تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
حضور احمدی‌نژاد در متروی لندن، دلايل روحاني شدن رئیس‌جمهور، دلسوزی شدید بی‌بی‌سی برای نسل آینده ایران!، خروسي كه تمامي گناهان یهودیان را پاك مي‌كند!، اولین شهردار همجنس‌گرا در خاورمیانه‌، مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟، نخست‌وزیری که نگرانی از شنود آمریکا ندارد، روایت هاشمي از هاله نور در سازمان ملل، حقوق 13 میلیونی مدیر دولت احمدی‌نژاد!، اخذ مجوز برای تاسیس دبستان؛ ماموریت جدید انجمن حجتیه و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 29 مهر تا 7 آبان 92 است.
دلايل روحاني شدن رئیس‌جمهور/ مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟/ خروسي كه تمامي گناهان یهودیان را پاك مي‌كند!
دلايل روحاني شدن رئیس‌جمهور/ مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟/ خروسي كه تمامي گناهان یهودیان را پاك مي‌كند!
به گزارش عصر هامون،هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

انتقاد شديد عفو بین‌الملل از وضعیت حقوق بشر در عربستان

سازمان عفو بین‌الملل ضمن انتقاد شدیداللحن از وضعیت حقوق بشر در عربستان خواستار مجازات ریاض به سبب بی‌توجهی به وعده‌های خود درباره بهبود اوضاع حقوق بشر در این کشور شد؛ فلیپ لوتر مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین‌الملل بیان کرده است كه وعده‌های سابق عربستان جز حباب توخالی نبوده است.

به گزارش تسنيم، لوتر با اشاره به اينكه عربستان از نفوذ سیاسی و اقتصادی خود در جامعه بین‌المللی برای ممانعت از انتقاد از این کشور در زمینه حقوق بشر سوءاستفاده کرده است، گفت: حدود چهار سال قبل مسئولان سعودی به ژنو رفتند و توصیه‌های شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل را پذیرفتند اما از آن هنگام تاکنون مسئولان سعودی نه تنها اقدامی انجام نداده‌اند بلکه بر دامنه خشونت‌ها نیز در این کشور افزوده‌اند.
 
تبليغات اسرائيل عليه ايران توجيه محرمانه ماندن مذاكرات است

ادوارد پك سفير پيشين آمريكا در عراق، با اشاره به اينكه هر دو طرف مذاكرات در ژنو اين نگراني را دارند كه مبادا كساني بخواهند اين مسير سازنده را مسدود كنند و يا قصد دخالت در روند گفتگوها داشته باشند، اظهار داشت: مقامات عالي اسراييل فعاليت و تبليغات گسترده جديدي را عليه ايران و مذاكرات هسته‌اي آغاز كرده‌اند به همين دليل تاكيد هيات مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ بر ضرورت محرمانه ماندن محتواي مذاكرات ژنو اقدامي منطقي و بجاست.

اين ديپلمات كهنه‌كار آمريكايي در گفتگو با ايرنا، ادامه مسير گفتگوهاي هفته گذشته ژنو را در مراحل بعدي ثمربخش‌تر دانست و گفت: هدف اصلي ايران، رفع تحريم‌ها است و آمريكا هم به دنبال آن است كه مسئله هسته‌اي ايران حل و فصل شود، به همين دليل ممكن است به زمان نسبتا زيادي براي حصول نتايج ملموس از اين مذاكرات نياز باشد.

محصولات نرم‌افزاری که دنیای سیاست را تکان دادند

شرکت‌های معروف آمریکایی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی و یا تکنولوژی‌های روز فعالیت می‌کنند برای اینکه نشان دهند محصولشان برای شرایط روز جامعه بسیار مفید بوده، در تبلیغات خود به عملکردی که این محصول در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی داشته است، اشاره می‌کنند. فیس بوک و لینکدین تمام تبلیغاتشان را بر روی این مطلب گذاشته‌اند که سیاستمداران معروف دنیا از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و توئیتر نیز در حالی طی هفته گذشته سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد که ادعا می‌کرد، اولین شبکه اجتماعی بود که انتخابات سال ۲۰۰۹ آمریکا را به نفع اوباما رقم زد و در اعتراضات کشورهای عربی نیز نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش افكارنيوز، داستان پاورپوینت‌های ایرانی براي اولین‌ بار که نام یک فایل پاورپوینتی بر سر زبان‌ها افتاد، حدودا ۴ یا ۵ سال پیش بود؛ همزمان با برگزاری دوره جدید از گفتگوهای ایران با کشورهای اروپایی بر سر برنامه هسته‌ای کشورمان، گروهک منافقین با ادعای اینکه ایران فعالیت‌های زیر‌زمینی تازه‌ای را برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای مخفی آغاز کرده، فایلی پاور‌پوینتی را به نمایندگان رسانه‌های گروهی و البته نمایندگان آژانسهای جاسوسی غرب نشان دادند که نشان می‌داد این سایت‌های مورد نظر کجا قرار دارند. سازمان‌های اطلاعاتی غرب البته بعد از آن معترف شدند که این گروه نتوانسته ادعاهای خود را ثابت کند.
 
سال ۸۸ نيز بار دیگر به دليل آنكه خبرنگاران رسانه‌های گروهی که برای پوشش اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری به ایران آمده بودند، دعوت شدند که به یکی از مراکز تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی در کرج بروند. در آنجا پاورپوینتی از فعالیت‌های هسته‌ای و تحقیقاتی ایران که برای تحقیقات درمانی ساخته شده بود، نمایش داده می‌شود و مسئولی که این پاورپوینت را به آن‌ها نمایش می‌داد در ادامه از ماجرای شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان نیز سخن گفته بود.

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای عضو ۱+۵ در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد که در آلماتی برگزار شد هم صحنه ورود پاورپوینت‌های هسته‌ای بود. بازگشت پاورپینت به مذاکرات هسته‌ای این بار اما توسط محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اتفاق افتاده است كه در انتهاي جلسه سخنگوی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که راهکار ایران به صورت کاملا جزء به جزء و دقیق در این فایل بیان شده و مورد توجه اعضای گروه ۱+۵ قرار گرفته است.

حضور احمدی‌نژاد در متروی لندن

رويداد نوشت، حضور احمدی‌نژاد در پوستری که این روزها در متروی لندن نصب شده است.


دلايل روحاني شدن "حسن روحاني"

جهان نوشت: در جلد اول کتاب خاطرات دکتر حسن روحانی (۱۳۴۱-۱۳۵۷) که در سال ۱۳۸۸ توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، رئیس‌جمهور کشورمان از شرایطی می‌گوید که منجر شد تا او وارد حوزه شده و زندگی طلبگی را انتخاب کند:


حسن روحانی (نفر اول سمت چپ) در ایام طلبگی در محضر شهید آیت‌الله بهشتی

دلايل‌ مختلفي‌ براي‌ علاقه‌مند شدنم‌ به‌ تحصيلات‌ علوم‌ ديني‌ و خواندن‌ دروس‌ حوزوي‌ وجود داشت‌. از جمله‌ اينكه‌ پدربزرگم‌، مرحوم‌ شيخ‌ زين‌العابدين‌، عالم‌ و روحاني‌ بود‌ همچنين‌ عمو و دايي‌ پدرم‌، يعني‌ شيخ‌ اسدالله و شيخ‌ محمدتقي‌ آزاد، هر دو عالم‌ بودند و حتي‌ شيخ‌ محمدتقي‌ آزاد از علماي‌ بزرگ‌ سمنان‌ به‌شمار مي‌رفت‌. در خانواده‌ي‌ مادرم‌ نيز دايي‌ ايشان‌ شيخ‌ فتح‌الله پيوندي‌، معمم‌ و در كسوت‌ روحانيت‌ بود. بنابراين‌ وجود علما و معممين‌ در خانواده‌ي‌ پدري‌ و مادري‌، در ورود من‌ به‌ حوزه‌ي‌ علميه‌ بي‌تأثير نبود.

