تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
در حالی که پنج ماه تا زمان برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس که قرار است هیجدهم سپتامبر برگزار شود، باقی مانده و فاصله بین شمار طرفداران و مخالفان استقلال در حال کاهش است.
اسکاتلندی ها بیش از پیش خواستار استقلال از انگلیس
اسکاتلندی ها بیش از پیش خواستار استقلال از انگلیس

به گزارش عصر هامون، پایگاه اینترنتی صدای روسیه نوشت: موسسه نظرسنجی آی سی ام برای نشریه اسکاتلند آن ساندی نشان می دهد که شمار شهروندانی که از جدایی اسکاتلند از انگلیس حمایت می کنند به سی و نه درصد رسیده است.

این در حالی است که از شمار مخالفان این جدایی چهار درصد کاسته شده و به چهل و دو درصد رسیده است.


نظرسنجی ها نشان می دهد هر روز بر درصد کسانی که خواستار استقلال اسکاتلند از انگلیس هستند افزوده می شود.

اسکاتلند طالب جدایی


موضوع استقلال اسکاتلند از انگلیس از هنگام پیروزی حزب ملی گرای اسکاتلند در انتخابات پارلمانی سال دوهزار و یازده پیروز شد.

حمایت گسترده از این حزب در انتخابات سبب شد، سران این حزب طرح استقلال اسکاتلند را از انگلیس با جدیت دنبال کنند و ماه سپتامبر را برای این همه پرسی تعیین کرد.

با استقلال اسکاتلند و با توجه به منابع نفتی فراوان در دریای مانش، اسکاتلند به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل خواهد شد.

اسکاتلند طالب جدایی

اسکاتلند طالب جدایی

طرفداران استقلال می گویند با استقلال اسکاتلند، این منطقه می تواند رای مستقل خود را در اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد داشته باشد.

البته با نزدیک تر شدن موعد همه پرسی، مقامات سابق و کنونی انگلیس هشدار می دهند با جدایی اسکاتلند از انگلیس، امنیت اسکاتلند ضعیف تر خواهد شد.


تونی گاسلینگ روزنامه نگار انگلیسی گفت: بیشترین علتی که دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس علیه استقلال اسکاتلند می آورد،  برای ترساندن اسکاتلند است و واقعیت ندارد و مردم اسکاتلند برای اداره کشور مستقل خود توانایی کافی دارند.

گاسلینگ تصریح کرد، نظرسنجی های جدید حاکیست طرفداری از استقلال هر روز بیشتر می شود.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdciqqaw.t1azz2bcct.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما