تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
نماینده مردم سیستان از ورود مرزبانان ربوده شده از سوی گروهک جیش الظلم به کشور خبر داد.
تایید و تکذیب مسئولین از ورود مرزبانان به کشور
تایید و تکذیب مسئولین از ورود مرزبانان به کشور
به گزارش عصر هامون، حلیمه عالی نماینده مردم سیستان در گفت و گو با ندای هیرمند از ورود مرزبانان ایرانی به کشور خبر داد و گفت: صبح امروز مرزبانان ایرانی از طریق مرز سیستان وارد کشور شدند.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس نیز از ورود 4 مرزبان ربوده شده از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان به کشور خبر داد.
این منبع آگاه با اشاره به پیگیری و تلاش همه دستگاههای مسئول و زیربط جمهوری اسلامی ایران و همچنین معتمدین و ریش سفیدان منطقه در مقابله و تحت فشار قرار دادن این گروهک تروریستی خاطرنشان کرد: اجماع و همراهی بزرگان منطقه در مقابله با این گروههای تروریستی کمک قابل ملاحظه ای برای به نتیجه رسیدن تلاش ها بود.
یک منبع آگاه در گفتگو با زاهدانه با اشاره به ورود مرزبانان به کشور گفت: در حال حاضر مرزبانان در حال انتقال از شهرستان زابل به  زاهدان هستند.
تکذیب ورود مرزبانان به کشور
این تاییدیه در حالی است که علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با تسنیم، انتشار برخی اخبار مبنی بر ورود 4 مرزبان ایرانی به داخل کشور را تکذیب کرد.
وی افزود: تنها منبع رسمی و آگاه از آخرین وضعیت مرزبانان، استانداری سیستان و بلوچستان است و استانداری ورود این مرزبانان به کشور را تایید نمی‌کند.
روز گذشته، اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در یک نشست خبری گفته بود: خبرهای خوشی درباره این مرزبانان در راه است. او همچنین تأکید کرده بود که مرزبانان درا ختیار نیروهای خودی است.
همچنین مولوی عبدالحمید نیز روز گذشته در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های داخلی در این باره گفته بود که مرزبانان در اختیار خودی‌ها هستند و صبح امروز وارد خاک کشور خواهند شد.
یک منبع آگاه به عصر هامون گفت: ورود مرزبانان به کشور تایید نشده است.
به گزارش عصر هامون, گروهکی تروریستی موسوم به جیش العدل 17 بهمن ماه 5 نفر از مرزبانان ایران را از مرز سراوان استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفت و به خاک پاکستان منتقل کرد.
این گروهک تروریستی سوم فروردین ماه در بیانیه‌ای در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است.
این گروه 10 روز برای برآورده شدن خواسته‌های خود مبنی بر آزادی برخی تروریست‌ها، به مسئولان مهلت داد و مدعی شد در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان‌ها را به شهادت خواهد رساند.
در نهایت مرزبانان ایرانی پس از دوماه با تلاش و همکاری دستگاههای مسئول کشورمان و ریش سفیدان و اهل سنت منطقه سیستان از اسارت رهایی یافته و وارد کشور شدند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcfvedt.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما