تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
سرمربي سابق تيم فوتبال مس کرمان گفت: باشگاه مخالف حضور جدي در جام حذفي بود اما با پافشاري من اين تيم به نيمه‌نهايي رسيد.
مظلومي: قلعه‌نويي مس را ناديده گرفت
مظلومي: قلعه‌نويي مس را ناديده گرفت
به گزارش عصر هامون، پرويز مظلومي گفت: در مورد فيناليست شدن تيم مس کرمان در جام حذفي، گفت: خوشحالم که تيم مس فينالست شد اين پيروزي را به مردم کرمان تبريک مي‌گويم البته من تيم مس را به نيمه‌نهايي جام حذفي آوردم آن هم در شرايطي که باشگاه مخالف حضور جدي در جام حذفي بود و مسئولان باشگاه بيشتر نگران ليگ برتر بودند و البته حق هم داشتند چون حيف است که تيم مس در ليگ برتر نباشد. مردم خونگرم کرمان شايسته داشتن تيم ليگ برتري هستند.

وي ادامه داد:‌ من با تيم مس، شهرداري دزفول را حذف کردم. بعد از آن نفت ماهشهر را برديم تيمي که صبا را حذف کرده بود و در نهايت هم نفت آبادان که سپاهان و گسترش فولاد را حذف کرده بود را شکست داديم و به نيمه‌نهايي رسيديم. من اصرار داشتم که تيم بايد در جام حذفي هم باشد زيرا مي‌دانستم حضور در جام حذفي و پيروزي در اين مسابقات از نظر روحي و رواني مي‌تواند به تيم کمک کند. به هر حال به باشگاه مس و مردم خونگرم کرمان اولين حضورشان در فينال جام حذفي را تبريک مي‌گويم.

سرمربي سابق مس کرمان با اشاره به دلايل جدايي خود از اين باشگاه گفت: من از دو ماه پيش به خاطر بيماري که براي همسرم پيش آمده بود به باشگاه گفته بودم که اگر فرد بهتري را مي‌شناسند به جاي من بياورند و خوشحالم که آنها لوکا بوناچيچ را آوردند. مربي‌اي که کرماني‌ها بعد از مظلومي او را دوست دارند. لوکا شناخت خوبي از باشگاه مس و شرايط کرمان داشت و شايد اگر هر مربي ديگري به جاي او مي‌آمد نمي‌توانست در اين تيم موفق عمل کند. باشگاه مس سرمايه‌گذاري خوبي در فوتبال انجام داده و يک ورزشگاه ۳۰هزارنفري هم در حال ساخت دارد. در نهايت بايد بگويم من به خوش‌شانسي لوکا بوناچيچ نبودم خوشحالم که او توانست با تيم مس موفق شود و به فينال برسد. البته من اين تيم را به نيمه‌نهايي رسانده بودم.

سرمربي سابق استقلال در مورد اينکه در جريان بازي مس و استقلال دوست داشت کدام تيم برنده شود، گفت: تماشاي اين بازي براي من خيلي سخت بود زيرا يک طرف تيم استقلال حضور داشت و در طرف ديگر هم مس. امير قلعه‌نويي قبل از بازي با مس در نشست خبري گفت با حضور لوکا بوناچيچ تيم مس بهتر شده است و اکنون هم فکر مي‌کنم حرف قلعه‌نويي درست است چون مس توانست استقلال را شکست دهد و اين نشانه بهتر شدن تيم مس است. استقلال در ليگ هم نتوانست مس را ببرد. در بازي رفت که من سرمربي بودم بازي يک بر يک مساوي شد در حاليکه ما يک پنالتي را هم از دست داديم. در بازي برگشت هم بازي مساوي شد.

مظلومي در مورد اينکه قلعه‌نويي قبل از شکست دادن ذوب‌آهن گفته بود ما قهرمان ۹۰درصدي جام حذفي هستيم، گفت: قلعه‌نويي مس را حساب نکرده بود اين در حالي است که مس هميشه سد راه استقلال بوده همانطور که گفتم در اين فصل هم استقلال نتوانست مس را در ليگ شکست بدهد و مس لقمه راحتي براي استقلال نبود در هر صورت تماشاي اين بازي برايم واقعاً سخت بود خوشحال شدم که مس به فينال رسيد و از طرف ديگر هم از باخت استقلال متأسف شدم. زيرا استقلال را دوست دارم.

مظلومي در مورد اينکه قلعه‌نويي بعد از بازي گفت شرايط سني استقلال بالاست و به دليل اينکه دير تعويض کرده مقابل مس شکست خورده، گفت: در هر صورت استقلال جام حذفي را از دست داد و اکنون بايد تمرکزشان را بر روي ليگ بگذارند آن هم در شرايطي که نفس رقبا پشت گردن استقلال است. من بيرون از گود هستم و قلعه‌نويي بهتر شرايط تيم را مي‌داند. اما آنچه که من در ديدار با مس ديدم اين بود که استقلال کيفيت خوب هميشگي‌اش را نداشت نبود خسرو حيدري به اين تيم لطمه زد زيرا تاکتيک استقلال سانتر از کناره‌هاست تا بازيکنان سرزن استقلال از اين توپ‌ها استفاده کنند.

سرمربي سابق تيم ملي «ب» ايران در مورد اختلاف‌نظر کي‌روش با مربيان باشگاهي مثل قلعه‌نويي و کرانچار گفت:‌بايد احترام يکديگر را حفظ کنند، کرانچار،‌قلعه‌نويي و کي‌روش هم‌صنف هستند و همه آنها مربي هستند در هر صورت مسابقات ليگ قهرمانان آسيا مسابقه‌هاي مهمي است و هر پيروزي در اين مسابقات باعث مي‌شود پول خوبي به باشگاه‌ها داده شود و نوعي درآمدزايي براي باشگاه‌هاي ايراني است. مي‌دانيد که اکنون باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس مشکل مالي دارند در نهايت تصور مي‌کنم با تعامل و گفت‌وگو مي‌توان اين مسئله را حل کرد.

وي ادامه داد: من بارها گفته‌ام کي‌روش بهتر است فوتبال ما را در سطح خودمان نگاه کند و از بالا به فوتبال ما نگاه نکند و حرف نزند. فدراسيون فوتبال هم بايد به اين مسئله ورود کند اين باشگاه‌ها بودند که بازيکن به تيم ملي دادند و تيم ملي به جام جهاني رفت. بايد اين تعامل ادامه داشته باشد.

مظلومي با اشاره به حضور ۶-۷ لژيونر در تيم ملي ايران،‌گفت:‌ مشکل اصلي تيم ملي لژيونرها هستند. زيرا باشگاه‌هاي خارجي در هر زماني که ما بخواهيم اردو برگزار کنيم به ما بازيکن نمي‌دهند بايد براي اين مسئله فکر و برنامه‌ريزي داشته باشيم. زماني هم که من انتقادهايي را مطرح مي‌کردم به خاطر اين بود که اين مسائل را مي‌ديدم و دوست نداشتم فوتبال ما به اينجا برسد که متأسفانه رسيد.

انتهای پیام/ ۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcg7x9t.ak97n4prra.html
منبع : ورزش3
نام شما
آدرس ايميل شما