از اين‌ گذشته‌، پدرم‌ نيز علاقه‌ي‌ زيادي‌ داشت‌ كه‌ من‌ طلبه‌ شوم‌. كتاب‌هايي‌ هم‌ كه‌ پدرم‌ من‌ را با آن‌ها در دوران‌ دبستان‌ آشنا كرده‌ بود، عمدتاً كتاب‌هاي‌ ديني‌ بود. مادربزرگم‌، خانم‌ ملالقمان‌، هم‌ كه‌ با ما زندگي‌ مي‌كرد، پيرزني‌ مهذب‌ و اهل‌ تهجد و عبادت‌ بود. همان‌ طور كه‌ گفتم‌، اولين‌ آشنايي‌ من‌ با قرآن‌، به‌ وسيله‌ ايشان‌ صورت‌ گرفته‌ بود. بنابراين‌ مجموعه‌‌ اين‌ عوامل‌ در اشتياق من‌ به‌ تحصيل‌ علوم‌ ديني‌ مؤثر بودند و هر كدام‌ به‌ نحوي‌ تأثير خود را برجاي‌ گذاشتند.

 هنرمندي با فعاليت سياسي در سايه‌ها

نکسي هنرمند مشهور بریتانیایی که برای برپایی نمایشگاهی در نیویورک، یک ماه در این شهر اقامت دارد از هفته پیش، اولین دیوارنگاری خود در خیابان‌های این شهر را آغاز کرده است، بنکسی، نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است که سال‌ها فعاليت پنهاني داشته است.


به گزارش فرارو، با اين حال او مشهورترين هنرمند خياباني محسوب مي‌شود و تعدادي از آثار او بين 500 هزار تا 1.5 ميليون دلار در حراجي‌ها فروخته شده است. اين هنرمند معترض، تاکنون در برابر دوربين‌هاي عکاسي و تلويزيوني ظاهر نشده و کسي چهره او را نديده است.


در حالی که ديوارنگاري در بریتانیا به دليل آسيب‌رساني به اموال عمومي جرم محسوب مي‌شود این هنرمند از سال 1992 دیوارنگاری را به صورت مخفیانه آغاز کرد. هنر خیابانی او طعنه‌آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. از آن تاریخ آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است.


 اولین سفیر ایران در نیویورک

پارسينه/ میرزا قلی‌خان اولين سفير ايران در نيويورك بوده است.


احمدی‌نژادی‌ها درد دل می‌کنند

یک سایت حامی محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، در فراخوانی ۶ آبان را "سالروز ولادت جنـاب آقــای محمود احمدی‌نژاد" خوانده و دعوت کرده که درد دل‌ها به صورت بی‌پـرده و صـریح دربـاره مـسائل و رویــدادهـای ۸ سـال گذشته با احمــدی‌نژاد مطـرح شود.

به گزارش انصاف‌نیوز، در متنی که سایت جوان انقلابی درباره 8 سال ریاست احمدی‌نژاد بر دولت منتشر کرده، از وارونه‌نمایی برای فرار از پاسخگویی رسیدن کشور به وضعیت کنونی دریغ نشده است.

پربازدیدترین عکس گرفته شده در حج امسال چه بود؟

به گزارش دانا، تصویر کودکی که روی دستان نیروهای حراستی مسجدالحرام در مکه مکرمه است، به عنوان پربازدیدترین عکس گرفته شده در حج امسال شناخته شد و رسانه‌های سعودی در این‌باره نوشتند: کودکی دو یا سه ساله که به دلیل ازدحام و شلوغی مسجدالحرام، احتمال له شدنش زیر دست و پا وجود داشت، توسط نیروهای حراستی مسجد الحرام بالا گرفته شد و نجات یافت.


این تصویر توسط کاربران سایت‌های اجتماعی در عربستان و دیگر کشورهای عربی به سرعت در حال انتشار و رد و بدل شدن است و وب سایت‌های خبری سعودی هم که این تصویر را منتشر کرده‌اند، آن را پر بازدیدترین عکس گرفته شده در مراسم حج امسال معرفی کردند.

دلسوزی شدید بی‌بی‌سی برای نسل آینده ایران!

جام‌نيوز نوشت، در گزارشی که بی‌بی‌سی فارسی از معرفی سه وزیر دولت یازدهم پخش کرده است، این شبکه ژست دلسوزی به خود گرفت و گفت: در این میان، سرنوشت برنامه‌ریزی برای نسل آینده ایران، در میان دعواهای سیاسی بلاتکلیف مانده است!

پاپ فرانسیس ديداري با نتانياهو نخواهد داشت

یک مقام دیپلمات در واتیکان تأکید کرد، بر خلاف آنچه که دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در 16 اکتبر اعلام کرده بود، پاپ فرانسیس با بنیامین نتانیاهو در روز چهارشنبه آینده دیدار نخواهد کرد.

به گزارش تسنيم به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع با بیان اینکه بر خلاف آنچه که نتانیاهو پیشتر گفته بود با پاپ فرانسیس روز چهارشنبه آینده در واتیکان دیدار خواهد کرد، افزود: این دیدار انجام نخواهد شد؛ زیرا موعد دیدار با پاپ، بایستی براساس برنامه زمانی وی تعیین شود، از سوی دیگر، سخنگوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این دیدار، نخستین دیدار نتانیاهو با پاپ فرانسیس خواهد بود، از هرگونه اظهار‌نظر در خصوص لغو این ملاقات، خودداری کرد.

لازم به ذکر است، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، پنجشنبه گذشته، با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار و وی را برای سفر به سرزمین مقدس در فلسطین اشغالی دعوت کرد.

 در سفر به کره شمالی، انگار به "هاوایی" یا "ایبیزا" سفر کرده‌اید!


به نوشته روزنامه تلگراف، "دنیس رادمن" 52 ساله، ستاره سابق بستکتبال آمریکا ماه دسامبر برای دومین بار به مدت هفت روز به کره شمالی سفر کرده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به عنوان یکی از دوستان خوبش توصیف کرد و رادمن در مصاحبه‌ای گفت: انگار که شما به "هاوایی" یا "ایبیزا" سفر کرده‌اید. همواره 50 تا 60 تن از مردم عادی در کنار او هستند و تمام وقت مشروبات الکلی نوشیده، می‌خندند و اوقات خوشی را می‌گذارنند.

به گزارش آفتاب، این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشر خواستار تحت فشار گذاشتن هر چه بیشتر حکومت کره شمالی شده‌اند که در سال 2012 میلادی 645.8 میلیون دلار برای خریداری وسایل لوکس هزینه کرده است، واردات شیشه‌های مشروبات الکلی به ارزش 30 میلیون دلار همراه با وسایل الکترونیکی به ارزش 37 میلیون دلار و ساعت‌های لوکس به ارزش 8.2 میلیون دلار از دیگر اقلام ذکر شده در این گزارش است.

اين در صورتي است كه پيش از اين سازمان مواد غذایی و کشاورزی سازمان ملل اوایل ماه اکتبر اعلام کرد، کره شمالی یکی از 34 کشور دنیا است که برای تغذیه مردم کشورش به کمک‌های بیشتری نیاز دارد. این آژانس برآورد می‌کند که حدود 2.8 میلیون تن در کره شمالی نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

خروسي كه تمامي گناهان گذشته را پاك مي‌كند!

روز عید غفران یا توبه یکی از مناسبت‌های مذهبی مهم یهودیان در طول سال است، یکی از اعمال رایج در میان صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی در این روز این است که یک مرغ یا خروس سفید رنگ را سه بار دور سر خود می‌چرخانند، این مرغ یا خروس باید به خوبی در دست گرفته شود و سه بار چرخاندن آن دور سر خود یا یک صهیونیست دیگر تمام گناهان سال گذشته این فرد را می‌بخشد!


به گزارش عصر امروز، این اقدام که بیشتر یهودیان ارتدوکس آن را انجام می‌دهند، در جشن‌های روز کیپور انجام می‌شود و بسیاری از صهیونیست‌ها این آئین مذهبی خود را در خیابان انجام می‌دهند. بعد از این اقدام این مرغ یا خروس کشته می‌شود و برخی صهیونیست‌ها گوشت آن را به افراد فقیر می‌دهند.


رحیم‌ مشایی در مکه

رضا رحیم‌مشایی فرزند اسفندیار رحیم مشایی در مکه


دفتر خاطرات رئیس‌جمهور سابق

عصرایران در مطلب طنزی نوشت: شنبه - امروز صبح رفتم از میوه‌فروشی سر کوچه گوجه بخرم! خودش نبود، شاگردش بود. چقدر گرون حساب کرد بی‌انصاف! بهش گفتم: «تا چند وقت پیش که گوجه‌ها کیلویی 150 تومن بود! چطور شد یکهو کیلویی 2000 تومن؟!»؛ و او پاسخ داد: گوجه اونقدری گرون نشده، منتها تا چند وقت پیش که شما رئیس‌جمهور بودی، اوستام به شما ارزون میوه می‌داد هواش رو داشته باشی!

تازه اون موقع بود که متوجه شدم دلیل برخی گرونی‌هایی که اخیرا اتفاق افتاده چی بوده! حتی رحیم دیشب بهم زنگ زده بود و می‌گفت که: «نمی‌دونی بلیت هواپیما تو این مدت چقدر گرون شده؛ قبلا مجانی اینطرف و اونطرف می‌رفتیم، حالا پولی شده! حتی یکبار هم نشد تو این مدت برم هند!»

یکشنبه - یک روزنامه یک تیتر زده و طرف ویلچرنشین شده و این موضوع رو کرده توی بوق و کرنا! حیف شد واقعا! اگه می‌دونستم اینقدر بیمار شدن بر اثر نوشته روزنامه‌ها باعث محبوبیت آدم میشه من‌ هم راستشو می‌گفتم تا همه بدونن اون 11 روزی که خونه‌نشین شده بودم لوزالمعده‌ام هنگ کرده بود و نمی‌تونستم از جام تکون بخورم! اما هیچی نگفتم ... وای که من چقدر مَردم!

دوشنبه - نمی‌دانم چطوری است که وقتی ما این اواخر که کفگیر خورده بود ته دیگ و زمزمه حذف یارانه‌ها رو می‌دادیم همه مخالف این اتفاق بودند اما این روزها همه می‌گویند: آفرین! آفرین! حذف کن! حذف کن! امروز صبح، صادق بهم زنگ زد، خیلی دلواپس بود، گفت: محمودی! انگار حذف یارانه‌ها جدی شده! نکنه یارانه‌ام رو قطع کنن!» یکم به محصولی دلداری دادم و بهش گفتم قرار هست دهک‌های بالا از دریافت یارانه حذف بشن، نه شما!

چهارشنبه - امروز یکی از خبرگزاری‌ها تیتر زده بود: "پروژه‌های پرهزینه اعزام موجود زنده به فضا چقدر با اولویت‌های کشور هماهنگ است؟"؛ توی متن خبر هم یک مثلا کارشناسی گفته بود: "ارسال انسان به فضا در اولویت‌های اهداف هوافضایی ما نیست!" انگار برای دستیابی‌ام به آرزوم که اولین فضانورد ایرانی باشم باید حالاحالاها صبر کنم!

پنجشنبه - ما که سر از کار این‌ها در نیاوردیم! چرا تا وقتی میشه از چین کالای ارزان وارد کرد بیایم و این‌همه زحمت به خودمون بدیم و کالا خودمون تولید کنیم...دمشون گرم! شنیدم کلاه قرمزی چینی هم زدن و فرستادن تو بازارمون!

جمعه - ای بابا! هر روز که میگذره احتمال قطع یارانه‌ها بیشتر میشه! روی این 45500 تومن حساب کرده بودم! ... اما بهتر! بذار یارانه‌ها رو قطع کنن، دوباره سال 96 کاندیدا می‌شم با شعار دادن یارانه به همه مردم! اونهم 250 هزار تومن!

 علی مطهری با لباس ورزشی

مشرق نوشت، تیم فوتبال نمایندگان مجلس توانست تیم پیشکسوتان ناجا را در جام یونس شکوری با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.


رجانيوز/ DNA وندي شرمن



 
بخش فارسی صدای آمریکا صاحب اموال بلوکه شده ایران شد!

شبکه دولتی صدای آمریکا(VOA) با بحران بودجه مواجه شده و بعد از تعطیلی دولت آمریکا، نیمی از برنامه‌های این شبکه تعطیل شد، بحران صدای آمریکا تا حدی جدی است که حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به علت ناکارآمدی این شبکه، قصد دارند بودجه بخش فارسی صدای آمریکا را به نصف کاهش دهند.

به گزارش تيتر يك، در چنین شرایطی، دولت ایالات متحده آمریکا بواسطه نیازی که به این شبکه برای پیشبرد سیاست‌های تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، به رغم سیاست‌های کنگره آمریکا، در تلاش است بودجه بخش فارسی صدای آمریکا کاهش نیابد و در همین راستا به سراغ اموال بلوکه شده ایران رفته و بخشی از آن را به بخش فارسی صدای آمریکا اختصاص داده است.

براساس برخی گزارش‌ها، در حالی که اخباری مبنی بر احتمال آزاد شدن اموال بلوکه ایران مطرح شده است، وزارت خزانه‌داری آمریکا قسمتی از میلیون‌ها دلار دارایی بلوکه شده ایران را در یک بانک سرمایه‌گذاری کرده و سود حاصل از آن را تحت عنوان مالیات‌های دریافتی و آبونمان در اختیار مدیر بخش فارسی صدای آمریکا قرار می‌دهد و بدین وسیله سرمایه ملی ایرانی‌ها را به شبکه‌ای اختصاص داده که به اذعان خودشان ناکارآمد است و مخاطبان چندانی ندارد.

صدور حکم تاریخی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره روسیه

دادگاه حقوق بشر پس از گذشت بیش از 70 سال حکم خود را در مورد کشتار بی‌رحمانه و مخفیانه ده‌ها هزار افسر و روشنفکر اسیر لهستانی از سوی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی  در پاییز سال 19٤0 صادر کرد و به موجب این حکم فدراسیون روسیه مسئولیتی در قبال این فاجعه ندارد اما دادگاه حقوق بشر اروپا با استناد به اینکه اتحاد جماهیر شوروی سابق در روز چهارم ماه نوامبر سال 19٥0 اقدام به امضای معاهده حقوق بشر اروپا کرده و با توجه به زمان وقوع کشتار و نیز زمان امضای معاهده مذکور این دادگاه از صلاحیت صدور حکم در این  زمینه برخوردار نیست.


به گزارش شبكه‌ ايران، کشتار کاتین که به کشتار جنگل کاتین نیز معروف است، به کشتار دسته جمعی حدود 22 هزار اسیر جنگی لهستانی در دوران جنگ جهانی دوم توسط کمیساریای خلق در امور داخلی اتحاد جماهیر شوروی گفته می‌شود. در دوران جنگ جهانی دوم این کمیساریا، با نظر مثبت جوزف استالین مقام عالی اتحاد جماهیر شوروی و به دستور بریا رئیس پلیس مخفی این کشور، هزاران نفر از اسرای جنگی لهستانی شامل افسران، نیروهای امنیتی و انتظامی و دگراندیشان را اعدام کرد.


در دادگاه نورنبرگ نیز (در رابطه با کاتین)، انگشت اتهام به سوی نیروهای هیتلر رفت اما سرانجام سال‌ها بعد نتیجه تحقیق بین‌المللی، شوروی را مقصر شناخت.

اولین شهردار همجنس‌گرا در خاورمیانه‌!؟

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "نیتزان هوروویتز" به عنوان اولین کاندیدای همجنس‌گرا برای انتخابات شهرداری در رژیم صهیونیستی ثبت‌نام کرد، نیتزان 48 ساله، خبرنگار سابق تلویزیون و یکی از اعضای پارلمان کاندیدای شهرداری تل‌آویو در این باره اظهار داشت: این حقیقت دارد، من نه تنها اولین شهردار هم جنس‌گرا در رژیم صهیونیستی هستم بلکه اولین مسئول هم‌جنس‌گرا در کل خاورمیانه به شمار می‌روم.

شبستان نوشت، وی با اشاره به اينكه خاورمیانه مشکلات بسیاری با مقوله همجنس‌گرایی دارد، گفت: من همه تبعیض‌ها، خشونت‌ها و پیش‌داوری‌ها درباره همجنس‌گراها را تجربه کردم. به طور حتم رژیم صهیونیستی تنها موجودیتی است که در منطقه به حمایت از همجنس‌گراها در قالب حضور آن‌ها در ارتش و برگزاری همایش سالیانه "غرور همجنس‌گرایی" دست می‌زند. نیتزان که به نفع شهرت حزب لیبرال به شدت از مهاجران آفریقایی و همجنس‌گراها حمایت کرد، یادآور شد که در حال حاضر ازدواج همجنس گراها از سوی دولت اسرائیل پذیرفته نمی‌شود و بسیاری از مدارس اسرائیل به روی هم جنس‌گراها بسته است.

احمدی‌نژاد: من خاتمی را ممنوع‌الخروج نکردم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان در واکنش به اظهارات منتشره از  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روزنامه لوموند که گفته بود، ممنوع‌الخروج بودن محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات جزء عادات بد دولت احمدی‌نژاد بوده است، گفت: ممنوع‌الخروجی؟ احمدی‌نژاد؟ این موضوع قضایی است. چه ربطی به ما دارد؟ من حتی اگر این اختیار را داشتم هرگز این کار را نمی‌کردم.

وی در گفتگو با تسنيم، با اشاره به اينكه محمد خاتمی 8 سال در کشور رئیس‌جمهور بوده؛ گرچه ما ممکن است در شیوه اداره کشور اختلاف‌نظر داشته باشیم ولی به هرحال فردی رئیس کشور بوده و اینکه رئیس‌جمهور بعدی بیاید بگوید او ممنوع الخروج شده چه معنایی می‌تواند داشته باشد، گفت: فکر نمی‌کنم موضوع مطرح شده حرف درستی باشد و ما هرچقدر هم اختلاف نظر و اختلاف سلیقه داشته باشیم، بالاخره اصول و خطوطی را رعایت می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اين كه درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حسن روحانی مبنی بر اینکه دولت را با خزانه خالی و انبوهی از بدهی تحویل گرفته است، خاطرنشان کرد: این را مسئول مربوطه پاسخ می‌دهد و به زودی پاسخ داده می‌شود ورئیس‌جمهور سابق کشورمان در پاسخ به این سوال که دانشگاه ایرانیان در چه وضعیتی قرار دارد با گفتن این جمله که "نه دیگر، داری مصاحبه را به کنفرانس خبری تبدیل می‌کنی" افزود كه انشاءالله در آینده هم صحبت می‌کنم. همه چیز خوب است ، خداروشکر.

مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟

اکثر نمایندگان مجلس از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند و در این میان تلفن‌های همراه اپل و سامسونگ مخاطبان بیشتری را نسبت به سایر محصولات دارند.

بولتن‌نیوز نوشت: در این میان نادر قاضی‌پور نماینده‌ای که در روزهای رای اعتماد به وزرای کابینه یازدهم با اکثر وزیران پیشنهادی دولت مخالفت کرده بود و همچنین سید حسین نقوی حسینی و عبدالوحید فیاضی از تلفن‌های همراه ساده استفاده می‌کنند که البته تولید داخل کشور نیستند.

جدول زیر با تلفن همراه برخی از نمایندگان مجلس آشنا می شویم:


 

نماینده

حوزه انتخابیه

تلفن همراه

محمدجواد کولیوند

کرج

اپل

روح الله بیگی

میاندوآب

سامسونگ

ایرج ندیمی

لاهیجان

نوکیا

محمدرضا پورابراهیمی

کرمان

سامسونگ

علی ایرانپور

مبارکه

نوکیا+ سامسونگ

محمد دامادی

ساری

اپل

سیدحسین نقوی حسینی

ورامین

نوکیا

منصور حقیقت پور

اردبیل

سامسونگ

مجید منصوری

لنجان

سونی

مهرداد بائوج لاهوتی

لنگرود

سامسونگ

غلامرضا تاجگردون

گچساران

اپل

سیدمسعود میرکاظمی

تهران

اپل

جعفر قادری

شیراز

سامسونگ

عبدالوحید فیاضی

نور

نوکیا

وحید احمدی

کنگاور

اپل

حمیدرضا پشنگ

خاش

نوکیا

احمدعلی مقیمی

نکا

اپل

امید کریمیان

مریوان

اپل

نادر قاضی پور

ارومیه

نوکیا

سید رمضان شجاعی کیاسری

ساری

اپل


خانمی که قدرتمندترین چهرۀ ‌هنری جهان‌ شد

خواهر امیر قطر پس از ولخرجی‌های این امیرنشین ذره‌بینی در مزایده‌ها و حراجی‌های خصوصی برای پر کردن موزه‌های جدید کشورش به عنوان قدرتمندترین چهرۀ هنری جهان شناخته شد؛ بنابر اعلام پایگاه اینترنتی روزنامۀ دیلی استار چاپ بیروت، شیخ المیاسا الثانی، خواهر امیر قطر که رییس موزۀ قطر هم هست، به عنوان چهرۀ برگزیدۀ سال مجلۀ آرت ریویو (Art Review) انتخاب شد. این دومین باری است که یک زن به این عنوان دست پیدا می‌کند.


به گزارش شفاف، المسایا که تحصیل‌ کردۀ آمریکاست از سوی موسسه‌اش انتخاب شده است؛ نهادی که بالاترین هزینه (معادل ۱ میلیارد دلار در سال) را برای جمع‌آوری آثار هنری هزینه کرده است. موزۀ دولتی قطر نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار برای خرید تابلوهای سزان هزینه کرده است. این خریدها و ولخرجی‌ها، موزۀ قطر را در میان بزرگترین کلکسیونرها و موزه‌های جهان اعم از موزۀ اورسی فرانسه، موزۀ متروپول نیویورک و کورتولد لندن قرار داده است.


نخست‌وزیری که نگرانی از شنود آمریکا ندارد

دفتر نخست‌وزیر هند اعلام کرده است با توجه به اینکه نخست‌وزیر، تلفن همراه ندارد و ایمیل شخصی استفاده نمی‌کند، دلیلی برای نگرانی دهلی نو در خصوص جاسوسی‌های آمریکا وجود ندارد.


به گزارش جمهوریت، روزنامه گاردین روز جمعه اعلام کرد مکالمات 35 تن از رهبران جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا شنود شده است ‌و در این رابطه سخنگوی مانموهان سینگ، نخست‌وزیر 81 ساله هند اعلام کرد که سینگ نه تلفن همراه دارد و نه از ایمیل شخصی استفاده می‌کند و به این ترتیب جایی برای نگرانی نیست سینگ که به توانایی‌اش در زمینه مسائل اقتصادی معروف است، با اتهام ناتوانی در زمینه مبارزه با اختلاس رو به رو است.

عیدی دکتر حسن روحانی

بولتن نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور همزمان با ایام عید سعید غدیرخم با حضور در منزل حسین فیاض جانباز 70 درصد دفاع مقدس در فضایی صمیمانه و معنوی با وی و خانواده این جانباز گرانقدر دیدار کرد.


جدیدترین سلاح شورشیان در سوریه


تروريست‌هاي سوري در روزی که حدود 40 نفر از آنها توسط ارتش سوريه کشته شدند اقدام به تولید سلاح جدید و ترکیبی کردند، سایت دیلی میل در خبری نوشت: شورشیان در سوریه راکتی را اختراع کرده‌اند تا نیروهای بشار اسد را نشانه روند و این سلاح جدید آن‌ها برگرفته از یک راکت و یک تراکتور است.



به گزارش جام، تصاویر نشان می‌دهند که این تروريست‌ها با بستن راکت خود به پشت یک تراکتور چگونه آن را جابجا می‌کنند و با داشتن تجهیزات الکترونیکی چگونه اهداف خود را نشانه می‌روند.
 
دفاع روحانی از فرجی‌دانا به سبک احمدی‌نژاد!

طنز/ با توجه به اینکه رئیس‌جمهور یک‌بار با ادبیات خودش از میلی‌منفرد دفاع کرد و رأی نیاورد، بعد هم مجبور شد به میل خودش توفیقی را عوض کند، امروز می‌خواهیم به آقای روحانی توصیه کنیم که چگونه با زبانی صحبت کند تا بتواند برای وزیرش رای اعتماد جمع کند. آن زبان چیست؟ زبان محموداحمدی‌نژاد رئیس‌دولت قبلی در همین راستا، به متن سخنرانی آقای روحانی در دفاع از فرجی دانا توجه کنید:

به گزارش خبرآنلاین، "نمایندگان محترم توجه کنن، امروز اومدیم اینجاااا، وسط ساعت کاری، ما و شما و ملت یه حالی با هم بکنیم. اون بنده‌ خدا "میلی‌منفرد" رو معرفی کردم، گل بود، آقا بود، مثل راحت‌الحلقوم می‌موند. اون پیشنهاد ما رو که به قول معروف... (سکوت می کند، بقیه حرفش را نمی‌گوید و با دستش اشاره‌ می‌کند و لبخند ژوکندی می‌زند و همه نمایندگان هم قاه ‌قاه می‌خندند) آره دیگه...

بعد هم که این آقای "توفیقی" رو معرفی کردم، انسان شریییییف، قویییییی، خوببببب، یک انسان کامل، مرد تدبیر و امید... اون پیشنهاد رو هم که از ترس شما خودم هه... (دوباره ادامه نمی‌دهد و می‌خندد ونمایندگان هم قاه قاه،همه دارند در مجلس ریسه می‌روند. نمایندگان تا حالا اینقدر با رئیس‌جمهور حال نکرده‌اند)

الانم دیگه این "فرجی‌دانا" رو برداشتم آوردم، توقع دولت اینه که مجلس رأی بده (توقع و رأی را یک‌جوری و با یک تأکید خاصی می‌گوید، انگار که ترکانده و به نکته ظریفی اشاره کرده است)، خداییش کاری هم که نمی‌کنید اینجا، یه دکمه هست، نشستید هی فشارش می‌دید و می‌خوابید و... (باز از آن خنده‌های دلبرانه‌اش می‌کند که دل آدم غنج می‌زند) من وقتتون رو نگیرم، سریع تمومش کنید دولت بره به کارش برسه، شما هم برید به کارتون برسید.

مشهورترین اعدامی‌هایی که زنده شدند


در هفته‌های گذشته زنده ماندن یک متهم به مرگ بعد از اجرای حکم اعدامش سر و صدای زیادی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها به راه انداخت و افراد زیادی در این‌باره نظرات مختلفی ارائه کرده‌اند‌ اما با وجود جنجالی که این خبر شگفت‌انگیز به پا کرده است، این حادثه، حادثه‌ای بی‌نظیر نیست که در تاریخ مشابه آن وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، "جوزف ساموئل" انگليسي يکی دیگر از کسانی است که سه بار از اعدام جان سالم به در برده است، وي به جرم دزدي و قتلي كه خودش آن را قبول نداشت مجرم شناخته شده و به اعدام با طناب‌دار محکوم شد، ساموئل در تاریخ 26 سپتامبر سال 1803 میلادی، در یکی از حومه‌های سیدنی استرالیا در مقابل صدها نفر به دار آویخته شد اما طناب دور گردن ساموئل از هم باز شد و او به زمین افتاد، مأمور اعدام طناب دار را دو بار ديگر محکم‌تر و با دقت بیشتر دور گردن ساموئل محکم کرد ولي باز هم همان اتفاق رخ داد، پس از انجام بررسی لازم درباره طناب مشخص شد که طناب اصلاً پاره نشده است و  فرماندار با بیان اینکه این اراده خدا بوده از اجرای دوباره حکم جلوگیری کرد و ساموئل به حبس ابد محكوم شد.

"ویلیام دوئل" نوجوان 16 ساله انگلیسی که به اتهام تجاوز جنسی و قتل دختری به اعدام محکوم شد و در تاریخ 29 نوامبر 1840 میلادی، به دار آویخته شد و جسدش 20 دقیقه در هوا معلق بود و سپس جسد را به یک مرکز جراحی منتقل کردند تا به یک دانشکده آموزشی جراحی اهدا شود اما زماني كه دانشجویان برای کالبد شکافی جسد آماده شدند، متوجه شدند که جسد تکان می‌خورد، سرانجام مقامات قضایی بعد از بررسی‌های گسترده تصمیم گرفتند به جای اعدام او را به جایی تبعید کنند.

"جان هنری جورج‌لی"، در سال 1885 به اتهام دزدی و قتل وحشیانه‌ زن صاحبکارش متهم و محکوم به اعدام شد. مسئولان اجرای حکم، سه بار او را در زندان اعدام کردند اما ظاهراً به دلیل اينكه هر بار دریچه داربست زیر پای متهم باز نمی‌شد؛ البته چندبار دریچه را امتحان کرده بود، پس از وقوع این اتفاق عجیب وزیر امور داخله وقت انگلیس، دستور داد حکم لی را از اعدام به حبس ابد تغییر دهند و سرانجام در سال 1907 آزاد شد.

"آن‌گرین" پیشخدمت انگلیسی بود که در سال 1650 به قتل نوزاد خود متهم شده بود كه محکوم به مرگ شد بعد از اجرای حکم وقتی گواهی فوت گرین صادر شد جسدش را برای کالبدشکافی به یک دانشگاه پزشکی فرستاند اما یک روز بعد از اجرای حکم، لحظاتی پیش از آغاز کالبدشکافی جسد، چند دانشجو متوجه شدند که گرین دارد به سختی نفس می‌کشد و بعد با اعلام اينكه خواست خدا بوده آزاد شد.

"ویلی فرانسیس" نوجوان سیاهپوست اولین اعدامی نجات یافته از مرگ در ایالات متحده است که در سال 1945 میلادی به جرم قتل صاحب یک داروخانه در ایالت لوییزیانا محکوم به اعدام با صندلی الکتریکی شد.
اما در روز اعدام یعنی در تاریخ 3 می سال 1946 صندلی الکتریکی نتوانست جان فرانسیس را بگیرد. سپس بعد از یک‌ سال دوباره به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم و این بار صندلی کار خودش را به درستی انجام داد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در منزل سیدحسن خمینی

"آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی" با حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدحسن خمینی" یادگار امام(ره) دیدار کرد و در این دیدار که در منزل نوه امام راحل و در فضایی صمیمانه برگزار شد، حجج اسلام سید یاسر خمینی، سیدعلی خمینی و شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشتند.
 

 آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به اینکه لازم بود تا از اظهارات اخیر شما تشکر کنم، زیرا این سخنان دفاع از مرحوم امام بود و شما باید مواضع ایشان را حفظ کنید، اظهار داشت: مواضع امام‌(ره) تاکنون توسط شما حفظ شده و از این پس هم باید توسط شما حفظ شود و خودتان مستقل باشید تا مردم بدانند مطلب بالاتر از این حرفهاست و شما بالاتر از جناح‌ها هستید، زیرا مردم از شما توقع دارند. کما اینکه در روزهای اخیر، مواضع شما جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت.
 
در عربستان؛ بگذارید گوجه‌فرنگی بگندد!

به دنبال قطع واردات زمینی گوجه فرنگی از کشورهای منطقه شام به عربستان به دلیل بحران اخیر سوریه، قیمت آن در داخل عربستان به شدت افزایش یافته است، در مدت سه هفته اخیر، فعالان عربستانی اقدام به راه‌اندازی فراخوانی تحت عنوان "بگذار بگندد" در پایگاه‌های اجتماعی کرده‌اند، روزنامه عربستانی "عکاظ" نیز در این‌باره نوشت: فراخوان برای تحریم خرید گوجه فرنگی از طریق پایگاه‌های اجتماعی، واتس آپ و غیره با استقبال فراوانی مواجه شده است و مصرف‌کنندگان انتظار دارند با این اقدام قیمت‌ها به روال سابق برگردد.

به گزارش بولتن‌، معتصم ابوزناده رئیس اتاق دلالان میوه و تره‌بار جده تأکید کرد: حتی پس از بحران اخیر در منطقه در دو سال گذشته، ترکیه، لبنان و سوریه در گذشته محصولات کشاورزی خود را از طریق زمینی به عربستان صادر می‌کردند، اما از دو ماه گذشته و به دنبال شدت یافتن درگیری‌ها در سوریه، رانندگان کامیون‌ها از عزیمت به سوریه و واردات کالا از آن کشور خودداری می‌کنند. به همین دلیل دلالان مجبورند تا این محصولات را در بیشتر موارد از طریق دریا صادر کنند که این امر باعث تأخیر در دسترسی مشتریان به کالاها می‌شود.

اسرائیل، خیابانی در بیت‌المقدس را "رابعة العدویة" نامید


به نوشته روزنامه مصری الیوم‌السابع، انجمن مصری‌های ساکن در اراضی اشغالی اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی با نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر قدس به نام "رابعة العدویة" موافقت کردند، این انجمن اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تابلویی را با عنوان "خیابان رابعة العدویة" به دو زبان عربی و عبری در یکی از خیابان‌های شهر بیت‌المقدس نصب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر درخواست برخی از ساکنان عرب شهر بیت‌المقدس که از شهردار خواسته بودند این اسم را بر یکی از خیابان‌های این شهر بگذارد، این تصمیم را گرفتند رابعۀالعدویه نام میدانی است که طرفداران مرسی در آنجا تجمع می‌کنند.

اینفوگراف: خانواده امام خمینی‌(ره)

پارسینه نوشت: امام خمینی (ره) داری دو پسر و سه دختر به نام‌های مصطفی، احمد، زهرا، فرید و صدیقه است.

 

بهار/ اولین عکس دسته جمعی با نوزاد سلطنتی


پدر وزیر اطلاعات کیست؟

"آیت‌الله سید رضی علوی" پدر وزیر اطلاعات از علمای جنوب کشور است.


درخواست آمریکا از مترجم الواح هخامنشی

"گیل استاین"، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو که در حال حاضر در ایران حضور دارد از عبدالمجید ارفعی، متخصص زبان‌های ایلامی و اکدی خواسته است تا خوانش و ترجمه مابقی الواح هخامنشی را آغاز کند. بخشی از این الواح توسط مرحوم "هلک" استاد ارفعی در طی سال‌های گذشته خوانده شده بود.


عبدالمجید ارفعی که نخستین فردی است که منشور کوروش را نیز ترجمه کرده است، در گفتگو با فارس در پاسخ به اینکه آیا قرار است برای خواند الواح به آمریکا سفر کند، گفت: خیر، قرار است عکس‌هایی که از این الواح گرفته شده است را برای من ارسال کنند تا در ایران آن‌ها را بخوانم و به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه کنم. الواح هخامنشی ایران بیش از 70 سال است که به بهانه ترجمه و پژوهش در مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو باقی مانده است و دادگاه‌های آمریکایی اجازه خروج آن‌ها را نمی‌دهند. این الواح در سال 1316 در حفاری مشترک ایران و موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو در تخت‌جمشید به دست آمد که طبق قانون مصوب سال 1309 این اموال به دست آمده از کاوش‌های باستانی‌شناسی ، بین ایران و دانشگاه شیکاگو تقسیم شد.

نمایندگانی که بعد از حج حجاب را برگزیدند

دو نماینده زن عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کردند از این پس با حجاب اسلامی روسری در جلسات پارلمان شرکت خواهند کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک " گولای سامانجی" نماینده شهر قونیه و" نورجان دالبوداک" نماینده شهر دنیزلی در پارلمان ترکیه که به تازگی از سفر حج تمتع برگشته اند اعلام کردند از این پس با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان شرکت خواهند کرد. طبق قانون لاییک جاری بر ترکیه در 90 سال گذشته حضور بانوان با حجاب اسلامی در اماکن دولتی نقض اصول لاییک شناخته می شد اما این نمایندگان زن معتقدند لغو قانون منع حجاب که اخیرا در بسته‌ای اصلاحی از سوی رجب‌طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه ارایه شده است، راه را برای حضور آنان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان باز می‌کند.

اما دالبوداک که جوان‌ترین نماینده پارلمان ترکیه است اعلام کرده است در نخستین حضور خود در جلسه پارلمان در 31 اکتبر (3 روز دیگر) با حجاب اسلامی حضور خواهد یافت. در صورت حضور این دو زن با حجاب اسلامی در پارلمان ، این نخستین بار در تاریخ جمهوری لاییک ترکیه در 90 سال گذشته است که زنی با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان شرکت می کند.


"گولای سامانجی" که یک زن محجبه است تا کنون مجبور بود در جلسات پارلمان کشف حجاب کند


"نورجان دالبوداک" جوان ترین نماینده عضو پارلمان ترکیه سه روز دیگر می خواهد با روسری در جلسه پارلمان حضور یابد.

اعضای جبهه ملی در کنار نخست‌وزیر

آبان ماه برابر است با تشكیل جبهه ملی به رهبری دكتر مصدق در سال 1328 هجری شمسی. شرح عکس: محمد مصدق ( نخست وزیر ) به اتفاق چند تن از اعضای جبهه ملی و نمایندگان مجلس شورای ملی. نفرات به ترتیب از راست: عبدالقدیر آزاد/ حسین مكی/ محمد مصدق/ ابوالحسن حائری زاده/ مظفر بقائی




نیمروز/ روایت هاشمی از هاله نور در سازمان ملل


گاز اشک‌آور غیرکشنده!

طنز/ گاز اشک‌آور غیرکشنده است و به‌طور متناسب توسط پلیس و با تبعیت از قانون و استانداردها و معیارهای بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پلیس کمتر از آن چیزی که به‌صورت قانونی اجازه دارد، از زور استفاده می‌کند.

خبرآنلاین نوشت، این بیانیه را دولت بحرین منتشر کرده. دمشان هم گرم. باز همین که استفاده از گاز اشک‌آور را تکذیب نکردند جای تشکر و قدردانی دارد.

غیرکشنده: با توجه به بیانیه بالا، نتیجه می‌گیریم:

1- وقتی گاز اشک‌آور می‌زنند قصد ندارند آدم را بکشند.

2- حتما قصد دارند خنده‌مان را دربیاورند، چون آدم تا سرحد مرگ سرفه می‌کند و اشکش درمی‌آید.
دیالوگ یک:

- داداش اشکم دراومد... دیگه نزن... مُردم مُردم... نفسم بالا نمیاد... نزن جان مادرت...

- چی میگی؟ گاز اشک‌آور که غیرکشنده است. بعدش هم اگه مردی چطوری‌ داری حرف می‌زنی؟ فریب مامور دولت؟‌ ای کلک.

دیالوگ دو: - چیه؟ چرا غر می‌زنید؟ چرا سوسول‌بازی درمیارید؟ گاز اشک‌آوره دیگه... نمی‌کشدتون که.
متناسب:

- عذر می‌خوام آقای پلیس، من آدم قانونمداری هستم. اگه امکان داره سهمیه امروز گاز اشک‌آور بنده‌ رو البته به‌طور متناسب و با تبعیت از قانون و استانداردها و معیارهای بین‌المللی نسبت به بنده مورد استفاده قرار دهید. دستتون هم درد نکنه.

دیالوگ 1: بلندگوی پلیس: سریع متفرق شوید وگرنه به‌طور متناسب و با تبعیت از قانون و استانداردها و معیارهای بین‌المللی گاز اشک‌آور تقدیم حضورتون می‌شود.

دیالوگ 2: اوخ اوخ... گلوم سوخت... نفسم بالا نمیاد... آقای پلیس این تناسب رو چطوری رعایت می‌کنی؟
- نسبت معکوس می‌گیرم فرزندم.

طلابی که به نظام وظیفه می‌روند

طلاب مانند دانشجویان تا زمانی که مشغول تحصیل هستند از شرکت در دوره ضرورت وظیفه معاف هستند ولی در صورت تمایل می‌توانند این دوره را در یکی از ارگان‌های مشخص شده از سوی نظام وظیفه پشت‌سر بگذرانند. شرایط و قوانین این دوره برای طلاب همانند دیگران است. به گزارش فرارو، طلاب تا قبل از اردییبهشت ۱۳۴۲ از معافیت برخوردار بودند، اما پس از ماجرای فیضیه رژیم دستور به لغو معافیت داد و طلاب را به پادگان‌ها اعزام می‌شوند، پادگان باقرالعلوم قم یکی از مراکزی است که طلاب داوطلب خدمت نظام دوره آموزشی خود را در آن سپری می‌کنند.





حقوق 13 میلیونی مدیر دولت احمدی‌نژاد!

یکی از مدیران دولت سابق که دارای سن و سابقه‌ای کم اما از حامیان پروپاقرص جریان انحرافی بوده است، در یک منصب رسانه‌ای در دولت دهم مشغول به فعالیت بود. نوشته‌های تند این رسانه علیه نیروهای انقلاب و تفرقه‌افکنی میان مسئولان سکه رایج دوران مسئولیت وی بوده است.

به گزارش جهان، وی از اعضای سابق یک تشکل تندرو بوده در یکی از آخرین روزهای مسئولیتش با تعدادی از دوستان خود درگیری شدید فیزیکی داشته بود و همچنین همه منتقدان لیدر جریان انحرافی را از روزنامه تحت مسئولیتش اخراج کرده بود، گرفتن حقوق 13 میلیونی از بیت‌المال و پرداخت هزینه میتینگ‌های جریان انحرافی از بیت‌المال از دیگر خدمات! فرد مذکور بوده است. وی در ابتدای دولت یازدهم از کار برکنار شد.


پارسینه/ برادران همسر آیت‌الله هاشمی


بازتاب جمع‌آوری بیلبوردهای صداقت آمریکایی در رسانه‌های جهان

مقابله با بیلبوردهای صداقت آمریکایی در رسانه‌های خبری جهان همچون خبرگزاری رویترز، پایگاه مشهور و خبری بلومبرگ، روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط، پایگاه تایمزاف‌اسرائیل، روزنامه واشنگتن‌پست، پایگاه رادیو آزاد اروپا در کنار برخی پایگاه‌های مصری از جمله مهمترین منابعی بودند که این خبر را با ذوق‌زدگی تمام بازتاب دادند.

