته در اعتراض به سیاست‌ها و اقدامات اخیر فرانسوا اولاند ،رئیس جمهور این کشور، تظاهراتی برپا کردند
بازداشت 250 نفر در تظاهراتی عليه اولاند در پاريس
بازداشت 250 نفر در تظاهراتی عليه اولاند در پاريس
به گزارش عصر هامون،به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، مطرح شدن زندگی خصوصی اولاند در مطبوعات، افزایش مالیات، تصویب قانون ازدواج همجنس بازان وافزایش بیکاری مهمترین بهانه این افراد برای حضور در خیابانها علیه اولاند بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی گسترده ، شماری از راستگرایان افراطی هویت گرا، شماری از مسیحیان اصولگرا، مخالفان ازدواج همجنس بازان، گروهی از طرفداران دیودونه طنزپرداز بحث برانگیز (ضد صهیونیستی) و نیز شماری از خانواده های فرانسوی بودند.

یکی از این تظاهرکنندگان گفت :« واقعا از اولاند به ستوه آمده ایم. از خطاهای او، از عدم صلاحیت او در اداره کشور و از وضع فجیعی که کشور را در آن قرار داده ، خسته شده ایم.»

فردی دیگر گفت :«او همه جا مالیاتها را افزایش داده است. مالیاتها و عوارض همواره رو به افزایش است و ما واقعا خسته شده ایم. این سیاستها باید پایان یابد.»

معترضی دیگر ادامه داد:« من از همه قوانینی که برای تخریب خانواده تصویب شده است، اشباع شده ام. من از اینکه دولت صدای مارا نمی شنود، بر افروخته ام.»

شعارهایی علیه صهیونیست‌ها نیز در حاشیه این تظاهرات شنیده شد و درگیری‌هایی نیز پس از پایان تجمع صورت گرفت.

بر اساس نظرسنجی‌ها،۷۷ درصد از مردم فرانسه از عملکرد اولاند ناراضی اند.

در طول شب گروهی از خشونت طلبان با نیروهای پلیس به شدت درگیر شدند.

پلیس در مجموع ۲۵۰ نفر را بازداشت کرد.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcc4eq0.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما