تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
روز بیستم فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است.
روز فناوری هسته ای امسال در سکوت می گذرد
به گزارش عصر هامون، روز بیستم فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است. این نامگذاری از آن جهت است که هفت سال پیش در چنین روزی از دستاوردهای جدید و قابل توجه انرژی هسته‌ای رونمایی و پلمپ تاسیسات هسته‌ای شکسته شد.
جمهوری اسلامی ایران، 20 فروردین ماه 1385 برابر با 9 آوریل 2007 از طریق افتتاح پروژه راه اندازی دومین مجموعه جدید سانتریفیوژهای تأسیسات هسته ای نطنز با ورود به مرحله صنعتی غنی سازی اورانیوم، به بزرگ ترین دستاورد تاریخ خود دست یافت.
سه سال از نامگذاری روز بیستم فرودین به عنوان روز ملی فن آوری هسته ای می گذرد و در این روز با حضور رئیس جمهور جشن هایی برپا می شود. سه سال پیش، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، در شهر مشهد اعلام کرد ایران به فرآوری اورانیوم و تولید کیک زرد دست یافته است. از آن روز مقرر شد بیستم فروردین روز ملی فن آوری هسته ای نامگذاری شود.
در سالهای اخیر همواره جشنی ملی در این رابطه ترتیب داده شده است و مسئولین از دستاوردهای به روز انرژی هسته‌ای رونمایی کرده‌اند، اما امسال حال و هوای بیست فروردین جور دیگری است.
آغاز دور جدید ثبت نام یارانه‌ها آن هم صرفاً برای نیازمندان، اتفاقی است که جایگزین این روز ملی شده است. متاسفانه سیل تبلیغات دولت برای ثبت نام دریافت یارانه و یا انصراف از آن، به قدری شدید بود که عده‌ای فراموش کردند این روز بزرگ یادآور عزت ملی ماست.
عزتی که با توافقی کاذب به راحتی بر باد رفت و خون احمدی روشن‌ها نادیده گرفته شد تا عده‌ای طعم زندگی بدون تحریم را بچشند که البته این هم حاصل نشد و ملت سر بلند ما آلت دست دشمنانی شدند که تا دیروز حتی جرات به زبان آوردن نام ایران را نیز نداشتند اما امروز گستاخی این جماعت به حدی رسیده است که ضمن صدور قطعنامه علیه ملت ایران، انتخابات مردم سالار کشورمان را نیز نامشروع می‌دانند و نگران حقوق از دست رفته توابع غیر قانونی افغان ساکن در ایران می‌شوند.
در واقع چنین گستاخی‌ها و اظهارات بی‌شرمانه‌ای از سوی دشمن نتیجه امضای توافق نامه‌ای است که عزت ملی ما را نشانه گرفته است.
همانطور که گفته شد هر ساله در روز ملی فناوری هسته‌ای از دستاورد‌های جدید انرژی اتمی رونمایی می‌شد اما در سال جدید دولت نه تنها دستاورد و نوآوری برای نمایش دادن ندارد بلکه باید پاسخگوی اذهان بیدار جامعه نیز باشد که چرا سایت‌های هسته‌ای را یکی پس از دیگری به تعلیق کشانده است؟
و این یعنی آغاز یک باخت بزرگ. از دست دادن همه چیز در مقابل به دست آوردن هیچ چیز. امسال جشن ملی فناوری هسته‌ای سراسر حسرت است.

انتهای پیام/7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcg7y9n.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

جانباز
هرتوجیهی داشتید انتخاب روز 20 ام برای ثبت نام یارانه احمقانه بود .