فارس نوشت، "روزنامه الشرق‌الاوسط" با ارائه توصیفی از این بیلبوردها و شرح ماجرا، با اشاره به حذف آن‌ها در آستانه سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تلاش کرده با چند گفتگوی ساده با شهروندان تهرانی آنان را موافق این جریان نشان دهد. "پایگاه تایمزآف‌اسرائیل" نیز به جایگزینی این بیلبوردهای ضدآمریکایی با بیلبوردهایی با پیام دوستی اشاره کرده و تلاش کرده بیلبوردهای صداقت آمریکایی را ارسال پیام‌های متناقض از تهران پیش از مذاکرات آتی هسته‌ای عنوان کند.

"روزنامه واشینگتن پست" نیز به همین نکته اشاره کرده و با اشاره به یادداشت حسین شریعتمداری و مصاحبه فارس با احسان محمدحسنی مدیر موسسه رسانه‌ای اوج تلاش کرده همسو با برخی رسانه‌های داخلی جریان‌های ضدآمریکایی در کشور را به تندروی متهم سازد. پایگاه خبری بلومبرگ و خبرگزاری رویترز نیز همین خط خبری را دنبال کرده و حتی پا را فراتر از برخی رسانه‌های داخلی گذاشتند و تلاش کردند پیشاپیش مردمی که به تظاهرات 13 آبان خواهند آمد را دنباله‌روهای جریانات تندروی ضدآمریکایی و ضددولت حسن روحانی قلمداد کردند.

تشییع پیکر پدر سعید حدادیان

مراسم تشییع پیکر عبدالحمید حدادیان پدر سعید حدادیان مداح اهل بیت صبح امروز برگزار شد.




رانت میلیونی روزنامه دانشگاه آزاد به سایت‌های احمدی‌نژادی

یکی از نهادهای نظارتی که از چندی پیش تحقیق درباره مجموعه "فرهیختگان” را آغاز کرده، با اشاره به مبالغ بالایی که در طول یک سال گذشته از سوی روزنامه فرهیختگان به این سایت‌ها پرداخت شده، از منشاء این خبرسازی پرده برداشت.

به گزارش روز نو، بر اساس اسناد ارایه شده از سوی این نهاد، مدیران سابق روزنامه فرهیختگان تنها در طول هشت ماه منتهی به پایان مدیریتشان مبلغ ششصد و پنجاه میلیون ریال با عنوان تبلیغات و … در اختیار سایت‌های افراطی اصولگرا قرار داده است و حال که با تغییر مدیریت روزنامه درآمد سایت‌های زنجیره‌ای قطع شده است، این سایت‌ها با همکاری برخی مدیران داخلی مجموعه رسانه‌ای دانشگاه آزاد که نزدیک به خودشان هستند، کمر به تخریب مدیر جدید روزنامه فرهیختگان بسته‌اند.


گفته می‌شود این ماجرا ازآنجا نشات می‌گیرد که سرپرست جدید روزنامه فرهیختگان دراولین روز کاری خود اعلام کرده از این پس هیچ بخشی از بودجه روزنامه به رسانه‌ای غیر از فرهیختگان تعلق نمی‌گیرد و بذل و بخشش‌ها از بودجه‌ای که صاحبان اصلی آن دانشجویان هستند، پایان می‌یابد. این در حالی است که مثلاً سایت افراطی "ر” که نزدیک به ”جبهه پایداری”، تنها در شش ماه منتهی به پایان مدیریت سابق روزنامه فرهیختگان، مبلغ ۱۳۲۱۰۰۰۰۰ ریال معادل ۱۳ میلیون و دویست و ده هزار تومان در قالب‌های مختلف از این روزنامه دریافت کرده است.

یا مثلاً سایتی مانند "خ د” که در رتبه بندی سایت‌های اینترنتی، هزار و سیصدمین سایت ایرانی است و خود برای به دست آوردن مخاطب نیاز به تبلیغات گسترده ای دارد، در طول سه ماه مبلغ ۶۱۰۰۰۰۰۰ ریال به بهانه تبلیغ از روزنامه فرهیختگان دریافت کرده است. تنها در یک سند دو برگی که این مرجع منتشر کرده است، نام چند سایت وجود دارد که در طول این نه ماه، هر کدام مبالغی از بیست تا ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند و لازم به ذکر است که این تخلفات مالی تنها متعلق به روزنامه فرهیختگان در زمان فرهاد دانشجو است و در بخش‌های دیگر دانشگاه آزاد نیز تخلفات مالی دیگری وجود دارد که در صورت صلاحدید به اطلاع مردم عزیز و دانشجویان گرامی خواهد رسید.

زنان سعودی از دریچه لنز عکاس رویترز

موضوع رانندگی زنان سعودی چالش مهم این روزهای آل سعود شده است تا حدی که رسانه ها هر روز به حواشی این موضوع پرداخته و خفقان عربستان سعودی را با نگاههای متفاوت به تصویر می کشند.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها عربستان موضوع داغ حقوق بشری ها و رسانه ها شده است. درخواست نپذیرفته شده زنان سعودی برای رانندگی که در کنار لیست سیاه حقوق بشر عربستان این روزها خودنمایی می‌کند به موضع بحث برانگیز در دربار آل سعود تبدیل شده است. در این میان رسانه ها هرکدام با نگاهی متفاوت به بررسی حقوق بشر این کشور پرداخته اند.

عکاس خبری خبرگزاری رویترز با ورود به بازار کار زنهای سعودی، وضعیت این کشور را به چالش کشیده است، تصاویری ذیل زنان سعودی را نشان می دهد که در فعالیت های اجتماعی و سیاسی چگونه شرکت می کنند.



 

حمایت آمریکا از رانندگی زنان عربستانی

"جن پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که عربستان یکی از مهم‌ترین متحدان اصلی کشورش در منطقه محسوب می‌شود، در کنفرانسی خبری گفت: ما از برخورداری زنان از حقوق یکسان در جامعه سعودی حمایت می‌کنیم؛ همه مردم جهان از حقوق یکسان در برگزاری تجمعات و ابراز مسالمت آمیز عقاید خود برخوردار هستند و ما نگرانی خود را نسبت به رعایت نشدن حقوق بشر در عربستان به دولت سعودی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، جن پساکی تصریح کرد: قطعا از این احتمال که روزی زنان عربستانی هم بتوانند رانندگی کنند، حمایت می‌کنیم و قطعا از حق زنان سراسر جهان در تصمیم‌گیری برای زندگی و آینده خود، برخورداری از خدمات عمومی یکسان با مردان و به دور از هر گونه تبعیض و نابرابری حمایت خواهیم کرد.
 
سرنوشت کنونی الواح هخامنشی، نتیجه تعلل وزارت خارجه‌ دولت دهم است

گیل استاین رییس مرکز شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو در آمریکا، که در حال حاضر برای شرکت در همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان در ایران به‌سر می‌برد، درباره سرنوشت پرونده‌ی مربوط به توقیف این الواح، در دادگاه فدرال آمریکا در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: وقتی الواح هخامنشی ایران توقیف شدند: در سال 2005 دوبار به وزارت امور خارجه‌ ایران نامه نوشته شد تا برای دفاع از الواح هخامنشی به آمریکا بیایند همچنین مرکز شرق‌شناسی 2 میلیون دلار هزینه کرد تا ایران در دادگاه آمریکا حاضر شود و از پرونده الواح خود دفاع کند در حالی که اگر ایران در همان جلسه‌ نخست دادگاه حضور داشت، رأی دادگاه به نفع ایران می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه شیکاگو بعد از تعلل ایران، دو وکیل گرفت تا بتواند از پرونده الواح هخامنشی ایرانی دفاع کند، گفت: ما فقط نگهدارنده الواح بودیم، نه مالک و صاحب آن‌ها و دلیل عدم رد توقیف این الواح را با توجه به تغییر رابطه ایران با غرب، جدا بودن قوه قضاییه آمریکا، از وزارت امور خارجه و دولت اوباما است و این پرونده یک مورد قضایی است و باید مراحل قانونی خود را طی کند.


استاین همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ دلیل سفر نکردنش به ایران در طول هشت سال گذشته بیان کرد: حضور من در ایران پس از هشت سال، نتیجه دیپلماسی فرهنگی است. در طول هشت سال گذشته، گرفتن ویزا و آمدن به ایران تقریبا کاری غیرممکن بود وگرنه من پیش از این هشت سال، در دولت آقای خاتمی، به ایران آمده بودم.

 18 سوالی که باید از احمدی‌نژاد پرسید!

فرارو در مطلب طنزی نوشت: کامران دانشجو، وزیر علوم دولت محمود احمدی‌نژاد، گفته به خاطر رفاقتی که با آقای احمدی‌نژاد دارد، قصد کرده که 20 سوال را با ایشان مطرح کند، درست است که آقای احمدی‌نژاد، با ما رفاقتی ندارد، ولی ما که عاشق ایشان هستیم. اگرچه از قدیم گفته‌اند عشق یه سره مایه دردسره، ولی با این حال به خودمان حق می‌دهیم که ما هم 18 سوال از آن شخصیت بزرگوار بپرسیم:

1. آقای احمدی‌نژاد! ایده‌های موفق اقتصادی هشت سال اخیر، همه‌اش کار خودتان بود یا با آقای پژویان هم مشورت می‌کردید؟

2. آقای رئیس‌جمهور سابق! آن دفعه که تشریف بردید نیویورک، نفر 138ام از هیات 160 نفره که با شما تشریف بردند، خواهرزاده حاج اصغر، همسایه سرکوچه‌ای شما نبود؟ ماشاا... چقدر بزرگ شده. دانشگاه می‌رود یا ازدواج کرده؟

3. آقای دکتر! روز آخر از جیبتان یک لیستی از مفسدان اقتصادی درآوردید و به من دادید. نفر سوم را بدخط نوشته بودید، نتوانستم بخوانم. کی بود؟

4. آقای احمدی نژاد! سر ابرقدرت‌ها را که به طاق کوبیدید، چه صدایی داد؟

الف) ترق ب) پورت ج) زارت د) گورپ

5. آقای دکتر! شما فرموده بودید گنده‌تر از اوباما هم نمی‌تواند غلطی بکند؛ سه مورد گنده‌تر از اوباماها را نام ببرید. با رسم شکل.

6. شما که این قدر «هلو» دوست داشتید چرا این گونه آن را حیف و میل کردید؟

7. آقای احمدی‌نژاد! گفته بودید نمایندگان مجلس کاری نمی‌کنند، همینطوری نشسته‌اند یک دکمه را فشار می‌دهند. آن دکمه چیست؟ نام برده و توضیح دهید.

8. جناب دکتر! انگلیس جزیره کوچکی در کجاست؟

الف) غرب آفریقا ب) شمال آفریقا ج) بین کره شمالی و کره جنوبی د) بعد از چهارراه، انتهای خیابان

9. آقای احمدی‌نژاد! مشکل ما الان موی بچه‌های ماست؟ نه واقعا مشکل ما الان اینه؟

10. آقای دکتر یکی از دوستان اینجانب 16 میلیارد سرمایه اولیه دارد و می‌خواهد با آن دانشگاه تاسیس کند، این رقم کافی است یا جلوی بچه بگذارد، بچه قهر می‌کند؟

11. با چه نرم‌افزاری و از کجا این آمارها را استخراج می‌کردید؟

12. برای انتخابات بعدی هم «رایحه خوش خدمت» را پر خواهید آکند؟ یا خواهید پراکند؟

13. آقای احمدی نژاد! شما که همیشه با مردم اینجوری بودید (اسمایلی کف دست)، بیایید بینی و بین ا... بفرمایید علی دایی را شما عزل کردید یا فدراسیون؟

14. آقای دکتر چه کار می‌کردید که تا وارد ورزشگاه می‌شدید، اگر 10 بر صفر هم جلو بودیم در عرض 10 دقیقه، تیم استاد می‌شد؟

15. چرا بعضی وقت‌ها وسط مصاحبه، طوری از جایتان نیم‌خیز می‌شدید که آدم فکر می‌کرد الان می‌گذارید زیر گوش مجری؟

16. آقا واقعا دولت روحانی چطور توانست خزانه پر شما را در عرض دوماه جارو کند، که الان چیزی در خزانه نداریم؟

17. اعضای خانه سینما خدمت آقای شمقدری التماس دعا داشتند، سلام دوستان را به ایشان ابلاغ فرمودید؟

18. حرف‌هایی که راجع به رئیس دفترتان می‌زدید، واقعی بود یا «شوخی-بازی» در می‌آوردید، بخندیم؟



هنگامی که جاسوسی جان‌های بی‌شماری را نجات می‌دهد

روزنامه گاردین انگلیس از ماه ژوئن شروع به انتشار افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از این ‌آژانس و مراکز ارتباطی دولت انگلیس کرد. به گزارش ایسنا، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در این خصوص عنوان کرد که قانونگذاران کشورش تا به اینجا برخورد جدی نکرده‌اند اما اگر رسانه به انتشار چنین مطالبی پایان ندهند، دولت انگلیس با آن‌ها برخورد می‌کند و ممکن است دولت انگلیس به طور رسمی از رسانه‌ها و سردبیران بخواهد که به دلایل امنیت ملی از انتشار این اخبار خودداری کنند.

وی در ادامه افزوده است: ما در کشوری آزاد زندگی می‌کنیم و رسانه‌ها نیز در انتشار مطالب آزادند اما به ویژه روزنامه گاردین امنیت این کشور را کاهش داده است و کامرون در پاسخ به پرسش اعضای پارلمان انگلیس مدعی شد که نظارت و جاسوسی جان‌های بی‌شماری را نجات داده است.

اخذ مجوز برای تاسیس دبستان؛ ماموریت جدید انجمن حجتیه

بر اساس اخبار رسیده از محاقل خصوصی انجمن حجتیه، این انجمن به اعضای خود توصیه کرده است به دنبال گرفتن مجوز تأسیس دبستان‌های غیرانتفاعی باشند، همچنین این انجمن تأکید کرده است که اعضاء کارهای تبلیغاتی خود را از مقطع دبستان جهت آموزش کودکان و نهادینه شدن این آموزش‌ها آغاز کنند.

به گزارش دانا، انجمن حجتیه تشکیلاتی است که در ابتدا با هدف اصلی، دفاع از اسلام در مقابل بهائیت و تلاش برای "فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر" در سال ۱۳۳۲ به رهبری یک روحانی شیعه به نام شیخ محمود حلبی تأسیس شد؛ این گروه را در سال ۱۳۶۲ پس از تذکر امام خمینی (ره) در خصوص ارتجاع و خیانت این انجمن تعطیل شد ولی در حال حاضر برخی وابستگان به آن جریان فکری فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

علت اصلی اختلاف انجمن حجتیه با مذهب تشیع آن است که آن‌ها معتقد به تلاش برای تشکیل حکومتی اسلامی تا پیش از ظهور امام عصر نیستند و هدفشان ترویج گناه برای ظهور امام زمان (عج) است و در حال حاضر بزرگترین حامی انجمن حجتیه رژیم اشغالگر اسرائیل است.

فرح و هویدا در دیوار چین

افکارنیوز
نوشت، تصویری از فرح و هویدا در دیوار چین


انگلیس اوراق قرضه اسلامی منتشر می‌کند

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قرار است یک "شاخص سهام اسلامی" در بورس لندن افتتاح کند. وی همچنین قرار است برنامه دولتش را برای انتشار اوراق قرضه اسلامی اعلام کند، در متن سخنرانی کامرون آمده است هدف از این اقدام شناسایی فرصت‌های مالی مسلمانان است.

به گزارش تسنیم، کامرون روز سه‌شنبه در جمع ۱۸۰۰ مقام سیاسی و اقتصادی در نهمین مجمع اقتصاد اسلامی جهان در لندن سخن خواهد گفت و این نخستین‌بار است این مجمع در کشوری غیراسلامی برگزار می‌شود، کامرون تلاش می‌کند پیوند اقتصادی محکم‌تری با جهان اسلام برقرار کند.

اقدام عجیب 2 سرباز در کنار پرچم جنجال آفرید

تصاویر منتشر شده از احترام نظامی دو سرباز انگلیسی در استان هلمند افغانستان که در کنار پرچم بریتانیا ایستاده‌اند، جنجال‌آفرین شد و یکی از فرماندهان نظامی این کشور نیز از برخورد قاطع با این دو سرباز خبر داده است.



به گزارش استان‌نیوز، بعد از انتشار این تصاویر در رسانه‌ها، شخصیت‌های نظامی و سیاسی واکنش‌های متعددی نشان داده‌اند و یکی از نمایندگان مجلس انگلیس در این خصوص گفت: پیگیر این موضوع خواهیم بود و تا آخر آن را دنبال خواهیم کرد.

محفلی گرم از یاران قدیم در گذشته


حاج محسن طاهری بر مزار عماد مغنیه
    
حاج محسن طاهری که در ایام عید غدیر برای مداحی به لبنان دعوت شده بود ، بر سر مزار عماد مغنیه فرمانده شهید مقاومت حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.

انتهای پیام/5082 https://www.asrehamoon.ir/vdca6enm.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما