تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۲
برای اواین بار در استان صورت گرفت؛

تصویربرداری از تولید مثل پرندگان شکاری + عکس

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان‌ سراوان برای اولین بار از تصویر برداری تولید مثل پرندگان شکاری خبر داد.
برای اولین بار در استان از تولید مثل پرندگان شکاری تصویربرداری شد+ عکس
برای اولین بار در استان از تولید مثل پرندگان شکاری تصویربرداری شد+ عکس

به گزارش عصرهامون، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان‌ سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون گفت: برای اولین بار در استان  از تولید مثل پرندگان شکاری در سراوان تصویر برداری شد.

موسی دهقان نژاد گفت: "عقاب دو برادر" یک گونه از پرندگان بزرگ شکاری است که این پرنده در مناطق کوهستانی در صخره ها با شیب تند و پرتگاه ها اقدام به آشیانه سازی و جوجه آوری می کند.

وی گفت: این پرنده بسیار زیرک و در مقایسه با دیگر عقابها از چالاکی بیشتری برخوردار است. پرنده ای جسور و چابک، و در پروازها فوق العاده سریع است بطوری که در موقع فرود برسر شکار سرعت آن به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد.

دهقان نژاد اظهار کرد: این پرنده با توجه به تعداد اندک آن در ایران جز پرندگان حفاظت شده محسوب می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان تصریح کرد: "عقاب دوبرادر" پرنده ای است با تنوع رنگ زیاد که با دورنگ تیره و روشن در طبیعت مشاهده شده و جوجه آن در شصت روزگی به بعد قادر به پرواز می باشد.
وی افزود: این پرنده تنها در بخشی از  مناطق، تولید مثل می کند و به تعداد اندکی در ایران دیده شده که اخیرا یک نمونه از آن در ارتفاعات  بخش بم پشت شهرستان سراوان  توسط پرسنل اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رویت، و تصویر برداری از آن انجام شده است.

 

oghab 1

oghab 3

oghab 2

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdca0ynm.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما