تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
در درگیری ارتش و مردم اوکراین در "کراماتوسک در شرق این کشور چندین نفر کشته و زخمی شدند. ارتش اعلام کرده ساختمان های امنیتی و رادیو و تلویزیون را از مخالفان باز پس گرفته است.
به گزارش عصر هامون، وزارت دفاع دولت موقت اوکراین تصاویری از عملیات ارتش در شرق این کشور را منتشر کرد. در این تصاویر عملیات بالگردها، تانک ها و نیروهای ارتش اوکراین در مناطق مختلف شرق این کشور از جمله کراماتورسک و دونتسک به تصویر کشیده می شود.


سرهی پاشینسکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: شهر اسلوویانسک به محاصره کامل نیروهای ارتش درآمده است و این محاصره با گذشت زمان تنگ تر می شود. این تضمین را می دهم که عملیات بر اساس برنامه پیش می رود و با پیروزی کامل ما بر تروریست ها، آزاد سازی گروگان ها و بازگشت اوضاع شهرهای کراماتورسک و اسلوویانسک به وضع عادی به پایان خواهد رسید.

 

دولت موقت اوکراین که با برپایی اعتراض هایی در شهر کیف و حمایت جدی امریکا و اتحادیه اروپا به قدرت رسید، مردم مناطق شرقی و جنوبی اوکراین را که روس تبار و حامی دولت قبلی هستند، تروریست خطاب می کند.

 دو روز پس از حمله ارتش اوکراین به " اسلاویانسک "، درگیری بین نظامیان و مخالفان دولت موقت اوکراین در "کراماتورسک "ادامه دارد. کراماتورسک واقع در استان دونتسک ، در 15 کیلومتری جنوب اسلاویانسک قرار دارد. این شهر عرصه درگیری های شدید نظامیان و مخالفان دولت است. در این درگیری ها تاکنون دو نفر کشته و 12 تن دیگر زخمی شده اند.

 

دانلود


ارتش اوکراین اعلام کرده ساختمان های امنیتی و رادیو و تلویزیون را از مخالفان باز پس گرفته است .  وزیر کشور اوکراین  تاکید کرد : عملیات در شرق این کشور برای سرکوب مخالفان گسترش می یابد. در حالیکه ارتش اوکراین از بامداد جمعه حملات همه جانبه خود را ضد مخالفان در"اسلاویانسک "آغاز کرده است ، کنترل چند شهر از جمله "دونتسک "و "لوهانسک "در دست مخالفان است .

در حمله ارتش اوکراین به شهر کونستانتیتوفکا در دونتسک در شرق اوکراین نیز دو نفر از معترضان کشته شدند. بدین ترتیب شمار کشته شدگان عملیات نظامی ارتش اوکراین که در جنوب و شرق این کشور ادامه دارد به حدود سی کشته در بیست و چهار ساعت گذشته رسید.
 

دانلود


ارتش اوکراین همچنین عملیات خود را بر ضد طرفداران فدرالیسم در شهر ماریوپل در جنوب اوکراین آغاز کرد. شاهدان از ورود نیروهای ویژه اوکراینی به مرکز این شهر و حمله به ساختمان شورای شهرداری که معترضان در آن تحصن کرده اند خبر دادند. در شهر لوهانسک نیز شاهدان از شنیده شدن صدای تیراندازی در سه منطقه این شهر خبر دادند.

این درحالی است که مقامات کی یف اعلام کردند در تلاش معترضان در لوهانسک برای حمله به دفتر سربازگیری در این شهر یک نظامی اوکراینی زخمی شد.

بیش از دو هزار نفر از تاتارهای شبه جزیره کریمه که برای استقبال از مصطفی جمیلف، رهبر تاریخی جامعه مسلمان تاتار به مرز اوکراین رفته بودند، روز شنبه با پلیس ضد شورش کریمه درگیر شدند.

تاتارهای کریمه حدود 12 درصد جمعیت این شبه جزیره واقع در جنوب اوکراین را تشکیل می دهند که در همه پرسی 16 مارس کریمه برای پیوستن به روسیه شرکت نکردند.

وزیر امور خارجه روسیه  در گفتگو با  همتای آمریکایی اش ، گفت : واشنگتن باید  از نفوذ خود بر دولت کیف  برای توقف عملیات نظامی در جنوب و شرق اوکراین  استفاده کند . 
سرگئی لاوروف همچنین با رئیس جمهور سوئیس و رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا  گفتگو کرد و افزایش نقش این سازمان را به منظور میانجیگری در حل بحران اوکراین خواستار شد .

 

اوکراین

اوکراین

اوکراین

در پی کشته و زخمی شدن بیش 210 تن در حادثه آتش سوزی در " اودسا " اتحادیه اروپا " نهایت خویشتنداری را در مناقشه اوکراین خواستار شد.

 

خبر دیگر اینکه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا که در شرق اوکراین بازداشت شده بودند ، پس از ازادی ، وارد برلین پایتخت آلمان شدند . مخالفان دولت اوکراین این افراد را یک هفته پیش به اتهام جاسوسی بازداشت کردند .

کراماتوسک با 160 هزار نفر جمعیت از 23 فروردین  در اختیار مخالفان بود .

 
انتهای پیام/ 4030
https://www.asrehamoon.ir/vdcjx8ei.uqe8azsffu.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما