تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
خاطرات بیادماندنی معلمان زاهدانی از هدایای روز معلم؛

از پرتاب کیک تا پزشکی که روز معلم را کنار آموزگار کلاس اول دبستانش گذراند

گرچه هیچگاه روز معلم به عنوان روز هدیه دادن دانش‌آموزان به معلم نامگذاری نشده اما قلب‌های مهربان دانش‌آموزان که شیفته گرمای محبت معلمانشان است، به هر نوعی که می‌تواند به دنبال جبران گوشه‌ای از محبت تعلیم دهنده است و همین موضوع داستان‌های خواندنی را می‌سازد.
از پرتاب کیک تا پزشکی که روز معلم را کنار آموزگار کلاس اول دبستانش گذراند
از پرتاب کیک تا پزشکی که روز معلم را کنار آموزگار کلاس اول دبستانش گذراند
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، روز معلم روز تجلیل از زنان و مردانی است که قامتشان در راه تربیت فرزندان این مرز و بوم خمیده شده است و آنچه از سال‌ها تلاش در سنگر علم و ادب برایشان باقی مانده است، خاطراتی از دانش‌آموزان‌شان است که با یادآوری آن در لحظات تنهایی، گویی جانی تازه در روحشان دمیده می‌شود.
فاطمه اظهاری معلم پایه پنجم دبستان ۱۳ آبان زاهدان می گوید: بهترین خاطره ای که در روز معلم داشتم دانش آموزی بود که برایم در برگه ای نقاشی کشیده بود و زیر نقاشی نوشته بود که "خانم خیلی دوستت دارم من هیچی نداشتم برایت این نقاشی را کشیدم". این کار این دانش آموز خیلی مرا تحت تاثیر قرار داد و هنوز که هنوز است نقاشی این دانش آموز را نگه داشتم.
خانم پرورین مربی پررورشی خاطره جالبی برایمان باز گو نمود، او می گوید:ساعات کاری ما در مدرسه سرشار از خاطرات است اما خاطره‌ای که به طور خاص در ذهن من مانده است مربوط به روز معلم چند سال پیش بود که من آنموقع مربی پیش دبستانی بودم.
وی افزود :در روز معلم یکی از دانش آموزانم کیک خامه ای بزرگی گرفته بود و هنگامی که می خواست وارد کلاس شود هول شد و کیک از دستش افتاد دانش آموز شروع به گریه کردن نمود وقتی که من این صحنه را دیدم برای اینکه از دل این دانش آموز در بیاورم بسراغ کیکش رفتم و با انگشتم کمی از کیک را خوردم و به بچه ها گفتم بچه ها شما هم بیاید و از قسمت تمیز کیک با هم بخوریم این دانش آموز با دیدن این صحنه کلا گریه اش فراموشش شد.
معلمی را دیدم که در کنارش دانش آموزی ایستاده بود بسراغش رفتم و از او خواستم تا بهترین هدیه ای که دانش آموزانش می تواند به او دهد را برایم بگوید که در همین حین دانش اموزی که کنارش ایستاده بود با لبخند گفت خوب معلوم است بیست بچه ها بهترین هدیه است . معلم از این حرف دانش اموزش خوشش آمد وحرفش را تایید، و او را بغل کرد و بوسید.
"زهره افشاری" معلم نمونه ای که در سیستان و بلوچستان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است می گوید : اکنون که به تماشای نتایح عمل­کرد و محصولات بیش از ربع قرن اشتغال به معلمی خود می نگرم، می بینم که بسیاری از دانش آموزان من، معلم شده اند و گروهی از آنها درس خوانده، رشد نموده، مدارج عالیه تحصیلی را کسب نموده و مدرس دانشگاه شده اند. این بالاترین لذت و افتخار برای من است که می بینم گروه بزرگی از دانش آموزان دیروز من، اینک در صف آفرینندگان، ارائه کنندگان و پیامبران دانایی و توانایی قرار گرفته و به آن می پردازند.
بسراغ کیارش و کیانا حیدری خواهر و برادری که از مدرسه تعطیل شده بودند و منتظر والدینشان بودند رفتم،پرسیدم چه هدیه ای می تواند معلم شمارا خوشحال کند؟ کیانا که در پایه ششم درس می خواند گفت :بنظر من درس خواندن و اخلاق خوب داشتن باعث خوشحالی آنان می شود من با هم کلاسی هایم درس کار میکنم و این کار من باعث شده تا معلمم از اخلاقم خوشش بیاید در کنار درس خواندن بهتر است به پاس زحمتهایشان در حد وسعمان هدیه ای نیز بگیریم.
کیارش که در پایه سوم ابتدایی درس می خواند گفت :حداقل یک شاخه گل می توان تقدیم معلم کرد و من از معلم خوبم خانم میرشکار تشکر می کنم.
عالیه مالکی معلم پایه دوم دبستان می گوید:یادم می آید مهرماه بود گوشی همراهم زنگ خورد یکی از دانش آموزان سالهای قبل می خواست مرا ببیند به همراه مادرش به مدرسه آمد خیلی برایم جالب بود که بعد از این همه سال که گذشته بود کارتهای تشویقی اش را به همراه داشت و با خوش حالی گفت که دانشگاه الزهرا تهران پزشکی قبول شدم خوشحالی من نیز دو چندان شد این خاطره همیشه برایم ماندنی است هنوز هم با هم در تماسیم و امیدوارم همه دانش آموزانم مثل او موفق و موید باشند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdce7z8n.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما